Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Har dere noen meget billige kasse gitarer å anbefale for en som aldri har spilt noe gitar før, men ønsker å begynne?

Kom over http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14517305

699,- MED bag? Tror dere det går ann å øve litt på den der? Eller hadde prisen skremt dere vekk?

Ein god bag kostar meir enn det der. Ligg unna.

Ser ut som gitaren er en nylonstrenger og :hmm:

Dette gitardesignet er oftest assosiert med nylonstrengsgitarer. Men du kan se på stemmemekanisme på hodet at dette er stålstrenggitar. Slike gitarer med stålstrenger er ikke så vanlig i dag, men det betyr ikke at det ikke ennå finnes.

Et tips er at desto dårligere gitar du velger å starte med, desto dårligere erfaring kan du få med gitar. I verste fall kan det være avgjørende om du velger å slutte eller å fortsette med gitar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne vitner om dårlig smak??

Ikke-eksisterende ergonomi, i hvert fall. Er jo umulig å komme seg til bånd 24. Hadde heller tatt en som var formet som selve pizzaen, med et stykke skåret ut der hvor halsen kommer ut, om dere skjønner hva jeg mener.

Blir litt som Pac Man-gitaren, bare med en pizza istedenfor Pac Man.

pacman.jpg

Lenke til kommentar

Har et problem med at strengene på en måte henger litt igjen i fingra etter å ha holdt feks inne en Em. Sånn at når jeg skal bytte grep spiller den på en måte av tonen i det jeg drar vekk fingra. Er dette vanlig? :p Vaska henda har jeg ja. Noen teknikk på dette kanskje?

Lenke til kommentar

Kan dere bekrefte, eller avkrefte, dette regnstykket for meg?

Peavey Valveking 112 + overdrive-pedal = metal?

Veit at den ikke har lukka kabinett og det, men fuck it i denne omgang.. vil bare ha noe som spiller høyere og gir saftigere og fetere metallyd enn Cube'n min :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...