Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gitarbutikken på Strømmen Storsenter. Vet det høres litt søkt ut :p . Men ser jo at "Made In USA" merket er ordentlig..

Det skal jo sies at det hadde vært mer mistenkelig dersom det sto Made in Mexico og butikken ville ha 17.000,- fordi den var satt sammen i USA...

Serienummeret settes vel på etter at produktet er ellers ferdig også vil jeg tro, slik at de ikke har masse serienummer på defekte produkter å samle på.

Spørsmålet er vel om hvorfor de sender en hals nedover til Mexico som jeg vil tro har plenty selv....

Lenke til kommentar

Kan jo nevne at de kjører flyttesalg hos imerslund i skippergata. Slik jeg forstod det er alt satt ned med opptil 60% på veggen med akustiske gitarer. Var riktignok litt utplukket, men her kan du sikkert gjøre et bra kjøp fremdeles!

Lenke til kommentar

Driver å ser på gitarer nå, jeg har jo bursdag i slutten av mars og alle penge jeg evt får. Skal brukes til el gitar og forsterker. Vet noen om denne gitaren er bra? Den er drit kul(Jeg er Kiss fan) Og billig er den og. Kosta 5 990 NOK før. Får jo med plekter og reim, da trenger jeg vel bare forsterker og kabel. Kommer til å spille Rock for det meste. Kiss, AC/DC, Guns N Roses, Linkin Park og Metallica. PS så at linken ikke linka direkte til gitaren, men det er Washburn PS400G.

Endret av andersio
Lenke til kommentar
Dårlig, stygg og alt for dyr.

Enig, enig og enig.

Hvorfor kjøpe en glorete greie som det der når du kan få tak i en Epiphone Les Paul Standard for en lavere pris?

Tror selv du kommer til å bli jævlig lei av å se trynet til Paul Stanley på gitaren din dag ut og dag inn.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar
Ser ut som noe noen har gjort i ettertid, ja. Hvis den ble solgt til deg som en amerikansk gitar, så krev et bytte i en ekte amerikansk Fender, eventuelt pengene tilbake. Hvis ikke, anmeld dem for svindel.

Ble ikke solgt til meg som amerikansk gitar nei.. Men ser man det i virkeligheten ser man klart at det ikke er noe som er gjort i ettertid. Er vel noe annet rart som har skjedd, ikke vet jeg..

Lenke til kommentar
Dårlig, stygg og alt for dyr.

Og dårlig designet, ikke diagonale strenger uten noen form for avretting eller låsing på nøtta (ikke at vinkelen er så ekstrem men nøtta har ikke godt av det). Mange signaturgitarer er ofte overpriset etter min mening og så ser du ut som en wannabe når du kommer med noe slikt, spessielt når gitaren "stinker" Paul Stanley (har ikke noe imot mannen bare så det er sagt).

Lenke til kommentar

Jeg må vel innrømme at jeg har mange Kiss-plater i samlinga. Og det er det nok mange som ler av.

Jeg skal være og begrense meg til å si dette:

Å trøste og bære. Den gitaren ville jeg ikke hatt om jeg hadde fått 2000 kroner.

Lenke til kommentar

Heisann!

Det er ikke tilfeldigvis noen her som har erfaringer med å motta gitarundervisning på et relativt "sent" tidspunkt?

Det jeg mener er at jeg nå har spilt gitar i noe sånt som 6 år, men gjerne vil bli teknisk og generelt bedre, raskere enn jeg klarer på egenhånd.

Jeg lurer altså på hvor stor nytte man kan ha av å ha timer med en profesjonell gitarlærer - Om det vil være vært pengene.

Læreren jeg har i kikkerten, har 10 års erfaring som el-gitarlærer, og tar bare 200,-/timen, så det er vel uansett verdt å prøve en time, men dersom det er "for sent" for å få noe særlig nytte av det, er det vel lite poeng i å kaste bort de pengene. :)

Forstår jo selvsagt at dette nok er noe som er veldig individuellt, men kom gjerne med erfaringer dersom dere har det! :)

-Johannes

Lenke til kommentar

Det er aldri for sent å lære gitar. Men å bli teknisk bedre går mer på det å øve og øve og øve mer enn å gå til en lærer. Hver sin kropp har hver sin muskeltreghet, som begrenser hvor fort en kan spille. Det varierer fra person til person og ikke alle klarer å bli en høyhastighets gitarrunker. Dog du kan sikkert lære noen triks eller to for å øve det inn bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...