Konnis Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Bollehamster skrev: Nå har du spammet i stykker Gitarnorge med dette i en måned, og du har enda ikke klart å bestemme deg? jealei skrev: jeg synes du legger litt for mye i pickupen jeg ass, det kan hjelpe og bytte amp Hey gutta, jeg driter i det, kanskje det var ørene som spilte meg et puss. Når jeg hadde på lav lyd på ampen var det grums fra ToneZone men ikke Epi, og når jeg cranka opp lyden litt ble det flott med en gang. KimNK: Jeg syns ihvertfall Cube'n greier å produsere greie metal-lyder Lenke til kommentar
edge Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 ToneZonen i min gitar er i hvertfall ikke mye å klage på Lenke til kommentar
OlavTv Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Her hjemme har jeg en 25-watts fenderforsterker, noe som funker helt fint. Kan bli litt svakt i bandsammenheng, men bruker den bare her på rommet Angående cuben til Konnis... Den er god for mye den. Har klart å overdøve trommesett og fortsatt ha en grei lyd i den Endret 21. februar 2009 av OlavTv Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Konnis skrev: Bollehamster skrev: Nå har du spammet i stykker Gitarnorge med dette i en måned, og du har enda ikke klart å bestemme deg? jealei skrev: jeg synes du legger litt for mye i pickupen jeg ass, det kan hjelpe og bytte amp Hey gutta, jeg driter i det, kanskje det var ørene som spilte meg et puss. Når jeg hadde på lav lyd på ampen var det grums fra ToneZone men ikke Epi, og når jeg cranka opp lyden litt ble det flott med en gang. KimNK: Jeg syns ihvertfall Cube'n greier å produsere greie metal-lyder Så fort var det ferdig, liksom. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Orker ihvertfall ikke tenke på det nå. Har så mange sprekker og fretbuzz å tenke på at jeg prioriterer det Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Kim, du skulle heller ha satsa på denna her når du først skulle ha deg Jazzmaster. Nå kan du angre! Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Har noen tips til god ''Lærings teknikk''? Sliter litt med å lære sanger, driver på Nothing Else Matter, det blir den første hele sangen jeg lærer. Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Tremolo skrev: Kim, du skulle heller ha satsa på denna her når du først skulle ha deg Jazzmaster. Nå kan du angre! Er ikke det han i Dinosaur Jr. sin signatur-gitar? Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Det er det vettu, J Mascis. Men fyfader for en finnish på gitaren. Edit: Andersio: Ta for deg låter del for del. Selv starter jeg alltid med introen og pleier å ta soloer til slutt iogmed at de gjerne tar lengst tid å øve inn. Spill gjennom låtene gjevnlig så sitter dem etterhvert og du slipper å glemme dem.. Har du lært deg en låt, men det låter en smule sloppy kan det også lønne seg å la den ligge ett par måneder, gå videre på noe nytt og heller plukke den opp igjen så tar du den plutselig perfekt etter få forsøk. Sikkert andre her som har både flere og bedre tips enn meg.. Endret 21. februar 2009 av Tremolo Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Tremolo skrev: Det er det vettu, J Mascis. Men fyfader for en finnish på gitaren. Edit: Andersio: Ta for deg låter del for del. Selv starter jeg alltid med introen og pleier å ta soloer til slutt iogmed at de gjerne tar lengst tid å øve inn. Spill gjennom låtene gjevnlig så sitter dem etterhvert og du slipper å glemme dem.. Har du lært deg en låt, men det låter en smule sloppy kan det også lønne seg å la den ligge ett par måneder, gå videre på noe nytt og heller plukke den opp igjen så tar du den plutselig perfekt etter få forsøk. Sikkert andre her som har både flere og bedre tips enn meg.. Enig i at det er lurest å ta soloen til slutt. Det er også bedre å kunne en sang uten å kunne soloen, enn å kunne soloen uten å kunne sangen! Lenke til kommentar
