Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ahh, gleder meg til bursdagen min 28 mars. Pengene jeg får kommer jeg til å kjøåe el gitar for!

Har du noen spesiell i tankene?

Nei det spørs hvor mye penger jeg får, men stefaren min sier han skal spandere forsterker på meg, sånn at jeg kan bruke alle penga på en gitar. Tror nok ikke jeg får råd til noe bedre en Epiphone Les Paul 100, elsker designet på Les Paul gitarene. Lurer på hvordan forsterker jeg bør kjøpe. Kommer til å spille Rock N Roll. For det meste Kiss.

Lenke til kommentar

Min veldig subjektive mening er at jeg tror du vil ha større glede av en Standard enn en 100 da ;) ser bedre ut, og behandler du den pent får du bedre bruktpris for den om du finner ut at den ikke var noe for deg, eller om du vil ta steget opp til Gibson (eller noe annet) i fremtiden en gang :)

Lenke til kommentar

heisann.

har spilt gitar en stund nå, og har spilt i standard E for det meste.

har etterhvert begynt å spille mer i drop D og C og skulle hatt en helt grei gitar til dette da min Ibanez med vibbarm ikke er serlig glad i nedstemming.

noen billige, og tøffe, og BRA anbefalinger til en el-gitar med fast stol?

spiller for tiden metal om det hjelper.

har tenkt litt på Ephphone SG eller denne:

http://www.mamut.net/riff/subdet11.htm

håper på svar.

Lenke til kommentar

Hold deg for guds skyld unna BC Rich. Stygge og overprisa gitarer, som heller ikke er noen fryd å spille på(dette må dog testes selv).

Epi SG holdes for å være gode gitarer. Har spilt endel på gitaren til søskenbarnet mitt, Epi SG Special, og den har jeg intrykk av er god. Liten og lett med grom lyd!

Men regel nr. 1: test!

Lenke til kommentar
Huff, SG er ett stykke stygg gitar, gå for en Les Paul.

Småronisk at du sier det med din avatar. Er enig i at Les Paul er lysår foran SG hva design angår, men jeg er ikke helt imot designet på SG. Den kan være tøff, spesielt med Alpine White finish og ikke altfor overdådig gullhardware.

Lenke til kommentar
blir vel en tur til byen i dag for testing :)

men gitaren min blir gal av å stemmes opp og ned et par ganger i uka...

Gjør som jeg, kjøp stemmeskruer som holder på stemmingen til evig tid og mer til.

Han har allerede nevnt at gitaren har Floyd, og Floyd har locking nut, så da hjelper det fint lite med locking tuners.

Lenke til kommentar
Huff, SG er ett stykke stygg gitar, gå for en Les Paul.

Småronisk at du sier det med din avatar. Er enig i at Les Paul er lysår foran SG hva design angår, men jeg er ikke helt imot designet på SG. Den kan være tøff, spesielt med Alpine White finish og ikke altfor overdådig gullhardware.

På hvilken måte er det ironisk? Greit nok, han var en flittig bruker av SG og det finnes haugevis av gitarister jeg liker som har brukt SG opp igjennom tidene, men det gjør den ikke noe mindre stygg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...