Knut Marius Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Jeg lukket i grunnen ørene mens han sa det, men det var i overkant av 20 000. Litt heftig for et hjemmestudio... Geir Oi dæven... Da skjønner jeg godt at selgeren var imøtekommende Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Kjøp den blå versjonen Tom! Har selv prøvd Lonestar, og må si at det ikke var mye å utsette på clean lyden Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Den blå (Lonestar Classic) er vel switchbar mellom 50 og 100 watt. Tror ikke det nei... Geir Endret 13. august 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Den blå (Lonestar Classic) er vel switchbar mellom 50 og 100 watt. Tror ikke det nei... Geir Du kan jo alltids kjøre den igjennom en attenuator som fks Marshall powerbreak Lenke til kommentar
GTS Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Attenuatorer farger som ofte lyden. Mesa er forøvrig dramatisk overpriset i Norge (jeg klager ikke på norske priser, men i Mesas tilfelle er det fakta). Jeg vil anbefale deg å sjekke ut mulighetene for å importere en fra USA. Hør meg Gulmoen & Engh som er M/B sin importør i Norge, og forhør deg om pris på en 220V trafo til en Lonestar; pris og om de i det hele tatt er villige til å selge deg en. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Attenuatorer farger som ofte lyden. Mesa er forøvrig dramatisk overpriset i Norge (jeg klager ikke på norske priser, men i Mesas tilfelle er det fakta). Jeg vil anbefale deg å sjekke ut mulighetene for å importere en fra USA. Hør meg Gulmoen & Engh som er M/B sin importør i Norge, og forhør deg om pris på en 220V trafo til en Lonestar; pris og om de i det hele tatt er villige til å selge deg en. Viss du kjøper en av høy kvalitet så vil du nok ikke merke så drastisk forskjell, den største forskjellen blir nok på bunn når du cranker opp. Dog ville jeg ikke brukt en attenuator for å ta opp profft, men til øving går det jo helt fint. Jeg pleide å kjøre min gamle ENGL topp gjennom en attenuator jeg kjøpte i England på en hifi-butikk, og det funket helt flott og var livsviktig når jeg bodde hjemme hos mamma! Når det gjelder at Mesa er overpriset så sier jeg meg helt enig, særlig Recto og Mark-serien. Dunlop er enda verre overprisa, når jeg bodde i Seattle så gikk jeg å siklet på en DB01 crybaby som hadde den mest ekstreme sweepen jeg hadde hørt (kanskje med unntak av en custom Morley), men kjøpte den ikke fordi jeg tenkte at jeg kunne like godt kjøpe den i Norge, men da jeg kom hjem kostet den 3000kr!! Og i amerika kostet den tusenlappen! Det er helt perverst! Nå for tiden kvitter jeg med gitarer for å investere i nytt gitarkjøp, så blir det leving på vann og brød, så blir det Diezel på meg Lenke til kommentar
Paull Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 tørrfisk: Hvilken case har du til din SLSMG? Har vært og snoket litt rundt på nettet, og musiciansfriend har en "Jackson SLSMG Case", som jeg ikke finner noe produktnavn på eller noe. Greia er at de ikke får den inn før om lenge (så jeg muligens ikke får kjøpt den før jeg drar fra US). Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Mye vil det koste å skifte rør i en Fender Super Reverb '65 model ? (Mener det er den, kan være en '70 og noe modell, men mye tyder på at det er en '65. Thou har min "Silverface" og ikke "Blackface" ) Er 3 pærer & 6 rør (Eller er eg på bærtur nå?) Den er helt død nå - går på, men ingen lyd. EDIT: Pærer kanskje? -Jar Endret 14. august 2005 av Jarek Lenke til kommentar
GTS Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 tørrfisk: Diezel virker jo som noen helt vanvittig bra amper, spesielt til musikk av den litt hardere sorten. Er det en VH4 du har i kikkerten eller? Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Paull: Kjøpte du deg SLSMG da? Jeg har den originale Jackson kassen, grunnen til at du ikke finner noe annet produktnavn er at det er jackson selv som lager kassene. De holder svært høy kvalitet og går for rundt 3000kr her i Norge, så du vil spare mye på å kjøpe i statene. Merk at de lager en kasse til hver modell, ingen av mine 4 Jacksons passer i hverandres kasser, så ikke gjør feilen å kjøpe en SL3 kasse fks . GTS: Mulig det blir VH4 eller Herbert, er også fristet av Rivera Knucklehead, men den koster en del mer enn diezelen. Får se hvordan det går med jobb og spillejobber før jeg bestemmer meg Lenke til kommentar
