Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Ja og når jeg først gikk i gang igjen så merket jeg at det forsatt er jævelig irriterende at man i norge bruker skriver H mens man på alle utenlandske nettsider og bøker bruke bruker B. Fortsatt fuckings irriterende det der. Hvorfor har vi tulla det sånn til her på berget med H i stedet for B? På tide at vi melder oss inn i EU og innfører rettelser i all norsk musikklitteratur. Bytt ut H md B!

 

Og hvordan i granskauen ser en G# ut? Fant en låt med det grepet. Eneste G# referansen jeg fant på google var til en gitar med det merket. Jeg har ikke mest peiling på musikkteori og må derfor pugge alle grep og er fullstendig avhengig av grepskart. Har funnet noen bra men G# fant jeg ikke....

 

Edit:

Er # det samme som sharp dvs en halvtone opp? Hva med "flat" hvordan skrives det? Mener det var en halvtone ned....og hva heter sharp og flat på norsk? Begynner som sagt å bli lenge sia jeg spilte sist og det var godt å kjenne at fingertuppa blei skikkelig såre i går av spillinga.

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde vært greit med noen anbefalinger på bøker med sanger som "alle" kjenner. Vil gjerne gå litt mer metodisk til verk og lære sanger denne gangen. Framfor bare en masse progressjoner og grepskombinasjoner og powerchords.

 

Om du går inn på nortabs.net/, eller chordie.com/, kan du finne mykje kjekt. Spesielt fin er chordie sin bonusfunksjon, der du kan stille grunntonen på sangane, og får fullstendige akkordar.

Lenke til kommentar
Finnes det gitarister her som faktisk er fan av multieffektbrett?

Jaha, mistolket tonen din når du skrev det der! :)

 

GT-10 kan jeg i alle fall anbefale på det varmeste. Det kan ta litt tid å sette seg inn i alt, og litt arbeid for å få til det man vil ha av lyder, men det må jeg si er den eneste ulempen jeg har oppdaget!

Vil du ha noe som er enklere å sette opp, har jeg hørt mye bra om ME-70.

Endret av SGE7000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...