Krillekongen Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Om man har en ødelagt elektrisk akkustisk gitar og selve gitaren (bortsett fra elektronikken) er ødelagt, kan man da ta elektronikket og montere den i en vanlig akkustisk gitar? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Det kjem litt an på mikksystemet. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Kan du utdype litt? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Kanskje. Dersom du informerer om kva mikksystem det er. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Har ikke peiling på slikt.. Lurte bare på om det praktisk sett lar seg gjøre Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Post et bilde av gitaren med pickupen, så vi ser typen og måten den er festet på, så kan vi kanskje svare deg. Geir Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Morsomt spørsmål: hvor langt strekker din hånd på gripebrettet? Hold pekefingeren på første bånd og se hvor langt opp du får lillefingern. Ta gjerne med hva slags gitar. Selv klarer jeg akkurat å strekke til 8. bånd på min 25.5" Ibanez 1-9 bånd, men det ville neppe blitt en klar note i 1. bånd om jeg slapp fingen fra det 9. båndet Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg klarer bånd 1-6 på en LTD FX-400. Jeg har korte fingre. Tom Waits og KimNK: Har ikke bilde, men det er en Cort Earth 100, og ifølge en nettside har den "Fishman classic 4 original pickup". Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 1. til 7. bånd går bra med ren note på 1. når fingeren på 7. slippes - Klarer til nød å strekke meg til 8. bånd, men det er ikke så lett gjort. Gitaren er en ESP Gus G. Signatur-modell. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Jeg klarer bånd 1-6 på en LTD FX-400. Jeg har korte fingre. Tom Waits og KimNK: Har ikke bilde, men det er en Cort Earth 100, og ifølge en nettside har den "Fishman classic 4 original pickup". Du kan vel strengt tatt gjøre det. Det er en vanlig piezo mik som sitter under stolen, men det er mye arbeid og veldig vanskelig å få montert noe slikt på en annen gitar. Stolsadelen må være helt (!) rett i alle retninger for at lyden skal bli jevn. Du må lage til for preampen og jack-inngangen, og ledninger må av og på. Mye arbeid for lite igjen, og har du ikke peiling på hva du gjør ender du sannsynligvis opp med to ødelagte gitarer istedenfor en. Gi en god grunn til hvorfor du vil gjøre det.. edit: til dere som driver med telletråder: Jeg klarer å strekke fingrene over 4 bånd. Endret 11. februar 2009 av apegryn Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Tom Waits og KimNK: Har ikke bilde, men det er en Cort Earth 100, og ifølge en nettside har den "Fishman classic 4 original pickup". Ja, en Fishman kan flyttes til en annen akustisk gitar. I hvertfall i teorien (om selve transduceren - som sitter på innsiden av gitaren rett under stolen - lar seg løsne fra den gamle.) Men siden den har en equalizer/preamp som skal monteres i siden på gitaren bør du få en fagmann til å hjelpe deg, om du ikke er en racer på stikksagen selv. Geir Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Ah, okei. Grunnen til at jeg spør er at jeg muligens får en gitar hvor treverket er ødelagt, men elektronikken er hel. Regner med jeg må ta meg en tur til Tre45 da ja Takk for svar! Lenke til kommentar
huf Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Sidan det er så lav aktivitet her, får eg piffe opp stemninga litt slik eg brukar å gjere i ny og ne. '63 Jazzmaster '65 ES355 '58 Tele '63 Jaguar Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Jaddajaddajadda, huf! Sexy stuff! Jazzern med wearen til Jaguaren hadde jaggu passa meg finfint. Får ein blank ein i posten om eit par veker, det får vel holde. Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Æsj, jeg hater tremolosystemet på Jaguar og Jazzmaster. Det ser så... Dumt ut. Smak og behag, though. Akkurat som noen liker sære gitarer fra 60-tallet med fem singlecoils og denslags. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hvem bryr seg hvordan det faktisk ser ut? Det er jo hvordan det funker som er viktig. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 så om du fikk et tremolosystem som så ut som en knust colaboks, med en penis som vib-arm, ville du kjøpt den så lenge den virker? ^^ Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 I studio i hvert fall Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Shtup, floydboys. Den er kul. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 I'm with that guy ^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå