Khalifen Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Stygg, men sjarmerendes. Litt som en kinesisk nakenkatt. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Kan noen forklare hvordan reverb faktisk fungerer? Syns det er litt morsomt at en sort liten "tank" gir lyden av et svært rom... høhø. Reverb eller romklang simulerer bare ekkoet i rommet. Prinsippet for en tradisjonell reverb er som følger: I ene enden har du spolen fra en høyttaler. Men istedet for å sette en høyttalermembran i bevegelse så setter den en fjær i bevegelse. Fjæra vil i motsetning til membranen fortsette å svinge en stund etter at signalet tar slutt, dermed får du illusjonen av et raskt ekko. I andre enden av kassa har du en mikrofon som tar opp denne lyden. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Jupp, men da er den ikke så liten lenger. (I fysisk størrelse.) Geir Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Nå har jeg fått Guitar Pro 5. Digger det programet, men jeg lurer på to ting. Er det mulig å senke hastigheten på sangen?(Litt vanskelig for en nybegynner som meg å spille så fort). Også lurer jeg på hvordan jeg gjør det på sanger hvor 2 gitarer spiller sammen og noen steder spiller bare den gitaren. Så kommer den andre. Må jo stoppe sangen og gå over til den andre gitaren hvis man skal spille hele sangen. Har dere ellers noen tips? Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Er det noen som har tabs til "Billie Jean"? Jeg finner bare bass-tabs. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Nå har jeg fått Guitar Pro 5. Digger det programet, men jeg lurer på to ting. Er det mulig å senke hastigheten på sangen?(Litt vanskelig for en nybegynner som meg å spille så fort).Også lurer jeg på hvordan jeg gjør det på sanger hvor 2 gitarer spiller sammen og noen steder spiller bare den gitaren. Så kommer den andre. Må jo stoppe sangen og gå over til den andre gitaren hvis man skal spille hele sangen. Har dere ellers noen tips? I gitarpro er det jo en egen "hastighetsregulator" rett ved siden der det er bilde av en firedelsnote+ et tall, default 120. Det er i andre linje med ikoner, nesten helt til høyre i defaultoppsettet. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 redusere hastighet: ved siden av denne 120 hastighetn som castrofiber snakker om er det en knapp som står på x0,50. da spilles sangen i halv hastighet.du kan også endre tempo på den. det andre spøsrmålet forstod jeg ikke helt. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Tolket det slik at han mener at dersom man spiller rytme/lead og så skal man spille f.eks soloen, så er man nødt til å bytte fane/side (lenge siden jeg har brukt GP, så jeg er usikker på systemet). Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Er det noen som har tabs til "Billie Jean"? Jeg finner bare bass-tabs. Det er vel ikke så mye gitar på den at det gjør noe, bortsett fra en repeterende akkord i bakgrunnen i refrenget og hook'et - også repeterende etter strykerne opp mot 4 minutter. Resten er synth og bass. Hook'et (soloen) går noe sånt som C#-H-A-C#---C#-H-A-C#-H-A med vekt på C#. (Mulig det er feil toneart.) Geir Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Da har jeg endelig fått mikset ferdig, og lastet opp mitt cover av John Petruccis Glasgow Kiss! Kommentarer og konstruktiv kritikk tas imot med takk. Kan nevne at det jeg er absolutt mest fornøyd med, er den noe roligere biten fra 3:05 og utover. Lenke til kommentar
edge Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Gitarlyden synes jeg var fæl.. Men resten var kult! Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Hahah, takker Edge! Altså er trommene og bassen bra, hurra! Lenke til kommentar
edge Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Altså, med resten så mener jeg nødvendigvis teknikk. Du spiller jo så å si feilfritt, men istedet for å synthe resten kan du jo prøve å spille inn selv/spørre om andre vil spille inn(bass i hvert fall, trommer kan vel bli problematisk.. ) Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Takker, takker! Men hva er det du sikter til med "resten"? Det eneste jeg ikke har tatt opp selv i låta er trommene. Endret 15. april 2009 av SGE7000 Lenke til kommentar
edge Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Okai. Nei, da er det som sagt gitarlyden som ødelegger litt for min del i hvert fall. Få litt "rundere" distortion elns Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Hmm, skal ta det til vurdering til neste cover jeg lager. Takk for at du hørte gjennom og kom med kritikk, i alle fall! Mulig det er MySpace sin massive kvalitetskutting som ødelegger litt på den fronten der, forøvrig. Legger opp en youtube-link, hvor lydkvaliteten bør være en del høyere, når videoen er ferdig prosessert der. Der ja! (Husk å trykke på HD!) Hvilken fantastisk paint-bakgrunn jeg lagde. Se filmen hos Youtube Endret 15. april 2009 av SGE7000 Lenke til kommentar
TordO Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Flott cover, men lik edge synes jeg rytmegitaren hadde en rar distortion som ikke passer helt inn, men alt i alt bra Lenke til kommentar
edge Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Syntes den som ligger på youtube hadde bedre lyd på gitaren, men kompet var veldig rart.. trommene var jo helt mongo..? Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Det er nok mest fordi jeg ikke har orket å fikle med dem så mye som jeg burde ha gjort. Bra gitaren høres bedre ut, i det minste! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå