Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja og når jeg først gikk i gang igjen så merket jeg at det forsatt er jævelig irriterende at man i norge bruker skriver H mens man på alle utenlandske nettsider og bøker bruke bruker B. Fortsatt fuckings irriterende det der. Hvorfor har vi tulla det sånn til her på berget med H i stedet for B? På tide at vi melder oss inn i EU og innfører rettelser i all norsk musikklitteratur. Bytt ut H md B!

 

(snip)

 

Vel, melde seg inn i EU hjelper nok ikke i den sammenhengen, da Frankrike, Tyskland, Polen, Østerrike, Italia, Sveits, og alle de gamle østblokklandene inkludert russland bruker H. Det er nesten bare engelskspråklige land som bruker B. :)

Lenke til kommentar
noen sanger, howto videoer om hvordan man skal bruke en vippearm?

Vippearm?

 

Satser på at du mener vibarm og sier; dra opp for lysere tone, trykk ned for mørkere. Skal du kjøre mer avansert må du egentlig bare prøve deg fram, finne den måten som er mest behagelig for deg osv.

 

Men hovedtanken er jo at når du skal ha lysere toner på en og en streng så bender du(skyver strengen oppover med venstrehånda) istedet. Overdreven bruk av vibarma fører bare til ustemt gitar, med mindre du har gitar med floyd e.l.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med apegryn, om at Petrucci-låta var grusomt kjedelig. Han er en fantastisk gitarist, men jeg har aldri hørt noe spennende eller i det hele tatt interessant fra ham. Samme gjelder også de andre "Gudene" innen gitarverdenen, og spesielt Satriani. Jeg er imponert over at Coldplay faktisk klarte å lage en grei låt ut av noe som på det beste hørte til en barberhøvel-reklame.

 

Men nå ender dette egentlig bare i hva en mener en gitarist skal være i et band, og der er meningene delte som vanlig. ;)

Lenke til kommentar

heisann folkens, i dag har jeg blitt omvendt, jeg kvittet meg med muliteffekten, og kjøpte meg noen enkel pedaler, jeg har startet karrieren men en artec analog delay, en digitech df 7 distortion factory, og en behringer tuner.

 

jeg har da

axe - tuner - dist - delay - amp

 

er det "riktig"? jeg vet det er veldig inviduelt, men det er vel standaren?

 

jeg føler at jeg trenger en booster av noen slag, noen foreslag? nede på musikk sjappa har de en ibanez tube screamer ts 7 til 400, er den en grei sak?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...