Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel min Gibson Les Paul og Fender Strat, begge med fast stol holder nå stemminga kjempe bra og det tar jo ærlig talt ikke mer enn 1 minutt å stemme, vanvittig mye mindre smertefullt enn å måtte streve med Floyden (som jeg har på en Ibanez).

Strat-kopien min er direkte grønnjævlig på området, men man får det man betaler for...

Jeg er uansett fornøyd med min Floyd. Er ikke så ille som mange skal ha det til. Har ikke stemt den siden jeg byttet strenger for 2,5 måneder siden (kanskje på tide å bytte igjen snart...), men den er fortsatt helt fin. LP-en stemmes før bruk, og da blir det omtrent en gang pr. andre dag.

Lenke til kommentar

Nåååh, vart dykk støtt av litt skikkeleg trem-system? Jaja, er på sin plass med enda eit bilde då. Som litt ved på bålet. :)

1963_Fender_Jazzmaster_L01835_front.jpg

Er den samme som sist i større versjon. Er visst ein refin. Ein av dei finaste figureringane eg nokon gong har sett.

Lenke til kommentar
Det du nå må gjøre er å slakke på strengene mye, ellers vil de bli for stramme når du strammer fjærene. Når tremoloen ligger parallelt med gitarkroppen stemmer du dem opp, og da vil antakeligvis tremoloen ha vippet på seg igjen, så du må bare gjøre denne prosessen om igjen og om igjen helt til strengene holder på tuningen etter at du drar og strekker litt på dem.

Funker det. :thumbup:

Hmm... Har det samme "problemet" jeg også med min gitar... Men jeg trodde det skulle være sånn at den stod litt opp, så du kunne "bende" begge veier... menmen... Så feil kan man ta :p

Skal jeg altså slakke alle strengene til tremloen ligger nedpå gitarflata, og så stramme (eller slakke?) de to skruene under gitaren litt? Og så stemme gitaren til vanlig stemming igjen? Men da har tremoloen løftet seg igjen... Skal jeg da gjøre det samme om og om ijen til den ligger flatt når den er stemt riktig?

Lenke til kommentar

Strat-type trem? Den skal optimalt ikkje kvile mot kroppen, ca ein halvtone å gå på oppover er normalt. Eg har kjørt min heilt fast med 5 fjærer skrudd i bånn, men då sit den jo heilt fast. Gitaren får ein litt annan tone og stolen fugerer i praksis som ein fast stol.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...