binko Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Jeg tror det kommer litt an på hva du planlegger. Hvis du vil bli instant rockstar tror jeg du setter deg fast på barregrep, som så mange hundretusener andre. (Syntes å ha lest at det er opp til dit alle klarer det kjempefint, men så sliter de der og gir opp). Undertegnede er 100 % selvlært, og det SYNTES! Sloppy picking, heller dårlig koordinasjon på halsen og teoretiske kunnskaper er det lite av. Men det her var jeg også helt klar over da jeg starta, for det var ikke den teoretiske kunnskapen til en sang jeg ville lære meg, jeg ville bare spille gitar casually og spille avansert uten å betale i dyre dommer for instruksjonsbøker eller musikklærere. I dag betaler jeg prisen for det ved at jeg, som sagt, har dårlige grunnteknikker men kan spille soloen til Hotel California (f.eks) fordi jeg husker tabs'a utenat. Dykk litt dypere i det, så ender du ikke opp der jeg er. (Nå skal vi ikke smøre på for mye her, men det er nå engang sånn det er). Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Hva er barre grep? Lenke til kommentar
huf Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/Barre_chord Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Takk for svar, men jeg skjønner ikke alle ''Gitar Begrepene'' på engelsk. Har lest mange guider på Ultimate Guitar osv, men synes det er vanskelig. Finnes det noen norske gitar bøker? Hvor det står litt om barre grep og power chord? Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Ærlig talt, i huf sin link sto det virkelig ikke noe du ikke kan forstå hvis du klarer å oversette diverse ord direkte til norsk. Du bør da klare å oversette "neck" til "nakke" til "halsen på gitaren". Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Hei! Jeg skal nå være gitarlærervikar for min lokale kulturskole. I forbindelse med dette vil jeg spørre om det er noen som vet om noen artige ting å lære på gitaren? Oppgaven min blir ikke nødvendigvis å forbedre ferdighetene til elevene, men heller det å gi inspirasjon og lyst til å fortsette med gitarspillingen Om noen vet om noe enkelt, men som låter bra så si ifra! Det er klassisk gitar det er snakk om, så alt foregår på kassegitar. Mvh Andak Lenke til kommentar
binko Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Hotel California-introen slår vel godt an der? Hvis det er intermediate spillere? Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Andak skrev: Hei! Jeg skal nå være gitarlærervikar for min lokale kulturskole. I forbindelse med dette vil jeg spørre om det er noen som vet om noen artige ting å lære på gitaren? Oppgaven min blir ikke nødvendigvis å forbedre ferdighetene til elevene, men heller det å gi inspirasjon og lyst til å fortsette med gitarspillingen Om noen vet om noe enkelt, men som låter bra så si ifra! Det er klassisk gitar det er snakk om, så alt foregår på kassegitar. Mvh Andak En veldig enkel låt som er utrolig fin er denne: Litt vanskeligere er nok denne, men tror også den skal være overkommelig: Lenke til kommentar
Ikke det? Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Har kjøpt meg ny elgitar nå, en USA Strat lagd i Mexico. Altså, det står Made in USA på headstocken, mens produksjonsnummeret sier den er lagd i Mexico. Typen i butikken mente at den bestod av USA deler som var satt sammen i Mexico... Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Har prøvd å søke litt rundt, men har ikke funnet noe særlig.. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Ikke det? skrev: Har kjøpt meg ny elgitar nå, en USA Strat lagd i Mexico. Altså, det står Made in USA på headstocken, mens produksjonsnummeret sier den er lagd i Mexico. Typen i butikken mente at den bestod av USA deler som var satt sammen i Mexico... Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Har prøvd å søke litt rundt, men har ikke funnet noe særlig.. Høres litt søkt ut... Ettersom jeg mener å huske, så er mexico strat'er laget av deler fra usa. Altså, USA strat'ene får håndplukket treverk og annet går til Mexico... veldig forenklet story. Derimot så merkes de med Made In Mexico når de kommer fra Mexico. Hvilken butikk var dette? Endret 22. februar 2009 av Griffin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå