apegryn Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Har dere noen meget billige kasse gitarer å anbefale for en som aldri har spilt noe gitar før, men ønsker å begynne? Kom over http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14517305 699,- MED bag? Tror dere det går ann å øve litt på den der? Eller hadde prisen skremt dere vekk? Ein god bag kostar meir enn det der. Ligg unna. Ser ut som gitaren er en nylonstrenger og Dette gitardesignet er oftest assosiert med nylonstrengsgitarer. Men du kan se på stemmemekanisme på hodet at dette er stålstrenggitar. Slike gitarer med stålstrenger er ikke så vanlig i dag, men det betyr ikke at det ikke ennå finnes. Et tips er at desto dårligere gitar du velger å starte med, desto dårligere erfaring kan du få med gitar. I verste fall kan det være avgjørende om du velger å slutte eller å fortsette med gitar... Lenke til kommentar
Craap Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Denne vitner om dårlig smak?? http://www.amfisound.fi/amfisound_galleria...a/grandiosa.htm Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Denne vitner om dårlig smak?? Ikke-eksisterende ergonomi, i hvert fall. Er jo umulig å komme seg til bånd 24. Hadde heller tatt en som var formet som selve pizzaen, med et stykke skåret ut der hvor halsen kommer ut, om dere skjønner hva jeg mener. Blir litt som Pac Man-gitaren, bare med en pizza istedenfor Pac Man. Lenke til kommentar
Fredrik. Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Har et problem med at strengene på en måte henger litt igjen i fingra etter å ha holdt feks inne en Em. Sånn at når jeg skal bytte grep spiller den på en måte av tonen i det jeg drar vekk fingra. Er dette vanlig? Vaska henda har jeg ja. Noen teknikk på dette kanskje? Lenke til kommentar
Craap Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Når vi snakker om sære gitarer kan jeg jo være litt seriøs.. Det låter vakkert, men bare tenk på å intonere, eller for den saks skyld bare skulle stemme den saken der! Se filmen hos Youtube sånn.. Endret 11. mars 2009 av Craap Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Kan dere bekrefte, eller avkrefte, dette regnstykket for meg? Peavey Valveking 112 + overdrive-pedal = metal? Veit at den ikke har lukka kabinett og det, men fuck it i denne omgang.. vil bare ha noe som spiller høyere og gir saftigere og fetere metallyd enn Cube'n min Lenke til kommentar
edge Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Boss DS-1 burde gi deg ganske mye gain, i hvert fall Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Jeg hadde en Valveking, brukte en MXR Wylde pedal, men det låt bedre viss en brukte den som clean boost + at en hadde en "kortslutta" effektsløyfa. Litt mer output da Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 edge: Håper virkelig du mente SD-1 og ikke DS-1? Ødelegge naturlig forsterkervreng med DS-1, da... huff Lenke til kommentar
edge Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Hehe, tenkte du var ute etter max gain. Er du ute etter å booste ampen slik den er kommer du ikke utenom Ibanez Tubescreamer(Evt Maxon eller Keeley) Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Egentlig vil jeg bare finne ut om Valveking funker til metal, og om det eventuelt blir bra om man slenger en overdrive foran Lenke til kommentar
edge Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Stikk på ei sjappe og lån en da. Evt lån fra en kompis, og se. Har ikke noen førstehåndserfaring å dele, desverre Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg har dratt Oslo rundt etter denne ampen siden jul, men tror du noen butikk har den? Nei Ingen kompiser av meg som har den heller. Musikkbørsen sa til meg at de skulle få den inn på nyåret, de har ennå ikke fått den inn... Lenke til kommentar
edge Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Var sikker på at jeg så den på Imerslund..? Lenke til kommentar
Bonzoor Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13130702 Smådyrt :O Endret 12. mars 2009 av kapers12 Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Er det jeg som har sett feil? :O Håper ikke jeg har driti meg saftig ut Lenke til kommentar
edge Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Er det jeg som har sett feil? :O Håper ikke jeg har driti meg saftig ut Spør betjeningen, så får du i hvert fall svar. Kan hende den har forsvunnet siden jeg var der, da Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) Sendte en mail til Stian nå. Satser på å få svar i morgen, så får jeg eventuelt ta meg ENDA en bytur hvis de har den (3. byturen på en uke) Edit: sendte til Marius og, jeg. Endret 12. mars 2009 av Konnis Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13130702 Smådyrt :O litt dyr!? det som gjorde meg skeptisk var setningen Gitaren er trolig fra 1956 dette kan indikere at han ikke har peiling eller det er jeg som ikke har peiling. kjøper heller en ny enn en brukt for å svare på min side Lenke til kommentar
edge Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13130702 Smådyrt :O litt dyr!? det som gjorde meg skeptisk var setningen Gitaren er trolig fra 1956 dette kan indikere at han ikke har peiling eller det er jeg som ikke har peiling. kjøper heller en ny enn en brukt for å svare på min side Er vanskelig å datere såpass gamle LPs. Kryptiske serienummer osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå