Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Er det bare akustiske gitarer det er tilbud på, eller andre ting og?

Skrev litt uklart. Alt i sjappa er på tilbud med 20 til 60% rabbat.

..Og jeg klarte selvfølgelig ikke å stå imot :p Ble en Yamaha LL6 til 2k med softcase. Prima byggkvalitet, og mye godlyd til den prisen!

Dream on, flipper:

1. En pacific blue Gibson DG-335 (Dave Grohl signaturen, nyyyydelig)

2. ..Til nøds en standard ES-355

2. Gibby std Les Paul (De idiotene leverer ikke 2008 mod i vintage sunburst med flammelønn topp?)

Skal realisere en av følgende drømmer en vakker dag, men før det kommer nok ny rørforsterker. Jeg har også veldig lyst til å bytte min lp i en mexico strat.

Endret av Craap
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lite aktivitet i tråden nå for tida, så kan jo fyre opp med ett artig spørsmål.

Here goes; Hva står på din ønskeliste for gitarrelaterte ting akkuratt nå?

1. En Gibson ES 335/Gibson L5/Guild Starfire eller en annen hollowbody.

2. Fender Twin Reverb Silverface.

3. Enda en Telecaster der jeg kan sette inn en Lundgren P-90-klon.

:)

Lenke til kommentar

Hmm, skal ha instrumental tentamen snart, har hovedinstrument gitar. Noen som har noen tips til noen fete låter, som viser litt ferdigheter.

Er ikke så kjempe hyper på gitar, men har snart spilt i to år, spilte Zeppelin med Tangerine på forrige tentamen. Tenkte på Sweet Child'o mine, men, denne er litt oppbrukt, men jeg klarer den uten problemer.

Noen som har nå forslag, må selfølgelig være mulig, helst ha med en litt fet solo, helst ikke noe shredding, sweeping stuff, siden jeg er ganske så dårlig på det.

På forhånd takk, Dalglish :)

Lenke til kommentar

Hva vet du om læreren? Kjenner du hans/hennes preferanser? I så fall kan det være greit å velge en låt som er i riktig lei sånn sett, og som ikke er så opplagt/oppbrukt.

Hvis ikke, hvilken sjanger fikser du best selv? Klassisk rock, jazz rock, ballader, blues? Vil du legge vekt på rytmespill eller solo? Skal du synge til eller er det rent instrumentalt? Du nevner Tangerine og Sweet Child o' Mine, betyr du at du helst vil ha noe litt rolig?

Det er mye spennende musikk der ute. Med litt mer info er det lettere å foreslå noe.

Geir :)

Lenke til kommentar
Hmm, skal ha instrumental tentamen snart, har hovedinstrument gitar. Noen som har noen tips til noen fete låter, som viser litt ferdigheter.

Er ikke så kjempe hyper på gitar, men har snart spilt i to år, spilte Zeppelin med Tangerine på forrige tentamen. Tenkte på Sweet Child'o mine, men, denne er litt oppbrukt, men jeg klarer den uten problemer.

Noen som har nå forslag, må selfølgelig være mulig, helst ha med en litt fet solo, helst ikke noe shredding, sweeping stuff, siden jeg er ganske så dårlig på det.

På forhånd takk, Dalglish :)

Spill noe som ikke er spilt så ofte på slike ting :) Du bør tenke gjennom hva du personlig er best på.Rock, blues, funk e.l.... Og samtidig komme med en liten overraskelse :) På min forige tentamen spilte jeg ei blues låt pluss at jeg prøvde å overraske læreren min med å lagge et jazz-arr, da jeg ikke har spilt så alt for mye jazz. Det fikk godt utfall.

Lenke til kommentar
Hva vet du om læreren? Kjenner du hans/hennes preferanser? I så fall kan det være greit å velge en låt som er i riktig lei sånn sett, og som ikke er så opplagt/oppbrukt.

Hvis ikke, hvilken sjanger fikser du best selv? Klassisk rock, jazz rock, ballader, blues? Vil du legge vekt på rytmespill eller solo? Skal du synge til eller er det rent instrumentalt? Du nevner Tangerine og Sweet Child o' Mine, betyr du at du helst vil ha noe litt rolig?

Det er mye spennende musikk der ute. Med litt mer info er det lettere å foreslå noe.

Geir :)

Læreren er gitarist i folk-metal bandet Lumsk fra trondheim. Svensk metal/rock mann rett igjennom. Fisker rock best selv, føler at jeg gjorde mye rytmespill ved Tangerine på sist tentamen. Fikser egentlig ganske mye, men, når det kommer til litt høyere hastighet på ting er det litt problemer. Har også Muse med Plug in baby i tankene, den fikser jeg. skal selv bare spille gitar, men, det blir jo i et band sammenheng.

Har mest lyst til å sjekke om jeg fikser noe "solo" spill på scenen nå, har ikke spilt foran folk så sinnsykt mange ganger. Men det kommer seg. Har hittil spilt Black Diamond Brigade - Black Diamond(rytme), Tangerine(rytme), The kill(rytme) og mye annet slarv :p

Lenke til kommentar

Hoi, litt vel edgy fargekombinasjon for min del. Hvitfargen ser litt blek ut, men ikke nok til å overskygge den.. er det grønn? Gullfarget? Ikke så rent langt unna avataren, egentlig.

Ang. den listen har jeg ikke undersøkt noe av de, men en oppgradering av alt hadde ikke vært så galt.

1, 2 og 3: En alternativ rock-tilpasset forsterker, pedalsett og gitar.

Hadde gjort godt, men økonomien er fortsatt helt av veie.

Endret av Binko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...