Bogan Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Noen som har en god side med gitar teori og tips og triks? vil lære meg litt mer om skalaer og improvisering. Gjærne norsk selv om det er svært tvilsomt det finnes Lenke til kommentar
EskildO Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 www.ultimate-guitar.com der er det både nyheter osv. Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 For en ufyselig gitar! Hvem i gudenes navn vil ha noe så fælt? EDIT: Petter (chaos) sitt bilde. Naruto fans Feil. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 www.cyberfret.com er den beste siden for folk som vil lære seg gitar. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 Driver å lærer meg gitar-duoen i Fight Fire with Fire nå - fiksern på halv hastighet nå, så det gjenstår nok bare å få memorisert den ordentlig, og øke hastigheten gradvis da er det soloen i Fight Fire with Fire neste Lenke til kommentar
andesam Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Har pluttselig blitt ganske rask på gitaren, tror det har noe å gjøre med at jeg kaj klimpra en del på akkustisk gitar i det siste (tyngre). Tror jeg skal prøve meg på metal heart soloen på fullt tempo snart . Skal handle ny gitar til høsten/vinter. Nå ligger Ibanez JEM 555 på toppen, men den er kanskje litt dyr for mitt burskjett. Dessuten trenger jeg egentlig ikke sånn termolo (wha-wha) greier, bruker det aldri, og ser ikke for meg at jeg kommer til å begynne å bruke det. Har lyst på Ibanez superstrat, spiller hovedsaklig metal. Noen som har noen forslag på gitarer? På forhånd takk . Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Termolo (wha-wha)??? Eehhh... Endret 4. august 2005 av HalTan Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Termolo (wha-wha)??? Eehhh... Tremolo-arm (Whammybar) han mener da.. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Hmm... Bare for å få det på det rene, Andesam: Tremoloarm er ikke det samme som wah-wah. Tremoloarm (eller vib, som er mer korrekt) er halestykket på gitaren med vib-arm osv. Wah-wah er en effekt man får ved å bruke en wah-wah-pedal. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 ja, jeg vet det. Men lyden en vib lager kan beskrives med ordene "wah-wah", selv om det kanskje ikke er den beste beskrivelsen. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Neh. En vib kan brukes til mye rart, ikke bare "wah-wah". Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Neh. En vib kan brukes til mye rart, ikke bare "wah-wah". Har du noen gang prøvd en floyd-equipped gitar? Jeg tror man trygt kan si at lyden som produseres når du tar den helt i bunn og rett opp hardt og raskt (horsie) minner om whawhaw (eller wobble wobble), så ro ned kveruleringen Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Jeg har aldri sagt at en gitar med floyd (eller annen vib for den saks skyld) ikke kan lage en "wah-wah-wah"-lyd, har jeg? Jeg har bare sagt at den kan gjøre mye mer enn det også. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 (endret) WHATEVER! vi har vel alle skjønt hva jeg mente? visst ikke dette var et veldig intressant disskusjonstema da.. Endret 5. august 2005 av andesam Lenke til kommentar
MKej Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Noen som vet hvor jeg finner tabs til Postgirobygget - en solskins dag Lenke til kommentar
Imho Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Nå har jeg lest litt her og der. kjedelige diskusjoner osv.osv. men ikke et sted så jeg Steve Vai nevnt. Hm..er det en selvfølge? Har jeg gjort en sosial blemme? Han er jo Kongen. Spiller i oslo snart og dit skal jeg. Når er det denne konserten er? Vet du om det er utsolgt? Lenke til kommentar
EVH Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 konserten er på rockefeller 9. oktober. vet ikke om det er utsolgt, men tror ikke det. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Er på Oslo-besøk om dagen og var en tur innom Myhrbraaten for å titte. Snakket med en hyggelig ung mann der om mitt forsterkerproblem: De forsterkerne jeg liker låten på (tenk klassisk rørforsterker til bruk med Tele, Strat og Gretsch) er alt for kraftige til mitt hjemmestudio. (Tenk familie og naboer.) Vel, han ga meg en lang og grundig demo av den nye Lonestar Special fra Mesa: Link. En nydelig forsterker med masse klassisk lyd, og med et stort fortrinn: Du kan koble inn 1, 2 eller 4 rør og dermed velge mellom 5, 15 eller 30 watt effekt. Jo, det låt grommere med alle rørene og mer driv i høyttalerne, men slett ikke dårlig på ett rør, og et levelig volum. Egentlig hadde jeg planer om å finne en gammel Princeton Reverb og få den pusset opp, men er redd det blir for mye styr. Eneste ulempen med Lonestar'en er prislappen. Men jeg får selge den gamle Mesa'en (Nomad 45) og litt mer, så blir det kanskje en råd.... Geir Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Eneste ulempen med Lonestar'en er prislappen. Men jeg får selge den gamle Mesa'en (Nomad 45) og litt mer, så blir det kanskje en råd.... Av ren nysgjerrighet: Hva er prislappen? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Jeg lukket i grunnen ørene mens han sa det, men det var i overkant av 20 000. Litt heftig for et hjemmestudio... Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå