Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Jeg har selv gitar med Ibanez sitt Floyd-system, men kunne også godt tenkt meg å supplere med en strat med fast stol.. Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Ja, er ett strev med Floyd til tider. Skifting av strenger, alt med stemming å gjøre. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Jeg har en med Tune-o-matic, en med Floyd og en billig strat-kopi. Floyden er best, og jeg vil si at tiden man sparer på å aldri måtte stemme gitaren overgår tiden man bruker på strengeskift. Er noe dritt å bytte tuning, det skal jeg innrømme, og derfor har jeg en Epi LP med Tune-o-matic. Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Vel min Gibson Les Paul og Fender Strat, begge med fast stol holder nå stemminga kjempe bra og det tar jo ærlig talt ikke mer enn 1 minutt å stemme, vanvittig mye mindre smertefullt enn å måtte streve med Floyden (som jeg har på en Ibanez). Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Vel min Gibson Les Paul og Fender Strat, begge med fast stol holder nå stemminga kjempe bra og det tar jo ærlig talt ikke mer enn 1 minutt å stemme, vanvittig mye mindre smertefullt enn å måtte streve med Floyden (som jeg har på en Ibanez). Strat-kopien min er direkte grønnjævlig på området, men man får det man betaler for... Jeg er uansett fornøyd med min Floyd. Er ikke så ille som mange skal ha det til. Har ikke stemt den siden jeg byttet strenger for 2,5 måneder siden (kanskje på tide å bytte igjen snart...), men den er fortsatt helt fin. LP-en stemmes før bruk, og da blir det omtrent en gang pr. andre dag. Lenke til kommentar
huf Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Nåååh, vart dykk støtt av litt skikkeleg trem-system? Jaja, er på sin plass med enda eit bilde då. Som litt ved på bålet. Er den samme som sist i større versjon. Er visst ein refin. Ein av dei finaste figureringane eg nokon gong har sett. Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Trur helt ærlig den gitaren hadde sett sånn ca. 10 ganger bedre ut med en reinere farge på plekterbrettet. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Njanei.. Klassisk kombo det der eigenteleg. Kva farge skulle det ha vore? Gold anodized hadde kanskje gjort seg. Det er fullstendig rått på kvitt i alle fall. Endret 15. februar 2009 av KimNK Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Veit det er klassisk kombo, men syns den blir litt glorete. Hva farge angår veit jeg helt ærlig ikke. Edit: Den over her ser dog veldig bra ut. Endret 15. februar 2009 av Tremolo Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Og DER hadde eg bestilt plekterbrett i gull. Feite. Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Se der ja, visst pokker så det bedre ut! Virkelig forbanna pent. Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Mulig tremolo-systemet på Jazzmaster funker fjell, men det ser jo stygt ut. Tune-o-matic er den fineste stolen som finnes, i mine øyne. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Det er di meining. Eg tykkjer den ser veldig bra ut, men den funkar vel ikkje akkurat fjell. Heller berre til å vingle litt med. Lenke til kommentar
kalli Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Det du nå må gjøre er å slakke på strengene mye, ellers vil de bli for stramme når du strammer fjærene. Når tremoloen ligger parallelt med gitarkroppen stemmer du dem opp, og da vil antakeligvis tremoloen ha vippet på seg igjen, så du må bare gjøre denne prosessen om igjen og om igjen helt til strengene holder på tuningen etter at du drar og strekker litt på dem. Funker det. Hmm... Har det samme "problemet" jeg også med min gitar... Men jeg trodde det skulle være sånn at den stod litt opp, så du kunne "bende" begge veier... menmen... Så feil kan man ta Skal jeg altså slakke alle strengene til tremloen ligger nedpå gitarflata, og så stramme (eller slakke?) de to skruene under gitaren litt? Og så stemme gitaren til vanlig stemming igjen? Men da har tremoloen løftet seg igjen... Skal jeg da gjøre det samme om og om ijen til den ligger flatt når den er stemt riktig? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Strat-type trem? Den skal optimalt ikkje kvile mot kroppen, ca ein halvtone å gå på oppover er normalt. Eg har kjørt min heilt fast med 5 fjærer skrudd i bånn, men då sit den jo heilt fast. Gitaren får ein litt annan tone og stolen fugerer i praksis som ein fast stol. Lenke til kommentar
kalli Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Ja, strat bridge av denne typen: Så... Den burde være ca. 1 mm over kroppen da eller? Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Jazzmaster-vibratoen er den feteste på markedet. Grøfter alt annet. Ser killer ut, er killer i bruk! Har du bestilt hvit Jazzmaster med gold anodized, Kim? :o Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Nei, SB. Og anodized på sida. Kvit er faen ikkje å oppdrive. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Nei, Floyd Rose! vakker og best Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Nei, SB. Og anodized på sida.Kvit er faen ikkje å oppdrive. Ikke dårlig kombinasjon det heller. Nei, Floyd Rose!vakker og best Ser jævlig ut, og er bare for de som vil bli wankerz. Kun 15-årige metall-heads som liker det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå