Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Tremolo: Du måtte jo nesten bli med i diskusjonen : )

Uansett, tremolo (det være fløyt rose eller bigsby) eller ei, er like teit som å si telecaster eller ei. Hvert til sitt bruk. EOD.

Jeg personlig bruker aldri tremolo, må alle strengene bendes samtidig får det holde å bøye nakken. Mer blir overkill til min sjanger : )

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Måtte nok bli med her ja ; )

Konnis ta en titt på den og prøv å si at tremolo ikke er noe vits/er bedre enn fast stol.

Du er jo tilogmed Metallica-fan. Kirk bruker whammyen ganske hyppig i sine soloer.

Alt til sitt bruk, det ene er ikke bedre enn det andre. Mange som klarer seg uten, mange som helst burde ha klart seg uten, men som ikke gjør det slik at det søler til musikken og mange som klarer å bruke det på fantastisk vis til musikkens fordel.

Lenke til kommentar

Joa, men kan virkelig ikke forestille meg en tannlege spille gitar/ha interesse for gitarer.

Min far kjenner derimot en flyver som samler på akustiske gitarer. Han kjøpte en Martin til vel rundt 60.000kr i fjor, han spiller dog ikke noe særlig på dem. Han samler forøvrig også på grisefigurer. Spesiell type, men kjekt å kjenne en som stadig vekk flyr over til de forente stater. Pappa sparte vel rundt 10.000kr på å få han til å kjøpe med en Martin kontra å kjøpe den i Norge. Tar'n jo bare med inn på flyet så ikke noe toll og fraktutgifter itillegg var det rundt de tider da dollaren lå ett sted mellom 5 og 6.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...