Valkyria Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Floyd > homemade tremoloshit Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 What. Eg får store problem med å ta deg seriøst her no. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 tror vi kan avslutte denne diskusjonen med å si at fast bridge er best. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 .. når du ikke har bruk for tremolo.. djeez, tenk om følk kunne vært litt mer nøyansert : p Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 tror man skal greie å lage ganske mye bra gitarmusikk uten tremolo Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Ja, men det er fortsatt mye musikk som ikke hadde vært like bra uten tremolo. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) @Tremolo: Du måtte jo nesten bli med i diskusjonen : ) Uansett, tremolo (det være fløyt rose eller bigsby) eller ei, er like teit som å si telecaster eller ei. Hvert til sitt bruk. EOD. Jeg personlig bruker aldri tremolo, må alle strengene bendes samtidig får det holde å bøye nakken. Mer blir overkill til min sjanger : ) Endret 14. februar 2009 av apegryn Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Måtte nok bli med her ja ; ) Konnis ta en titt på den og prøv å si at tremolo ikke er noe vits/er bedre enn fast stol. Du er jo tilogmed Metallica-fan. Kirk bruker whammyen ganske hyppig i sine soloer. Alt til sitt bruk, det ene er ikke bedre enn det andre. Mange som klarer seg uten, mange som helst burde ha klart seg uten, men som ikke gjør det slik at det søler til musikken og mange som klarer å bruke det på fantastisk vis til musikkens fordel. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 nå må dere nesten lære fra kongen selv: Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Å kalle si at Dime er bedre enn Gilmour er like ille som å si at Gilmour er bedre enn Dime. Gilmour er utrolig god på stemningsfull og vakker musikk. Dime er utrolig god på brutal og tung musikk. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 sa ingenting om at dimebag er bedre (selv om han er det hø hø...). mente bare at han er bedre med tremoloen enn de fleste Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Dime har laget mye rå riff han og ikke minst mange bra soloer, men han har også trolig "laget" en av tidenes styggeste signaturgitarer. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Og overpriset må jeg få legge til (dime gitaren alså). Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 You talkin' to me? Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Og overpriset må jeg få legge til (dime gitaren alså). I Norge, ja. Bestill fra utlandet. Fikk min for 5500 kr. og den funker fjell. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 om det er prisen vi skal se på bør dere som liker 60-talls gitarer holde munn 100.000 for en telecaster som er pusset med sandpapir er ikke i mine øyne verdt det. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 om det er prisen vi skal se på bør dere som liker 60-talls gitarer holde munn 100.000 for en telecaster som er pusset med sandpapir er ikke i mine øyne verdt det. Men, som en gitarlanger jeg snakket med for en stund siden sa, de som kjøper dem er enten profesjonelle musikere eller tannleger Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 tannleger? : s Folk som tjener godt over gjennomsnittet. Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Joa, men kan virkelig ikke forestille meg en tannlege spille gitar/ha interesse for gitarer. Min far kjenner derimot en flyver som samler på akustiske gitarer. Han kjøpte en Martin til vel rundt 60.000kr i fjor, han spiller dog ikke noe særlig på dem. Han samler forøvrig også på grisefigurer. Spesiell type, men kjekt å kjenne en som stadig vekk flyr over til de forente stater. Pappa sparte vel rundt 10.000kr på å få han til å kjøpe med en Martin kontra å kjøpe den i Norge. Tar'n jo bare med inn på flyet så ikke noe toll og fraktutgifter itillegg var det rundt de tider da dollaren lå ett sted mellom 5 og 6. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå