SGE7000 Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 du plukker med fingrene! tommel på 5estreng, pekefinger på 3estreng, osv, så plukker du på strengene samtidig, fort Vel... hvis ikke det var en spøk, så er det mye lettere å spille sånt med plekter heh Nå er det vel mer en smakssak om hvilken av de to som er "lettest" Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Nå er det vel mer en smakssak om hvilken av de to som er "lettest" Du skal være ganske kjapp i fingrene hvis det er noe som skal spilles fort slik som det der, men selvfølgelig en smakssak. Lenke til kommentar
enema Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Vel... hvis ikke det var en spøk, så er det mye lettere å spille sånt med plekter heh det var IKKE en spøk... .................|--------------------------------------------------------------------------------------------| .................|--------------------------------------------------------------------------------------------| pekefinger|-9--9--9--9--9--9--9--9-----4--4--4--4--4--4--4--4---------------------------------| .................|----------------------------------------------------------------5--5--5--5--5--5--5--5--| tommel.....|-7--7--7--7--7--7--7--7-----2--2--2--2--2--2--2--2---------------------------------| .................|----------------------------------------------------------------3--3--3--3--3--3--3--3--| begge fingrene samtidig skal du da "plukke", eller spille av (med de fingrene), altså bruker du bare de to fingrene og plukker, istedenfor å "slå" alle strengene på en gang... er vel ikke SÅ vanskelig? Endret 1. august 2005 av enema Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Eller berre bruke plekter og dempe strengen i midten. Er vel enda lettare det enn å bruke fingrane, spesielt om det skal gå litt fort. Lenke til kommentar
enema Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) synes fingerspill er enklere enn det andre, jeg :S, og det der er omtrent det letteste som fins! (den akkorden) edit: plekter er for pingler! Endret 1. august 2005 av enema Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 edit: plekter er for pingler! ...akkurat, ja. Lenke til kommentar
EVH Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 edit: plekter er for pingler! Jaha. Det var jo også en måte å se det på Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Syns også det er enklere å spille en god del sanger uten plekter, men det er vell en vanesak? Begynte å spille uten plekter.. Lenke til kommentar
EskildO Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 edit: plekter er for pingler! øh.. HAHA! Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 edit: plekter er for pingler! Du er HELT på jordet...!!!! Lenke til kommentar
neb Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Enema: Latterlige utsagn.. Noen sanger er spilt med plekter, andre ikke. Noen med fingerspill, andre ikke. Det er helt opp til hver og en hvordan du velger å gjøre det. Selv spiller jeg stortsett aldri med plekter, men fins såklart unntakstilfeller.. Btw. er det noen stor forskjell på en capo til 100 kr og en til 250? Skal bruker på en aukustisk western gitar. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Enema: Latterlige utsagn.. Noen sanger er spilt med plekter, andre ikke. Noen med fingerspill, andre ikke. Det er helt opp til hver og en hvordan du velger å gjøre det. Selv spiller jeg stortsett aldri med plekter, men fins såklart unntakstilfeller.. Btw. er det noen stor forskjell på en capo til 100 kr og en til 250? Skal bruker på en aukustisk western gitar. Nja ofte er det kvaliteten på selve capoen... Men hoved forskjellen er at de dyre er enkle og raske og skifte. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Riffet som er over spilles med plekter og man demper strengen i midten med en passende ledig finger.. Om dette blir vanskelig kan du spille den som vanslig power chord og du vil få sangen, men ikke helt identisk Lenke til kommentar
enema Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Enema: Latterlige utsagn.. Noen sanger er spilt med plekter, andre ikke. Noen med fingerspill, andre ikke. Det er helt opp til hver og en hvordan du velger å gjøre det. Selv spiller jeg stortsett aldri med plekter, men fins såklart unntakstilfeller.. Btw. er det noen stor forskjell på en capo til 100 kr og en til 250? Skal bruker på en aukustisk western gitar. plekter er for de som får vondt i neglene av å klø seg på nesa, syns nå jeg... og du kan godt kjøpe capo av meg har 2 stk edit: ja kanskje, latterlige utsagn, men nå er jeg jo i et land hvor man kan si hva man vil uten å bli arrestert... herlig, ikke sant? (litt overdrevent, men...) Endret 1. august 2005 av enema Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Btw. er det noen stor forskjell på en capo til 100 kr og en til 250? Skal bruker på en aukustisk western gitar. Har en til 100 kr. Den har det med å falle av mens jeg spiller. Kjøp deg en skikkelig klype-capo mens du først skal ha en! Enema: Spar oss. Dette handler ikke om å få vondt, men teknikk, fart, lyd og anslag. Endret 2. august 2005 av HalTan Lenke til kommentar
EskildO Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Enema: Spar oss. Dette handler ikke om å få vondt, men teknikk, fart, lyd og anslag. What he said. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Er vel ikke særlig grunn til å gjøre narr av enemas innlegg lengre? z Alle har jo for lengst skjønt at han ikke har det fjerneste peiling på gitar Endret 2. august 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Og der fikk jeg endelig skaffet meg en øks jeg og : Nevnte det tidligere i tråden, men det tok litt lenger tid enn antatt... Planene er nå å muligens gjøre noen opptak der jeg både spiller gitar/trommer/bass, og kanskje synger (hvis jeg tør... ). Uansett, det endte opp med Washburn X-40 (brukt, fikk den billig av gitaristen i bandet mitt), kjører den på en Laney HCM 65R. Endret 2. august 2005 av ZprMario Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå