Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nonslip-grep hørtes ikke dumt ut nei. ;)

Forresten; Er det normalt å måtte stemme gitaren sin jevnt og trutt noen dager etter man har skiftet strenger? (nylon). Tenker da på evt de "knutene" nederst på gitaren som kanskje ikke blir helt stramme med første stemmerunde?

Lenke til kommentar
Hallays :D

Noen som kan anbefale en bra distortion pedal? Spiller på en Gibson SG Special Faded i en Fender Hot rod deluxe..

Leter etter en vreng som gir noe sånt som motley crue, whitesnake.. En som takler litt moderne også, og er ganske allsidig..

Noen som har forslag?

Lenke til kommentar

Ny låt oppe med mitt band, og igjen taes all gitar-relatert kritikk imot!

-Salvation

Noen få ting jeg vil peke ut selv, som dere ikke behøver kommentere:

-Introen høres et stykke fra perfekt ut, grunnet en gitar som ikke var intonert, og ingen tid til å fikse det.

-Intro-riffet er heller ikke 100%, også grunnet mangel på tid.

-Tonen til gitarist nr.2 i soloen(Den første som kommer inn) er *forferdelig*. :no:

Synd det ble såpass slurvete, men helhetlig synes jeg det er greit nok, med tanke på at det er en 100% hjemmeprodusert demo.

All konstruktiv kritikk taes godt imot, og settes pris på! :)

-Johannes

Lenke til kommentar

veldig bra låt, og god lyd for et hjemmestudio. det jeg synest hadde passet bedre er at vokalisten burde gått litt høyere opp i notene der han går ned noen ganger. :)

liker også hvordan de forskjellige distortionene passer sammen noen steder på harmoniene.

Lenke til kommentar

Takker, takker. :)

Kan si meg enig med inntrykket ditt angående vokalen. Dessverre, ble det til slutt slik at melodien vi brukte over låta er noe vi slengte sammen på noen få minutter. Det er absolutt noe vi kommer til å jobbe mer med i fremtiden.

Fint at du liker gitarene! Prøver å få utnyttet det at vi er to gitarister så mye som mulig, selv om det dessverre ble relativt lite av det i denne låta. I store deler av den spiller vi jo nøyaktig det samme. Også noe som skal forbedres!

-Johannes

Lenke til kommentar

Tusen takk! :)

Det er synd vi nå tar en pause i litt over 2mnd, men forhåpentligvis kommer ferien til å gjøre oss enda mer entusiastiske for prosjektet, og gi oss tid til å virkelig jobbe med nytt materiale til man er 100% fornøyd med det.

Deretter gjenstår det bare å få tak i en trommis og bassist ... Gudene vet hvor alle dyktige trommiser og bassister gjemmer seg. :(

Lenke til kommentar

Jeg sliter også veldig ved bruk av plekter..

Musikken jeg liker er metal mest black og da prøver jeg jo å spille det.

Og der er det mye harving, noe jeg ikke får til, jeg klarer bare dra ned

men ikke ned og opp og holde lyden hvis dere skjønner.

Det er akkurat som at plekteret bare henger igjen i strengene.

Noen tips?

Endret av kellebjelle
Lenke til kommentar
Jeg sliter også veldig ved bruk av plekter..

Musikken jeg liker er metal mest black og da prøver jeg jo å spille det.

Og der er det mye harving, noe jeg ikke får til, jeg klarer bare dra ned

men ikke ned og opp og holde lyden hvis dere skjønner.

Det er akkurat som at plekteret bare henger igjen i strengene.

Noen tips?

Mogleg du må få litt meir "slakk" i neven. Sleit lenge med same problemet sjølv.

Lenke til kommentar

Prøv deg frem med forskjellige typer plektre og strengtjukkelser. Selv bruker jeg 2,0 mm som for de fleste blir altfor tjukt, men har ingen problemer med å spille rytmespill eller fastpicking.

Ved fastpicking legger jeg plekteret litt på skrå og plekteret er stort sett i kontakt med strengen hele tiden - bare på hver sin side. Du får prøve deg frem hvilke side du skrår plekteret. Jeg skrår "feil vei" altså hvis jeg holder plekteret rett på strengen og ser ned på det, så bikker jeg plekteret til siden med venstre side oppover og høyre siden nedover, De fleste andre gjør motsatt. Så er det en del som stiver av håndleddet og bruker underarmen fra albuen og ned og gjør bevegelsen, mens en del bruker omtrent kun håndleddet.

Men føler du at plekteret henger igjen i strengene, så bruker det som regel å være litt for tjukt plekter for din teknikk evt. for tynt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...