Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Høres ut som du har fått en skikkelig tanks der, ja :)

 

Merke?

Det er en Ibanez Artist. Flammelønn sider og gran lokk, 6-lags binding rundt kroppen, og perlemorsinnlegg i gripebrettet, i plekterbrettet, i stolen og rundt lydhullet. :love:

 

Affeksjonsverdien må være helt enorm, eller tar jeg feil? :p

Affeksjonsverdien er åpenbar. Det rare er at jeg ikke er redd for den, slenger den gjerne bak i bilen uten bag eller kasse når vi skal på ferie. Når den hadde fått sin første ripe så var det liksom greit, da var jeg ikke lenger redd for at den skulle få flere...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Kassa til Petrucci-gitaren er forbanna bra polstra. Gi den nokre rundar bobleplast (gjerne eit lag rundt gitaren inni kassa òg, så den sitter som støpt) og eit par lag papp, så skal det holde. PRS'en min vart i si tid sendt berre i kassa si med ei stripe gaffateip rundt. Det gikk fint.

Lenke til kommentar

Skeptisk til Posten uansett hvor hardt man bobleplaster gitar og kasse. Ville aldri ha sendt (eller mottatt) en gitar via post. Sendte en gang en DAT-spiller som ved mottak manglet justeringsmodulen (festet med flere skruer!) når pakken kom frem, og fikk et aldri så lite helvete med både kunde og post. Pakken var åpnet, modulen var fjernet, pakken deretter pakket godt igjen. Endte med avslag i pris fra meg da posten ikke kunne fatte og begripe etc.

 

Har også bekjente i nevnte firma som i hysterisk latter beskriver hvordan de behandler pakkepost.

 

En gitar blir verken solgt eller hentet via posten i min verden. Betaler heller ekstra i frakt med seriøse(private logistikere, evt kompensasjon ved personlig oppmøte. Ebay utland er i så måte også fullstendig uaktuelt. Vet at kriseprosenten er lav, men den er der.

Lenke til kommentar
Vet ikke helt hva som er fikset på den, men regner med at den ikke er gjort til det verre.

 

Kvapsete saker? Trodde alle lovpriste SD-1 som den beste, rimelige overdrivepedalen, jeg. :hmm:

Tubescreamer lenge leve.

 

Inspirasjon til folk som får til det meste og skal legge til feeling:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Heisann jeg hadde håpet at dere kunne hjelpe meg med en ting.

 

Jeg har sett det at en del gitarister kan få en tone til å ringe uten at man hører anslaget på strengen, har denne teknikken ett navn, og i hvordan utfører man den?

 

Freebird!..:)

Lenke til kommentar
Heisann jeg hadde håpet at dere kunne hjelpe meg med en ting.

 

Jeg har sett det at en del gitarister kan få en tone til å ringe uten at man hører anslaget på strengen, har denne teknikken ett navn, og i hvordan utfører man den?

 

Freebird!..:)

Volumkontrolleren..?

Lenke til kommentar

Nope. Det er slik at vi kan finne en og samme akkord flere steder rundt på gitarhalsen. Alle vil være samme akkord, men ha forskjellige tonekvaliteter. Det finnes derfor flere måter og spille den samme låta på, også med fingerspill. Prøv å spille noe enkelt med åpne akkorder og med barregrep. Samme toner, men det høres litt forskjellig ut likevel. I ditt tilfellet har du sannsynligvis funnet akkordene som originalt brukes til fingerspilling og de samme akkordene i åpen posisjon eller barre.

 

 

Akkordene dine - åpen posisjon:

post-172880-1237740278_thumb.jpg

 

Ble litt noldus det her, men du skjønner vel^^

Endret av Craap
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...