edge Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Ibanez er GODE instrumenter. Eneste som suger er Floyd imo. Greit, det er stabilt som F men, i mitt tilfelle, var kniveggene slitt, bare LITT, og dermed hadde systemet to hvilepunkter. Resultat: konstant ustemt. KJEDELIG! Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Næmmen..høres ut som fendern min jo Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 550 er utan tvil ein god gitar i si klasse. Overhodet ikkje samanliknbar med 3xx-serien og liknande, all over mykje betre specca. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 leter etter noen gode bluegrass, flatpick, blues og country teknikker. det er ikke tilfeldigvis noen her som har en eller annen side/video å legge ut? Lenke til kommentar
Fredrik. Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Har dere noen meget billige kasse gitarer å anbefale for en som aldri har spilt noe gitar før, men ønsker å begynne? Kom over http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14517305 699,- MED bag? Tror dere det går ann å øve litt på den der? Eller hadde prisen skremt dere vekk? Endret 10. mars 2009 av Tide Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Jeg har sittet og spilt litt på en gitar jeg har kjøpt. Jeg har ganske mange gitarer, stort sett i lav prisklasse, men dette er nok det beste kjøpet jeg noensinne har gjort. For en fantastisk gitar! Strengehøyden er på et par mm ved 12. bånd, null strengeklirr, fantastisk lyd, og i det hele tatt! Det er en helt utrolig bra gitar! Jeg snakker om en rundt 20 år gammel Ibanez RG 550. Denne selger jeg aldri! Ibanez visste virkelig hva de drev med på 80-tallet (og det gjør de sikkert fremdeles). Kjøpte selv nylig en PL 1770 fra 86. Den var satt opp av noe i nærheten av en bedugget ape, men etter noen justeringer er det min soleklare favorittgitar med sustain lengre enn jeg gidder å vente, knalltone og verdens mest geniale pickup-switche-system. edge: Det kan fikses med litt forsiktig kvessing. Endret 10. mars 2009 av Flygg Lenke til kommentar
huf Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Nokon som veit om folk som utfører service på gitarer i Ålesund? Lenke til kommentar
edge Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Nokon som veit om folk som utfører service på gitarer i Ålesund? Sleng den på kristiansundbussen til Pål Kristiansen Evt kan du høre innom en gitarbutikk? Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Noen som kan skrive inn tabs til den driit skjappe delen på begynnelsen av Trough the Fires and flames? Finner jo tabs på nettet, men det er vanskelig å vite hvilken som er den korte delen. Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 "Den driit skjappe delen" wow, da veit vi jo akkuratt hvilken del det er. Through the fire and the flames er noe man spiller på guitar hero. Lenke til kommentar
binko Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Har hørt rykter om at de ikke spiller den (soloen) live engang, fordi den er for utfordrende? På tide å jekke ned tempoet? Lenke til kommentar
edge Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Studio-versjonen er 5 minutter, live versjonen bruker de 8-minutter på(og spiller da i tillegg mye feil) Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Har dere noen meget billige kasse gitarer å anbefale for en som aldri har spilt noe gitar før, men ønsker å begynne? Kom over http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14517305 699,- MED bag? Tror dere det går ann å øve litt på den der? Eller hadde prisen skremt dere vekk? Ein god bag kostar meir enn det der. Ligg unna. Lenke til kommentar
edge Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Har dere noen meget billige kasse gitarer å anbefale for en som aldri har spilt noe gitar før, men ønsker å begynne? Kom over http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14517305 699,- MED bag? Tror dere det går ann å øve litt på den der? Eller hadde prisen skremt dere vekk? Ein god bag kostar meir enn det der. Ligg unna. Ser ut som gitaren er en nylonstrenger og Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Så veldig ut som en nylongstreng-gitar ja..Isåfall er det vel litt spesielt at det står stålstrenger på den PS: "Through the fire and flames" live er ræva. Spesielt at de lager en sang de faktisk ikke klarer å spille. Endret 10. mars 2009 av Knut Marius Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Om jeg ikke tar feil komponerte chopin åsså stykker han ikke greide å spille ( piano ) selv, og spillte en mindre vanskelig variant av sangen selv. Jeg synes det er helt greit at Dragonforce gjør noe ala det samme, men om standaren er så dårlig live som folk sier så burde de kanskje tenke på å senke nivået og lage en live versjon som faktisk er spillbar. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 The question; av en Ibanez RG1570 og en LTD M-1000, hvilken er det beste kjøpet? Er overraskende nok på utkikk etter ny gitar og valget står for øyeblikket mellom disse to. Tar gjerne i mot andre forslag også. Vil gjerne høre om noen har erfaringer med noen av disse, spesielt Ibanezen, siden jeg ikke har prøvd den selv. Lenke til kommentar
edge Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Test begge og se hvilken du liker best. Ingen kan fortelle deg at DEN gitaren er bedre for deg.. Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Når det står mellom to spesielle modeller så er du såpass langt på vei i nygithandelprosessen at det eneste som gjenstår er å, som edge sier, dra å teste. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 utseendemessig ville jeg sagt LTDen. har ikke prøvd å spille på noen av dem så kan ikke kommentere noe om spillbareheten på dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå