Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei,

 

Jeg sitter på en ESP KH-2 "ouija". Noen som har en anelse om hva jeg kan få solgt denne for? Vurdere å selge slik at jeg kan kjøpe noe billigere. Er ikke så aktiv lenger.

 

Det er laget mellom 49-52 stk av gitaren. De som har peiling på pris hvet sikkert hvem gitar det er snakk om.

 

Simen

Lenke til kommentar

I dag skulle jeg stemme mandolinen min, som er tre måneder gammel og svært lite brukt egentlig. Jeg stemte lyseste strengen til den normale e-en og vips, så sleit den. Skal ikke strengene tåle å bli stemt?

 

Dette gjelder også den mandolinen jeg fikk i bursdaggave for to uker siden. Jeg skulle stemme den (strengene var allerede veldig stramme), og det samme skjedde - den lyseste strengen sleit. Er ikke det relativt elendig?

Lenke til kommentar

Kjøpt meg en Yamaha FG730 for ikke lenge siden. Utrolig fin gitar til prisen. Såklart er det ingen Martin, men jeg synes den gir god spillbarhet og lyd til en såpass lav pris. Utkonkurerte Taylor 110 da jeg testa gitarer i Oslo sist.

 

4Sound(herunder Hagstrøm) kjører tilbud på dem til 2990,- om du er intressert :)

Lenke til kommentar

Jeg har funnet ut at jeg trenger en gitar med litt andre bruksområder enn de jeg har, ala Joe Satriani/Steve Vai, dere skjønner sikkert :) Så jeg selger min ESP, og lurer på om dere har noen anbefalinger ang. slike gitarer i prisen $600-700 på ebay, eller rundt 10k i norske butikker? Helst Ibanez, siden de er ledende innen dette området.

Lenke til kommentar
Jeg har funnet ut at jeg trenger en gitar med litt andre bruksområder enn de jeg har, ala Joe Satriani/Steve Vai, dere skjønner sikkert :) Så jeg selger min ESP, og lurer på om dere har noen anbefalinger ang. slike gitarer i prisen $600-700 på ebay, eller rundt 10k i norske butikker? Helst Ibanez, siden de er ledende innen dette området.

Det meste kan jo funke, om du bare vil. Går fint å spille wankerock på en Strat f.eks.

 

Ellers så må du jo egentlig bare prøve gitarer til du finner en du liker :)

Lenke til kommentar
Jeg har funnet ut at jeg trenger en gitar med litt andre bruksområder enn de jeg har, ala Joe Satriani/Steve Vai, dere skjønner sikkert :) Så jeg selger min ESP, og lurer på om dere har noen anbefalinger ang. slike gitarer i prisen $600-700 på ebay, eller rundt 10k i norske butikker? Helst Ibanez, siden de er ledende innen dette området.

Det meste kan jo funke, om du bare vil. Går fint å spille wankerock på en Strat f.eks.

 

Ellers så må du jo egentlig bare prøve gitarer til du finner en du liker :)

En strat har jeg jo, så kan jo kanskje prøve å shine opp den (Lånt bort til uforsiktige personer i 2 år). Men den har liksom ikke helt den "rene" lyden til en Ibanez..

Endret av BallsMcLongCock
Lenke til kommentar
Jeg har funnet ut at jeg trenger en gitar med litt andre bruksområder enn de jeg har, ala Joe Satriani/Steve Vai, dere skjønner sikkert :) Så jeg selger min ESP, og lurer på om dere har noen anbefalinger ang. slike gitarer i prisen $600-700 på ebay, eller rundt 10k i norske butikker? Helst Ibanez, siden de er ledende innen dette området.

Det meste kan jo funke, om du bare vil. Går fint å spille wankerock på en Strat f.eks.

 

Ellers så må du jo egentlig bare prøve gitarer til du finner en du liker :)

En strat har jeg jo, så kan jo kanskje prøve å shine opp den (Lånt bort til uforsiktige personer i 2 år). Men den har liksom ikke helt den "rene" lyden til en Ibanez..

Straten må du shine opp uansett :green:

 

Som nevnt, ta deg en butikktur og prøv det du finner og se hva som passer deg best :) Chavel og Jackson er gitarer i någenlunde samme prisleie som Ibanez, og er vel så gode imo. Mulig Ibanez har tynnere halser, men :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...