Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nonono Kim.. Stemmer lett for at det lages mye piss om dagen, men parkern er dritstilig. Kinda "in your face" til alle vintagedustene der ute. Basta. Man kan heller grine over ting som bb rich som sammenlignet med rævhåra dine får dem til å skinne.

 

Visst var det noen som gjorde et kupp der i dag!! En del sært, men ting gikk billigere enn islandske aksjer. Hadde jeg bare hatt penger på kort. Endte opp med en synth av alle ting og en billig gitar av et merke som googler null treff til bruttern. Den spiller dog helt OK.

En bb rich i 10k-klassen gikk for 2k på Imerslund i dag da ingen gadd å by på den. Men Selv 2k er jo en scam.

Endret av Craap
Lenke til kommentar

Var innom Imerslund på Lørdag og titta.. var stort sett rask igjen så gadd ikke dra på auksjonen, men kjøpte nå en Marshall Guv'nor pedal til 250 kroner (satt ned 60% og overraskende bra klassisk hard-rock vreng) og fire patch-kabler som var satt ned med 50%.

Lenke til kommentar

Halla folkens!

Nå har jeg nettopp kjøpt meg en Yamaha DG-80 210-forsterker! :new_woot:

Og har forstått det slik at man kan koble til en eller annen form for "midi-boks"?, slik at man kan enkelt lagre alle lydene, og deretter skifte mellom de med en pedal.. altså, er jeg helt på jordet her eller er dette tilfelle?

Lenke til kommentar

Takker! :D

Ja jeg klarte å rote meg frem til brukermanualen her, så nå har jeg vel lesestoff noen uker fremover frykter jeg :p

 

Haha visste seg at 3/4-deler av manualen var oversatt til andre språk, så tror jeg overlever allikevel..

Endret av K_M
Lenke til kommentar

Har ikke spilt gitar på flere år pga. jobb, unger og generelt mye stress og lite ro. Har i midlertid tatt opp interessen igjen. Gleden var stor da jeg droppa innom imerslund i dag og fant en enkel og grei Cort gitar som var satt ned fra ca 2000 til 500. Sikkert langt under godkjent kvaliet for de fleste av dere her inne, men en fin gitar for meg.

 

Har også funnet fram en gammel lillebjorns gitarbok fra '73 som fattern hadde, men det var jaggu ikke mange sanger jeg kjente melodien på der. Hadde vært greit med noen anbefalinger på bøker med sanger som "alle" kjenner. Min tidligere gitarkarriere var preget av at jeg kun enkelte partier av diverse metallåter og at nesten ikke kunne noen hele sanger. Kan vel nesren si ar metallen ødela gitarkarrieren min :-) Vil gjerne gå litt mer metodisk til verk og lære sanger denne gangen. Framfor bare en masse progressjoner og grepskombinasjoner og powerchords. Yeah!. Speller nå som nevnt på en cort stålstrenger.

 

Småjentene var ihvertfall fornøyd da far drog haba haba med stor innlevelse. Sangen står forøvrig ikke i lillebjorns gitarbok fra '73. Fant den på nortabs via google.

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

Tja, Lillebjørns gitarbok fra 2008/2009 er kanskje noe mer oppdatert(uten at jeg vet, har ikke fulgt med på akkuratt det :) )

 

Gitarbøker generelt har jeg ikke satt meg veldig inn i, men om du tåler litt prating så er www.justinguitar.com en veldig bra side for både nybegynnere og viderekommende!

 

Hvis ikke har vi jo den famøse SPILL GITAR - http://www.spill-gitar.com/ :) Riktignok i den veldig nybegynneriske(nytt ord for dagen) delen av skalaen, men om du ikke kan så mye akkorder o.l. så er det en veldig fin plass å starte.

Endret av edge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...