bowardsen Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Tja - ser at ved å bruke audiacity så kan jeg lage et stereotrack ut av monotracket. Så da gikk det i orden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Vel, gitaren er jo utganspunktet ikke stereo (ihvertfall ikke elektrisk) og ved å legge sporet dobbelt så blir det heller ikke stereo, men dobbel mono.. Lenke til kommentar
Fredrik. Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Blir det egentlig brukt to gitarer i denne sangen? Kan høres ut som en gitar som strummer og en som picker, samtidig. Tar jeg feil? Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Ja, stemmer at det er det det blir. bare satt og lekte med noen ideer og orker ikke å skrive ned noter nå, så tenkte jeg bare skulle få spilt det inn her i studenthybelen så jeg husker det til senere. Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Blir det egentlig brukt to gitarer i denne sangen? Kan høres ut som en gitar som strummer og en som picker, samtidig. Tar jeg feil? Begge medlemmene spiller gitar, så det er nok to gitarer, jau. Lenke til kommentar
Perfidus Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Nå driver jeg å skal stemme gitaren min, men jeg hører og kjenner på strengene at det er helt feil. Så kan tuneren være innstilt feil eller noe? Er veldig ikke inn i åssen den funker men det er en sånn: http://www.janetdavismusic.com/images/sat100.jpg Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Jeg har standart tuning nå. Hvis jeg skal tune til Drop D, hvordan vet jeg at det er riktig tunet? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 med mindre du stemmer i feil tuning kan jeg ikke skjønne hva som er gale. har aldri prøvd den tuneren men garanterer deg at de produserer ikke et produkt som ikke virker. se om den er stilt inn på å stemme noe annet enn EADGBE Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Nå driver jeg å skal stemme gitaren min, men jeg hører og kjenner på strengene at det er helt feil.Så kan tuneren være innstilt feil eller noe? Er veldig ikke inn i åssen den funker men det er en sånn: http://www.janetdavismusic.com/images/sat100.jpg Du har ikke bommet med en oktav eller noe sånn? En stemt gitar skal høres sånn ut. Lenke til kommentar
Perfidus Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Jo, hadde det x) fikk det til nå! Endelig få spille gitar igjen Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Pass også på at den står på 440 Hz. Lenke til kommentar
Perfidus Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Noen som har erfaringer med LTD EX-260? Vurderer å kjøpe meg den. Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Tror jeg hadde gått opp ett hakk og kjøpt en EX-401. Den har bl.a EMG istedenfor ESP-pickuper. Gotoh tuners istedenfor ESP tuners. Osv. Lenke til kommentar
binko Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 (endret) Hmprf. Satt og jamma litt old school rock i stad, og kom på denne; (jeg er ikke habil i det hele tatt på tabs) E--------5--------5------5--------------------------------------- B------5--------5------5----------------------------------------- G--7b9------7b9-----7b------------------------------------------- D---------------------------------------------------------------- A---------------------------------------------------------------- E---------------------------------------------------------------- Men dere ser greia, typisk rocksolo-gizmo. Men, jeg er helt sikker på at jeg har hørt denne i en AC/DC eller Kiss-solo, og jeg er ikke kar om å huske hvilken! Noen som veit hva jeg snakker om? EDIT: Oi, taben ble ikke så fin som jeg hadde håpet. Men dere skjønner tegninga? Endret 23. mai 2009 av BiNko Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Det der er jo blues/rock 101, og det licket finner du i mer enn bare AC/DC og Kiss Lenke til kommentar
binko Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 (endret) Heh, jeg vet.. Det var derfor jeg sa at det var en AC/DC eller Kiss-sang da vettu.. Kan godt hende det er flere, men tenkte kanskje noen så "AC/DC" og det riffet og tenkte aha, den sangen ja! Men det var kanskje litt mye å be om. Får begynne å surfe meg gjennom alle sammen. Endret 23. mai 2009 av BiNko Lenke til kommentar
edge Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Hvilke kassegitarstrenger foretrekker folket? Driver å eksprimenterer litt selv. D'Addario synes jeg ikke varte lenge nok. Har Elixir coated på nå, neste blir Ernie. Lenke til kommentar
edge Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Martin Marquis. Orker ikke sette opp med .013.. Holder å ha det på straten Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Du får både .010, 011, 012 og 013. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå