Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Har en Fender American Standard Telecaster i to-farget sunburst og med lønn hals. Den er en 2003 modell, men er kjøpt i 2005 og har ingen former for slitasje, men jeg måtte bytte hals pga en defekt truss rod. Halsen er fra gmf.se og er helt lik. det eneste er at det ikke står fender på hodet på den. Noen som har noen formening om hvor mye jeg kan ta for den hvis jeg skal selge den?

Jeg tipper jeg betalte ca 13000,- da

Endret av bowardsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynt å få litt sansen for den akustiske igjen, og trenger tips til noen artige låter å spille, typ pop/rock osv (dere kan evt skjekke last.fm for tips). Skillnivå er ikke så farlig, bare låta er artig å spille.

Endret av xBoffen
Lenke til kommentar
Hmm, skal ta det til vurdering til neste cover jeg lager. :)

Takk for at du hørte gjennom og kom med kritikk, i alle fall!

Mulig det er MySpace sin massive kvalitetskutting som ødelegger litt på den fronten der, forøvrig. Legger opp en youtube-link, hvor lydkvaliteten bør være en del høyere, når videoen er ferdig prosessert der.

Der ja! (Husk å trykke på HD!)

Hvilken fantastisk paint-bakgrunn jeg lagde.

Veldig bra cover :)

Eneste jeg syns du bør øve deg mer på er vibrato. Særlig vibrato i bendinga. Men ellers nice nice :)

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemelding, kalli!

Vibrato i bending er noe jeg absolutt må få pusset på, ja. Satser på at det er noe jeg får rettet opp når jeg begynner å ta gitartimer neste måned. :)

Ellers synes jeg i grunn at det er bedre med litt for lite vibrato, enn for mye, men det er knapt en god nok unnskyldning. :wee:

Sitter forøvrig og lurer på hva jeg skal ta for meg som mitt neste cover. De jeg mest kan tenke meg å lage cover av for øyeblikket er:

Syu - "Demonstration #2" (Fantastisk tittel, eller hva!)

Racer X - Scarified

Hvorvidt det er oppnåelig å naile en av de to, og gjøre unna opptak og miksing innen 5 uker, er jeg ikke helt sikker på. Derimot er det ingenting som er umulig, dersom man bruker nok tid på det. ;)

Lenke til kommentar

Hva jeg vet, er det bare et stykke han skrev for enten bladet "Young Guitar", eller for sin egen gitarlærebok kalt "Syu 100%". Har DVDen her ett eller annet sted, og jeg er temmelig sikker på at det faktisk er det den heter. :)

Jeg liker også den best, men jeg er ikke sikker på hvilken jeg skal velge enda.

Lenke til kommentar

Tja, jo mer friksjon mot metallbåndene, jo mer slitasje blir det, men jeg synes ikke gitaren blir ordentlig bra før den er godt innspilt. Tror ikke du skal bekymre deg for slitasje på bånd. Det tar som regel en stund før det kan bli aktuelt å bytte bånd, hvis det i det hele tatt blir aktuelt noen gang. Har du noen problemere med båndene?

Lenke til kommentar

Nei, bare det at jeg har kjøpt "ny"/pent brukt gitar, og vil ikke slite mer enn nødvendig på båndene.

btw; er det noen enkle tips som kan hjelpe å minske slitasje på bånd? funker det å rense strengene med en fuktig klut med varmt vann?

Endret av Demon_Cleaner
Lenke til kommentar

tror ikke det er noe du behøver å ofre en tanke på. Det er klart at ved noen års spilling, så kan det i tilfelle være såpass slitasje på noen bånd slik at man kanskje må slipe noen av de andre for å unngå klirring (fretbuzz), evt. skifte ut bånd, men jeg kan ikke se for meg at det er noe normalt problemt.

Har en billig stratkopi som var min første gitar som jeg sikkert har hatt i 15 år som er godt slitt, men det er kun lakken. Halsen er som ny omtrent.

Strenger tørker jeg alltid av for at strengene skal vare lengre.

Lenke til kommentar

Fint. min gamle gitar, som jeg har hatt i ca. 6/7 år tror jeg, har fått noen små "groper" på noen av båndene, men den fungerer også helt fint fordet. :) men hadde de vert mindre slitt om jeg hadde vert mer nøyen med å tørke/rense strengene?

ang. tørking av strenger; hvordan gjør du/dere det?

jeg tar bare et lommetørkle og drar langs hele undersiden av strengere.

vil en fuktig klut virke bedre? bruke varmt vann, eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...