Mazeking Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Ja og når jeg først gikk i gang igjen så merket jeg at det forsatt er jævelig irriterende at man i norge bruker skriver H mens man på alle utenlandske nettsider og bøker bruke bruker B. Fortsatt fuckings irriterende det der. Hvorfor har vi tulla det sånn til her på berget med H i stedet for B? På tide at vi melder oss inn i EU og innfører rettelser i all norsk musikklitteratur. Bytt ut H md B! Og hvordan i granskauen ser en G# ut? Fant en låt med det grepet. Eneste G# referansen jeg fant på google var til en gitar med det merket. Jeg har ikke mest peiling på musikkteori og må derfor pugge alle grep og er fullstendig avhengig av grepskart. Har funnet noen bra men G# fant jeg ikke.... Edit: Er # det samme som sharp dvs en halvtone opp? Hva med "flat" hvordan skrives det? Mener det var en halvtone ned....og hva heter sharp og flat på norsk? Begynner som sagt å bli lenge sia jeg spilte sist og det var godt å kjenne at fingertuppa blei skikkelig såre i går av spillinga. Endret 1. april 2009 av Mazeking Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 G# og G sharp er det samme. Gb og G flat er det samme. Ergo, # = Sharp b = Flat Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) G# og G sharp er det samme.Gb og G flat er det samme. Ergo, # = Sharp b = Flat Og hvordan uttaler man G# eller Gb på norsk? Endret 1. april 2009 av Mazeking Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 G#=Giss og Gb=Gess ? Jeg har ikke peiling Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 G# er Giss, jau. Men Gess tror jeg ikke blir brukt så ofte, man sier heller Fiss. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Står det Gb heter det gess. Står det F# heter det fiss. Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Jau, men Gb og Fiss er vel samme tonen. Så du kan kalle GB Fiss, ellers har jeg brukt Gess. Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Hadde vært greit med noen anbefalinger på bøker med sanger som "alle" kjenner. Vil gjerne gå litt mer metodisk til verk og lære sanger denne gangen. Framfor bare en masse progressjoner og grepskombinasjoner og powerchords. Om du går inn på nortabs.net/, eller chordie.com/, kan du finne mykje kjekt. Spesielt fin er chordie sin bonusfunksjon, der du kan stille grunntonen på sangane, og får fullstendige akkordar. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Gess og fiss er samme tonen, men ikke samme noten Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Eksakt. Finnes det gitarister her som faktisk er fan av multieffektbrett, type Boss GT-8, ME-40, Line 6-brett osv.? Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Joda, jeg er grenseløst fornøyd med min Boss GT-10 i det minste. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Brukt den i live-sammenheng? Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Bare ved et par små anledninger, men det gikk da smertefritt. Har du hatt dårlige erfaringer med noe lignende selv, eller hva? Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 (endret) Nei, jeg har lyst på den Endret 2. april 2009 av fBlikeng Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 (endret) Finnes det gitarister her som faktisk er fan av multieffektbrett? Jaha, mistolket tonen din når du skrev det der! GT-10 kan jeg i alle fall anbefale på det varmeste. Det kan ta litt tid å sette seg inn i alt, og litt arbeid for å få til det man vil ha av lyder, men det må jeg si er den eneste ulempen jeg har oppdaget! Vil du ha noe som er enklere å sette opp, har jeg hørt mye bra om ME-70. Endret 2. april 2009 av SGE7000 Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Hmm, ok. Må vurdere Hehe, skrev "faktisk" fordi det tydeligvis er så få av oss som liker slike saker. Lenke til kommentar
jealei Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 jeg er veldig fornøyd med min boss gt 8 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Er det noen som kan anbefale Roland Cube 30x til en nybegynner? Lenke til kommentar
edge Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Er det noen som kan anbefale Roland Cube 30x til en nybegynner? Så absolutt. Beste "altmulig"-ampen i sin klasse! Lenke til kommentar
Perfidus Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Er det noen som kan anbefale Roland Cube 30x til en nybegynner? Ja, jeg har den selv og den er helt yppelig å starte å spille med, du kan få så og si hvilke lyd du vil. Jeg trives veldig godt med den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå