ole_marius Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 ops... mente en annen tykkelse 010 eller hva det nå enn henter Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Hei! Har såvidt begynt å komme inn i dette med kirketonearter, og lurte på om partiet som går fra 0:48 til 1:16 i denne låta er E lokrisk? Vil det da si at låta går i D? Lenke til kommentar
Perfidus Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Har lyst på ny gitar men aner ikke hva jeg skal kjøpe. Spiller black/death og vil ha en Jackson, Ibanez eller ESP. Hva vil dere anbefale? Vil bruke 3000 til 6000 kr. Lenke til kommentar
edge Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Hva vil dere anbefale? Gå i en butikk og velg den som vinner etter følgende kriterier; - Spillbarhet(Hvor god synes du den er å spille på. Dette er veldig viktig da du ikke vil være stuck med en gitar du egentlig ikke liker å spille på i lang tid). - Lyd(Hva er vitsen med en kul gitar som låter dritt?) - Utseende(Du vil ikke ha en gitar du er flau av å stå på scenen med) - Pris Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hvordan er det med Boss-pedaler og hvor de er produsert? Har det mye og si for kvaliteten på lyden osv? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Folk har vel en tendens til å tro at ting produsert i den "vestlige" verden er av større kvalitet, men jeg tviler de ville hørt noe forskjell i en blindetest. Det har kanskje mer med selvfølelsen å gjøre at man er villig til å betale mer eller velge produkter som er produsert i vestlige land over de produsert i Kina eller andre steder kjent for masseproduksjon. Velg produktet du synes høres best ut, ikke ut av produksjonsland Endret 12. juni 2009 av Trynemjoel Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Nå har det seg slik at patentet på de mest populære Boss- boksene har gått ut, og at for eksempel innmaten i en lang rekke Behringer- bokser er klin lik. Innpakningen er kanskje litt skralere, og løsningen på batterilokket kunne ha vært bedre, men prisen er da også "litt" lavere. For en tid tilbake kjørte jeg en blindtest på gitarnorge.no på en Boss og en Behringer digital delay, og kortversjonen er at folket klarte ikke å høre hvilken av boksene som var av hvilket merke. Før dere begynner å lete etter tråden, så finnes den ikke mer, da den forsvant i et hack. Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Noen som har erfaringer med Ibanez JS1200. Har aldri vært tilhenger av artistmodeller, men kunne godt tenkt meg den gitaren. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Nå har det seg slik at patentet på de mest populære Boss- boksene har gått ut, og at for eksempel innmaten i en lang rekke Behringer- bokser er klin lik. Konkret hvilke pedaler snakker vi om her? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Behringer har laget så mange bokser, og mange nye har kommet til i det siste, at det har jeg rett og slett ikke oversikt over, men det er snakk om kopier av DD- bokser, SD og DS, i hvert fall. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Hvordan er det med Boss-pedaler og hvor de er produsert? Har det mye og si for kvaliteten på lyden osv? Like mykje når som kvar. Det du tenkjer på er sikkert dei berømte pedalane frå Japan med sølvskrue frå tidleg 80-tal. Dei har heilt andre kretsar enn det som blir brukt i dag. Byrjar å bli gamle og skjeldne, og då følgjeleg relativt dyre. ----- Behringer er støymaskiner og er såvidt eg veit fortsatt laga i plast, så det utgår for min del. Men for all del. Verdt prisen? Heilt sikkert. Endret 13. juni 2009 av KimNK Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 skriver det her og, da jeg spiller mye gitar og trenger å få den i gang igjen: Har en Jackson JS30RR hvor E-strengen røyk Hvordan bytter jeg osv? Og hvordan vet jeg hvor tykk strengen skal være osv? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 http://www.google.no/search?hl=no&clie...3%B8k&meta= Ta med den gamle strengen når du skal kjøpe ny. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 skriver det her og, da jeg spiller mye gitar og trenger å få den i gang igjen: Har en Jackson JS30RR hvor E-strengen røyk Hvordan bytter jeg osv? Og hvordan vet jeg hvor tykk strengen skal være osv? siden jeg ha samme gitar som deg kan jeg gi deg en liten veiledning : - slakk strengene ved hjelp av stemmeskruene til det punktet du kan ta dem av. - trekk dem ut fra baksiden av kroppen. - sett inn de nye strengene etter tykkelse - fest dem til stemmeskruene og stem gitaren. verre er det ikke i og med du ikke har tremolosystem på gitaren trenger du ikke tenke på at den blir ustemt om du ikke gjør det forsiktig nok. gjerne engjør gitaren mens du først ha tatt av strengene Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Har faktisk en bok liggende i Trondheim hvor de viser forskjellige metoder å feste strengen til stemmeskruen, likt som slipsknuter Lenke til kommentar
oOF Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Låsende stemmeskruer fikser biffen. Lenke til kommentar
matten00b Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Noen som har et godt forslag til hva jeg skal bruke som amp setting på Line6 pod x3 for å komme nærmest mulig Gallien Krueger 250RL/ml lyd? Lenke til kommentar
edge Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Låsende stemmeskruer fikser biffen. Koster jo omtrent det samme som gitaren. Til deg med gitaren: Gå på en gitarsjappe og få dem til å skifte strenger mens du ser på. Så har du teknikken i hodet Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Carlos Vamos er jo en gærning (smekka en FR på en nylonstrenger bla), men dette er da en ganske trivelig spilt Satriani-klassiker: Lenke til kommentar
edge Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Kunne tenkt meg å sett den nylonstrengeren. Har du bilde? Utrolig fin versjon av satriani-låta btw. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå