GibsonLesPaul Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Noen som har en god "blues-gitar" å annbefale meg? Har en Les Paul fra før, men har lyst til å spille litt mer bluesy stuff. Tenker litt mer i samme gate som John Mayer. Har sett på endel fender gitarer, men er ikke helt sikker på hvilken fender jeg skal kjøpe. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Stratocaster. Jeg har en Ibanez RG520IX som jeg har lyst til å bytte bridgepickup i. Nå har jeg ToneZone (tror jeg ). Problemet med denne er at den er utrolig grumsete med mye gain, og den eier omtrent ikke punch. Selv stockpickupene i Epi'en min stiller sterkere her. Jeg vil ha en pickup som duger til metal. Den skal takle palmmuting bra, ha tight lyd, IKKE GRUMS. Lyden jeg er ute etter er noe a la Master of Puppets-ish, og samtidig Petrucci-ish, selv om metallyden er viktigere. Skal ikke være aktive. Hva anbefaler dere som metalmic? Har sett på SD TB-6, men merket at denne hadde store mengder mids (men det kan jeg kanskje fjerne med EQ på forsterkeren?), og at den virket litt komprimert og digital. Måtte bare få denne over til den nye siden Lenke til kommentar
.... Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Definitivt Wangcaster. Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Wangcaster. :!: Men Stratocaster bør vel være neste valg, viss du ikke er fornøyd med LP. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Noen som har en god "blues-gitar" å annbefale meg?Har en Les Paul fra før, men har lyst til å spille litt mer bluesy stuff. Tenker litt mer i samme gate som John Mayer. Har sett på endel fender gitarer, men er ikke helt sikker på hvilken fender jeg skal kjøpe. Så hvorfor ikke en John Mayer signature strat: Link. Geir Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Ai, den er litt unødvendig dyr tykkjer eg. Då hadde eg heller kjøpt ein gitar meir etter eigne preferansar og kanskje slått til med eit sett gromme pickups, kanskje oppgradert litt hardware osv. til ein rimelegare pris. Mayer brukar jo ikkje sin eigen signaturmodell så ofte heller. For den typiske blueslyden hadde eg valgt ein Stratocaster med Texas Specials eller liknande. Veldig SRV som Mayer har ein tedens til å kopiere lyden etter. Ein USA Strat med oppgraderte pickups er ingen dum idè. Til slutt har jo òg ampen din stor betydning for lyden, det bør du ta med i betraktninga. Tele og LP er jo i tillegg verdige alternativ som bluesgitar. Lenke til kommentar
huf Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Ooojea. Incoming flett ny Jazzmaster og Orange. ;D Wooo! Fortel, fortel! Har ikkje du hatt ein appelsin-amp før også? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Joda, hvis du vet hva du vil ha så kan det være greit å skreddersy en gitar. Men Mayer-strat'en går tilsynelatende for under tusen amerikanske på eBay nå, etter å ha vært på moten for et år siden, så mye å spare på en standard US + pickuper vet jeg ikke om det er. Nå spørs det jo om GibsonLesPaul har noe forhold til ulike Fender pickuper. Men Big Dipper'ne i Mayer-straten er basert på Texas Specials, og får en del skryt. Geir Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Ooojea. Incoming flett ny Jazzmaster og Orange. ;D Wooo! Fortel, fortel! Har ikkje du hatt ein appelsin-amp før også? Classis Player Sunburst. ;D Joda, hadde ein Råkker før. Feit, men LOOOUD. AD5 no. Så kan eg skru den på fullt i stua. :--D Hvis den ikkje passar meg blir det nok ein Hot Rod Deluxe elns. Shoegazer galore. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Joda, hvis du vet hva du vil ha så kan det være greit å skreddersy en gitar. Men Mayer-strat'en går tilsynelatende for under tusen amerikanske på eBay nå, etter å ha vært på moten for et år siden, så mye å spare på en standard US + pickuper vet jeg ikke om det er. Nå spørs det jo om GibsonLesPaul har noe forhold til ulike Fender pickuper. Men Big Dipper'ne i Mayer-straten er basert på Texas Specials, og får en del skryt. Geir Såpass billig. Jaja, då kan det jo forsvarast. Lenke til kommentar
kalli Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Noen som har en god "blues-gitar" å annbefale meg?Har en Les Paul fra før, men har lyst til å spille litt mer bluesy stuff. Tenker litt mer i samme gate som John Mayer. Har sett på endel fender gitarer, men er ikke helt sikker på hvilken fender jeg skal kjøpe. Støtter forslaget om en Stratocaster Eller kanskje en Gibson ES 35? Litt dyr men... Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 ES 335 er vel litt mer jazz? Nei, vent. Blues også. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 ES er det meste, men hovudsakleg dritkult. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Er det noe en ES, med visse modifikasjoner, ikke passer til? Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Techno. Just about it. Lenke til kommentar
edge Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Techno. Just about it. Techno er uansett ikke lagd av instrumenter i den forstand at en gitar eller et trommesett er det. Lenke til kommentar
Benor Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Noen som har en god "blues-gitar" å annbefale meg?Har en Les Paul fra før, men har lyst til å spille litt mer bluesy stuff. Tenker litt mer i samme gate som John Mayer. Har sett på endel fender gitarer, men er ikke helt sikker på hvilken fender jeg skal kjøpe. En Fender Japan skulle gjøre susen. Eller kanskje en Classic Player Mexico. Har selv prøvd og eid Japan-strat og de er det ikke mye å utsette på. Sistnevnte har jeg ikke prøvd, men det er mange som skryter av de. Lenke til kommentar
edge Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) En Classic Player 50s er midt i smørøyet om du er ute etter godstrat! red: Morsomt spørsmål: hvor langt strekker din hånd på gripebrettet? Hold pekefingeren på første bånd og se hvor langt opp du får lillefingern. Ta gjerne med hva slags gitar. Selv klarer jeg akkurat å strekke til 8. bånd på min 25.5" Ibanez Endret 10. februar 2009 av edge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå