Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, Floyd Rose!

vakker og best

Åja. OK.

Der overbeviste du meg.

Bilder av gitaren kreves, og det veit du Kim!

Selv har jeg lyst på en hvit Fender Mustang fra '67 som en selger her i byen. Nokså slitt, men dritfet med gulnet lakk.

Det har eg faktisk tenkt over. Den blir sendt rett til studio så eg får teke bilder av den før eg tek den med heim. ;)

Mustang er kult. Kva kostar herlegheita?

Endret av KimNK
Lenke til kommentar
Jazzmaster-vibratoen er den feteste på markedet.

Grøfter alt annet. Ser killer ut, er killer i bruk!

Har du bestilt hvit Jazzmaster med gold anodized, Kim? :o

Trodde Jazzmaster- og tilhørende vibratoer fra Fendergitarer i "student"- pris- sjiktet er godt kjent for å være noe stort skrot, jeg.

Men det er mulig at mange timers titting på sko fra gitaristens side de siste årene har ført til at kvaliteten har bedret seg kraftig?

Ærlig talt, har du forsøkt å stemme en gitar med en slik sak på? Skikkelig, og ikke bare "close enough for rockenroll? Og så tatt noen akkorder, og hørt på hvor surt det har blitt?

Det er mulig den ser "fet" ut, men for meg skal en stol i første rekke holde gitaren stemt, og så er resten underordnet.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Trodde Jazzmaster- og tilhørende vibratoer fra Fendergitarer i "student"- pris- sjiktet er godt kjent for å være noe stort skrot, jeg.

Men det er mulig at mange timers titting på sko fra gitaristens side de siste årene har ført til at kvaliteten har bedret seg kraftig?

Ærlig talt, har du forsøkt å stemme en gitar med en slik sak på? Skikkelig, og ikke bare "close enough for rockenroll? Og så tatt noen akkorder, og hørt på hvor surt det har blitt?

Det er mulig den ser "fet" ut, men for meg skal en stol i første rekke holde gitaren stemt, og så er resten underordnet.

Skrot er å ta litt i. Få fiksa det noko lave strengespennet over brua og nye sadler, så held den seg ganske stødig. Prøver du å seie at ein Jazzmaster låter surt, uansett? Ein Jazzmaster låter spesielt ja, men det er ikkje ein gitar ein kjøper med mindre ein veit akkurat kva ein skal ha. Prøv å få klangen frå ein Jazzmaster i eit anna instrument du. Det går ikkje.

Og så er det veldig artig å mobbe shoegazers ja. Hoho.

Lenke til kommentar

SGE7000 lurte på hva det var: Det er roland sin gitarsynth.

På VG stratocasteren kan den endre tuningen og mik-lyden virtuelt uten å endre pickupene eller stemme gitaren. Gitaren kan f.eks. være stemt i EADGBE, og du kan velge å tune den i åpen G uten å stemme om gitaren. Mener å huske at du kan få humbucker, tele eller 12-str. lyd (m.fl.) i gitaren via synthen.

Denne gitarsynthen kan også monteres seperat, og fender har også levert mexico strater med dette innebygd. Da brukes en ekstern synth (roland GR eller VG) for å få mer effekter ut av saken. Her er mulighetene større enn et vanlig effektbrett.

Dog koster slikt flesk sist jeg sjekket.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar
Jazzmaster-vibratoen er den feteste på markedet.

Grøfter alt annet. Ser killer ut, er killer i bruk!

Har du bestilt hvit Jazzmaster med gold anodized, Kim? :o

Jeg har stemt Jazzmaster og slike stoler, spilt, bendet OG fått dem til å holde seg i stemmingen. Den har i hvertfall fungert for meg, som liker akkorder, og mer feite slow-down soloer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...