Konnis Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Fine gitarer, Kim! Er det Gibson jeg ser? Litt vanskelig å se på logoen Og hvordan Mesa har du? Mark IV? Lenke til kommentar
huf Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Stemmer det der ja. Det verkar jo heilt genialt! Ja, det gjer ampen veldig allsidig, noko som var akkurat det eg var på jakt etter. Har skrive meir om førsteinntrykket mitt på vg-forumet. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Gratulerer alle sammen med nytt stash. Jeg sikler på en Princeton Reverb reissue. Tror den hadde gjort seg i mitt hjemmestudio. Men først på ønskelisten står en Guild X-500T, om det bare dukker opp en snart. Geir Lenke til kommentar
huf Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Ligg eit par X500-er på ebay, men dei reknar eg med du har sett. Kva står T-en for? Lenke til kommentar
TordO Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Fin samling du har der Kim slik som Konnis, lurer jeg på om det er en Gibson helt til høyre der? isåfall hvilken? mye annet bra her også.. *sikle* Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Fy faen. Glad i hvite gitarer Kim? Jazzmesteren var awesome som forventet. Merkelig innfall, som for noen er helligbrøde: Finnes det noen små og solide stemmeskruer som kan kan plasseres på en Telecaster slik at det vil være dobbelt opp av de tre lyseste strengene? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 LP'en er ein Greco frå '88. Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Wow, får gratulere alle som har gjort innvesteringer mens jeg har vært på hyttetur. Så forøvrig U2 - Sometimes you can't make it on your own musikkvideon her på TV i sta og lurer fryktelig på hvilken gitar Edge bruker i videon. Noen som veit? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Ligg eit par X500-er på ebay, men dei reknar eg med du har sett. Kva står T-en for? Ja takk, jeg er innom ebay minst et par ganger om dagen. T-modellen har dog ear P90'er og Bigsby. Desverre ble det ikke laget, og solgt, så mange av den. Den "vanlige" som stadig dukker opp på eBay har humbuckere og ikke Bigsby. Jeg har lekt med tanken på å kjøpe en slik og sette på den Bigsby og P-90 i humbuckerstørrelse, men det blir ikke det samme... X-500 (i sunburst, X-550 i blonde) ble opprinnelig lansert på starten av 50 tallet, med single coil Franz pickuper. Så rundt 1960 skiftet de som så mange til humbuckere og laget denne fram til 1990. Da ble den erstattet med X700. (Som er carved top, ikke archtop som 500'en) Nydelige gitarer det også, men fortsatt med humbuckere. Så i 2001 lanserte de en reissue serie av 500, både i single coil og humbucker versjon. Førstnevnte ble også laget i en litt mer luksuriøs modell kalt X-550P som var tenkt som en signaturmodell for Dave Gonzales, som i alle år hadde spilt en vintage X-550. Men har likte den ikke noe særlig fordi den ikke lignet den gamle (kortere skala, annen lyd i pickupene etc.) Så han tok med originalen til Fenders Custom Shop og fikk dem til å lage en egen versjon. Den hadde selvsagt vært drømmen, men ingen vet (bortsett fra Mike Flemming som laget den og de andre gutta på Custom Shop) hvor mange som ble laget. Men siden jeg ikke har noe forhold til originalen, er en standard X-500T helt grei for meg. Det verste er at det var to stykker til salgs på begynnelsen av året, men da hadde jeg ikke cash. Nå er min Albert Collins tele solgt, så nå har jeg litt penger, men nå er det ingen å se. (Det ser ut som en butikk i Nederland har en, men til en pris som er dobbelt av hva de går for på eBay. Det er uaktuelt.) Geir Endret 20. februar 2009 av tom waits for alice Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Wow, får gratulere alle som har gjort innvesteringer mens jeg har vært på hyttetur. Så forøvrig U2 - Sometimes you can't make it on your own musikkvideon her på TV i sta og lurer fryktelig på hvilken gitar Edge bruker i videon. Noen som veit? Har ikke sett videoen, men på konsertopptak spiller han en Rickenbacker. Geir Lenke til kommentar
kalli Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Da blei det ny gitar i dag Så nå henger det en Gibson Flying V Faded 3-Pickup på veggen Lenke til kommentar
TordO Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Noen her som vet om en Fender American Vintage '52 Telecaster duger til litt hardere rock? har sjekket litt rundt på jutub, og fant ut at den kunne brukes til så mangt, men ville spørre om noen erfaringer her blant ekspertene Tord Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Gitar: Ibanez RG520IX. Basswood kropp, Lo Pro Edge. Mic: enten kjøpe TB-6 nå, kjøpe DiMarzio Steve's Special nå, eller vente til jeg finner en D Sonic. Det som står i nå er en ToneZone. Vil bytte den ut, syns ToneZone er for grumsete og ikke duger til noe konkret (tenk tight metallyd og Petrucci) Hva velger jeg? Lenke til kommentar
edge Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Noen som har exp med slitte floyd-"kniver"? Har en Ibanez der det er et problem.. Hva kan gjøres? Lenke til kommentar
jealei Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 konnis: hva slags forsterker har du? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Cube 20X her hjemme. Funker fint. Ikke rakk ned på ampen min! Jeg vet hva den er god for, og den kan bedre enn å grumse ned ToneZonen Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Nå har du spammet i stykker Gitarnorge med dette i en måned, og du har enda ikke klart å bestemme deg? Lenke til kommentar
jealei Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 jeg synes du legger litt for mye i pickupen jeg ass, det kan hjelpe og bytte amp Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Noen her som vet om en Fender American Vintage '52 Telecaster duger til litt hardere rock? har sjekket litt rundt på jutub, og fant ut at den kunne brukes til så mangt, men ville spørre om noen erfaringer her blant ekspertene Tord Bytt stolpickup til ein humbucker i singlecoil størreslse, så skulle det gå fint. Konnis: Eg rakkar herved hardt ned på ampen din. Ikje alt som kan løysast ved å bytte pickup. There, I said it. Cube duger ikkje til alt. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Hvaslags pickups er nå dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå