Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har noen erfaring med Dean gitarer? (Jeg og en venn satt å så på noen i går)

Jeg har en Dean ML. Den funker som bare det. Mine erfaringer tilsier at man får mye gitar for pengene om man bestiller fra USA, da jeg brukte 6000 kr. på min, og den er i mine verdt det og enda litt til.

Hvor mye frakten koste når man importerer fra USA?

Lenke til kommentar
De dyrere variantene er vel greie å spille på, men samtlige er stygge som hestræv!

Samtlige?

Hva med for eksempel Soltero, Cadillac eller HardTail? Dean lager ikke bare gitarer med radikal form og farge.

De klarer av og til å lage en gitar som ser ok ut, men da skal de absolutt ødelegge det ved å gjøre headstocken ekstra stygg..!

Men om det er Dean man vil ha så er det jo ingenting i veien for det :)

Lenke til kommentar
Noen som har noen erfaring med Dean gitarer? (Jeg og en venn satt å så på noen i går)

De dyrere variantene er vel greie å spille på, men samtlige er stygge som hestræv!

mye rasisme ute og går her.

selv liker jeg Deangitarene både pga form, farge og spilbarhet.

om du liker formene og har pengene er det absolutt noe å satse på

Lenke til kommentar

okey, føler meg noob nå, men -.-

skal spille en sang på skolen om et par uker, på gitar. eneste er at det hadde vært litt praktisk med en reim festa på gitaren så jeg kunne stå, for det ser mye kulere ut. (og vi skal se ut som et rockeband...) har for øyeblikket ikke noe feste på enden av gitaren til reim(sånn metalldings), og det går vell ikke ann å fikse det nå? er det noen andre alternativer til å feste reim på gitaren som ikke tar laaaaaang tid? og koster det mye? glad for svar

Lenke til kommentar

Jeg regner med at det er en nylonstrengsgitar du har. Du bør ikke begynne å sette på reimfester på den, det er en grunn til at de ikke er der, som jeg ikke går inn på her. Du kan kjøpe deg en reim som skal festes i lydhullet, og som så går bak på gitaren, og rundt halsen. Det fungerer utmerket.

Er det en stålstrenger, kan man sette på et reimfeste på kroppen, og så feste det oppe på halsen med for eksempel fiskesene eller noe annet sterkt nylonmateriale. Dette bør du ikke gjøre på en nylonstrenger.

Lenke til kommentar
Kan du ikke bare kjøpe et nytt plekterbrett i den fargen du vil ha?

Mye mindre slit.

Prøvde det, men selv om jeg bestiller med angivelig riktig hull-oppsett, så bommer de litt.

Tror kanskje det kan være slark fra fabrikken.

1992 MIJ Fender Stratocaster.

Hadde de bommet grovt, så kunne jeg bare ha borret nye hull, men de bommer halveis på hullene...

Lenke til kommentar

Heisann! Har en sang som jeg ikke finner tabs på, så jeg lurer på om noen med bra gehør kan hjelpe meg med å finne ut hvilke akkorder som brukes i denne sangen?

http://open.spotify.com/track/48yOcpyFSnz4zxBOue8AGK / spotify:track:48yOcpyFSnz4zxBOue8AGK

Vet det er C og F som brukes i verset, men refrenget sliter jeg litt med. På forhånd takk. :)

Sangen er forresten Jim Stärk - How To Get Around for de som ikke har Spotify

Endret av k_flaathe
Lenke til kommentar

sannsynligvis ligger problemet i toppnøtten. Prøv å smøre sporene hvor strengene sitter med grafitt. Det kan enten fåes kjøpt på tube, eller bruke litt bly fra en blyant (som er av grafitt). Det fungerer veldig bra, og hindrer at strengene setter seg fast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...