Paull Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Paull: Kjøpte du deg SLSMG da? Jeg har den originale Jackson kassen, grunnen til at du ikke finner noe annet produktnavn er at det er jackson selv som lager kassene. De holder svært høy kvalitet og går for rundt 3000kr her i Norge, så du vil spare mye på å kjøpe i statene. Merk at de lager en kasse til hver modell, ingen av mine 4 Jacksons passer i hverandres kasser, så ikke gjør feilen å kjøpe en SL3 kasse fks . Vel, har ikke kjøpt den enda, jeg skulle bare sjekke hvor mye alt ble og komme på samlet, akkurat vært på den lokale gitarsjappa som ville ha $950 for gitaren og $200 for EMG-ZW. Problemet var at de ikke hadde inne kasse, som jeg jo trenger når jeg skal snike vidunderet med meg på flyet, så den måtte de bestille. Men - dama i disken visste ikke hvilken kasse (modellnavn) som passa til, så da ble jeg litt skeptisk.. Vente i to uker på kassen, og så viser det seg at det er feil.. Drar om 3 uker, så derfor er det litt viktig at det er riktig. Lønn om 5 dager.. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Viss jeg ikke husker feil så sender Musicians Friend overnight shipping gratis eller veldig rimelig! Et tips: Vær FØRST i køen når du skal hjem med fly, og spørr pent om å få legge gitaresken i skapet hvor flypersonalet henger klærne sine, da passer den akkuratt inn. Når du sjekker din andre bagasje så kan det godt hende at de insisterer på at du skal sende den, men da sier du at du har lest deres insurance policy og der står det spesifikt "Our policy does not cover musical instruments" (med andre ord, viss gitaren blir herpa i flyet så får du ingenting igjen, mange tusen fot oppi lufta sammentrykt mellom masse bagasje er IKKE et sted du vil ha din gitar) Viss de da ikke lar deg ta gitaren ombord, så ber du de gi deg en rosa lapp og levere den personlig til de som losser bagasjen, men isteden går du bare rett på flyet og sier til personalet at du fikk ta den med om bord Viss du ikke har lyst å ha den i skapet (passer perfekt med kassa på skrå), kan du være først i flyet og ta opp en hel overhead cabin Jeg har smuglet 6 gitarer over fra statene og har alltid hatt de ombord Viss du går for den gitaren, så gratulerer jeg deg med å være en ny eier av en av de beste metall-gitarene jeg har prøvd! Tåler ALT! Lenke til kommentar
Paull Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Gjorde det i fjor - tok med en bass og en Les Paul <something> på flyet. Var jævlig seint ute, så jeg sendte de i bagasjen.. Men de ble sendt inn på et eget samlebånd-greie, så jeg krysset fingrene og håpet på det beste. Og det gikk jo greit, men jeg var veldig skeptisk.. Hadde opprinnelig tenkt å bestille fra Musicians friend, men de hadde ikke kasse inne (antatt "in stock" 28/8), eller EMG-ZW. Prisene var forøvrig de samme for gitaren på lokalsjappa som musiciansfriend, bortsett fra at det kommer 5% sales tax på lokalprisen. Akk og ve, nå kom jeg på at jeg sikkert må betale ekstra for å få gitaren med på flyet.. Måtte betale 2000kroner ekstra i fjor Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 I fjor tok jeg med min Jackson custom og betalte ikke et øre. Bare bær den ombord og legg den i skapet Lenke til kommentar
ghrr Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 noen som har tab'en til d'lay - on your own?? Lenke til kommentar
enema Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 noen som IKKE vet hva en capo er? Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) noen som har tab'en til d'lay - on your own?? http://www.911tabs.com/link/?505111 Edit: Jeg bestilte diverse deler fra eBay for to uker siden, tilsammen en hel gitar. De første delene kom i dag, og det andre kommer snart, men jeg veit ikke hva slags farge/mønster/dekor/you name it, jeg skal ha på kroppen... Noen forslag? Endret 15. august 2005 av ace_ventuora Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Hva slags gitar? (Fasong, treverk, hardware) Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå