Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

du plukker med fingrene! tommel på 5estreng, pekefinger på 3estreng, osv, så plukker du på strengene samtidig, fort

Vel... hvis ikke det var en spøk, så er det mye lettere å spille sånt med plekter heh

Nå er det vel mer en smakssak om hvilken av de to som er "lettest"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel... hvis ikke det var en spøk, så er det mye lettere å spille sånt med plekter heh

det var IKKE en spøk...

.................|--------------------------------------------------------------------------------------------|

.................|--------------------------------------------------------------------------------------------|

pekefinger|-9--9--9--9--9--9--9--9-----4--4--4--4--4--4--4--4---------------------------------|

.................|----------------------------------------------------------------5--5--5--5--5--5--5--5--|

tommel.....|-7--7--7--7--7--7--7--7-----2--2--2--2--2--2--2--2---------------------------------|

.................|----------------------------------------------------------------3--3--3--3--3--3--3--3--|

begge fingrene samtidig skal du da "plukke", eller spille av (med de fingrene), altså bruker du bare de to fingrene og plukker, istedenfor å "slå" alle strengene på en gang... er vel ikke SÅ vanskelig?

Endret av enema
Lenke til kommentar

Enema: Latterlige utsagn..

Noen sanger er spilt med plekter, andre ikke. Noen med fingerspill, andre ikke. Det er helt opp til hver og en hvordan du velger å gjøre det. Selv spiller jeg stortsett aldri med plekter, men fins såklart unntakstilfeller..

Btw. er det noen stor forskjell på en capo til 100 kr og en til 250? Skal bruker på en aukustisk western gitar.

Lenke til kommentar

Noen sanger er spilt med plekter, andre ikke. Noen med fingerspill, andre ikke. Det er helt opp til hver og en hvordan du velger å gjøre det. Selv spiller jeg stortsett aldri med plekter, men fins såklart unntakstilfeller..

Btw. er det noen stor forskjell på en capo til 100 kr og en til 250? Skal bruker på en aukustisk western gitar.

Nja ofte er det kvaliteten på selve capoen... Men hoved forskjellen er at de dyre er enkle og raske og skifte.

Lenke til kommentar

plekter er for de som får vondt i neglene av å klø seg på nesa, syns nå jeg...

og du kan godt kjøpe capo av meg :) har 2 stk

edit: ja kanskje, latterlige utsagn, men nå er jeg jo i et land hvor man kan si hva man vil uten å bli arrestert... herlig, ikke sant? (litt overdrevent, men...)

Endret av enema
Lenke til kommentar

Har en til 100 kr. Den har det med å falle av mens jeg spiller. Kjøp deg en skikkelig klype-capo mens du først skal ha en! :)

Enema: Spar oss. Dette handler ikke om å få vondt, men teknikk, fart, lyd og anslag.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Og der fikk jeg endelig skaffet meg en øks jeg og :p : Nevnte det tidligere i tråden, men det tok litt lenger tid enn antatt... Planene er nå å muligens gjøre noen opptak der jeg både spiller gitar/trommer/bass, og kanskje synger (hvis jeg tør... :D ). Uansett, det endte opp med Washburn X-40 (brukt, fikk den billig av gitaristen i bandet mitt), kjører den på en Laney HCM 65R.

DSC00058.JPG

DSC00059.JPG

DSC00060.JPG

DSC00061.JPG

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...