Hamnli2 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 njaa, nå har han jo ringa rundt hele halsen da xD Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Det er kanskje litt tidlig å sykemelde gitaren din, men det kan være tilfellet. Har du mulighet til å ta et bilde av halsen slik at denne bøyen er synlig? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Det som er med kassegitarer er; De skal ha jevn luftfuktighet, helst rundt 40%, de skal ha jevn temperatur døgnet rundt og det skal for guds skyld ikke befinne seg i samme rom som en peis e.l. som fjerner luftfuktighet. Er og ulurt å stille de mot radiatoren De sa noe sånt når jeg kjøpte min ja. Siden den gang (33 år siden) har den ligget ute i regnet på telttur, blitt brukt som slagvåpen i en slosskamp eller tre, vært utendørs på hytta i adskillige minusgrader, innendørs på hytta med tre vedovner på fullt, hatt tykke strenger, tynne strenger og ingen strenger, overlevd barn og barnebarn, og ennå er den like hel. Det må være meningen at jeg skal ha den gitaren til at jeg dør. Geir Lenke til kommentar
edge Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Det som er med kassegitarer er; De skal ha jevn luftfuktighet, helst rundt 40%, de skal ha jevn temperatur døgnet rundt og det skal for guds skyld ikke befinne seg i samme rom som en peis e.l. som fjerner luftfuktighet. Er og ulurt å stille de mot radiatoren De sa noe sånt når jeg kjøpte min ja. Siden den gang (33 år siden) har den ligget ute i regnet på telttur, blitt brukt som slagvåpen i en slosskamp eller tre, vært utendørs på hytta i adskillige minusgrader, innendørs på hytta med tre vedovner på fullt, hatt tykke strenger, tynne strenger og ingen strenger, overlevd barn og barnebarn, og ennå er den like hel. Det må være meningen at jeg skal ha den gitaren til at jeg dør. Geir Høres ut som du har fått en skikkelig tanks der, ja Merke? Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Det må være meningen at jeg skal ha den gitaren til at jeg dør. Geir Affeksjonsverdien må være helt enorm, eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Å ta bilde av bøyen ble vanskelig, den er vel ikke så stor da. Er ikke prat om mye, omtrent like mye som en fret. (metalstreng som går på tvers av nakken) Edit: når jeg krummer nakken med nevene når jeg spiller så får jeg en ren lyd igjen. Da bøyer eg nakken vekk fra meg, slakkere strenger. Endret 17. mars 2009 av Hamnli2 Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) En bøy går greit. Det spørs bare hvordan den bøyer. Kan den minne noe om de blå eller de røde bøyene? Ser den lik ut på begge sider eller er det noe særlig forskjell? edit: Det er ikke uvanlig at halsen endrer seg litt med tiden. En liten justering av truss-rod'en fikser ofte biffen. Endret 17. mars 2009 av apegryn Lenke til kommentar
TordO Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Jeg har planlagt å kjøpe en MusicMan Petrucci gitar, og selgeren befinner seg i Oslo, mens jeg befinner meg i vakre Nord-Norge Har dere noen tips til den mest sikre måten å sende gitarer på? Noen erfaringer med posten? Gitaren er ganske dyr, så har ikke lyst til å få den ødelagt FØR jeg har den selv (heller ikke etter jeg har fått den da, men det er jo en annen sak:P) mvh Tord Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hardcase og papp eller noe annet (som ikke skraper etc) for å tette igjen alle mellomrom mellom gitaren og casen for å unngå bevegelser. Og så putte den i en eske igjen Se her. Eller så kan du be ham om å få tak i sånn trekant/trapes-pappeske med isopor og trebjelker inni som fabrikker og butikker bruker når de sender gitarer. Tror de fleste gitarsjapper har slike liggende som man kan få hvis man spør pent. Hvilket budfirma som brukes spiller ingen rolle; hvis pakken må innom et fly så blir den lemlestet.. Grom gitar forøvrig. En kompis kjøpte nettopp en slik med 10k i avslag hos en butikk i oslo. Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg har planlagt å kjøpe en MusicMan Petrucci gitar Noen erfaringer med posten? Sikler etter den meg selv, men koster jo flesk. Posten er vel "forsiktige" med pakken om den pakkes godt inn? Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Bøyen er som den første røde sirkelen, rett før nakken når "kroppen". Lenke til kommentar
edge Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg har planlagt å kjøpe en MusicMan Petrucci gitar Noen erfaringer med posten? Sikler etter den meg selv, men koster jo flesk. Posten er vel "forsiktige" med pakken om den pakkes godt inn? Niks. Tollpost lenge leve. Lenke til kommentar
TordO Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hvordan avtaler jeg sending med tollpost? (tollpost.no ? ) Hvor mye koster det å sende med dem da? og det høres ut som du har gode erfaringer med den edge? Lenke til kommentar
edge Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Ring dem og hør hva fremgangsmåten er. Har ikke sendt med dem privat, men de ødelegger i hvert fall ikke tingene Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Ahh, den Petrucci-gitaren har den mest behagelig halsen jeg noensinne har spilt på. Er som å kutte gjennom varmt smør. Lenke til kommentar
TordO Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Jah, gleder meg vilt! "I am as excited as a very excited person who's got a special reason to be excited" Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Hva er greia med gitarer uten hode? Hva er det som er så spesielt med de? Kan de stemmes, og må man ha spesialstrenger? Lenke til kommentar
TordO Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Det er vel noen som synes det er tøft, men hver sin smak sier nå jeg, for jeg synes det er butt-ugly. Tror bare strengene står "feil vei", med stoppekulene oppe der hodet skulle vært, mens stemmeskruene er nede på kroppen.. Allan Holdsworth er jo en kjent bruker av slike gitarer, vakkert gitarspill, ikke fullt så vakker gitar.. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Okei Hmm, skal innrømme det ikke ser så alt for kult ut, men regner med det er et særpreg ved gitarene som gjør de spesielle? Lenke til kommentar
TordO Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Joda, det gjør jo gitarene særegne og får dem til å skille seg ut.. men dog.. å gjøre noe som skiller seg ut, KUN for å skille seg ut, og ingen annen grunn enn det blir vel litt.. ehh.. feil i mine øyne.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå