Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Morsomt spørsmål: hvor langt strekker din hånd på gripebrettet? Hold pekefingeren på første bånd og se hvor langt opp du får lillefingern. Ta gjerne med hva slags gitar.

Selv klarer jeg akkurat å strekke til 8. bånd på min 25.5" Ibanez :tease:

1-9 bånd, men det ville neppe blitt en klar note i 1. bånd om jeg slapp fingen fra det 9. båndet :p

Lenke til kommentar
Jeg klarer bånd 1-6 på en LTD FX-400. Jeg har korte fingre.

Tom Waits og KimNK: Har ikke bilde, men det er en Cort Earth 100, og ifølge en nettside har den "Fishman classic 4 original pickup".

Du kan vel strengt tatt gjøre det. Det er en vanlig piezo mik som sitter under stolen, men det er mye arbeid og veldig vanskelig å få montert noe slikt på en annen gitar. Stolsadelen må være helt (!) rett i alle retninger for at lyden skal bli jevn. Du må lage til for preampen og jack-inngangen, og ledninger må av og på.

Mye arbeid for lite igjen, og har du ikke peiling på hva du gjør ender du sannsynligvis opp med to ødelagte gitarer istedenfor en. Gi en god grunn til hvorfor du vil gjøre det..

edit: til dere som driver med telletråder: Jeg klarer å strekke fingrene over 4 bånd.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar
Tom Waits og KimNK: Har ikke bilde, men det er en Cort Earth 100, og ifølge en nettside har den "Fishman classic 4 original pickup".

Ja, en Fishman kan flyttes til en annen akustisk gitar. I hvertfall i teorien (om selve transduceren - som sitter på innsiden av gitaren rett under stolen - lar seg løsne fra den gamle.) Men siden den har en equalizer/preamp som skal monteres i siden på gitaren bør du få en fagmann til å hjelpe deg, om du ikke er en racer på stikksagen selv.

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...