Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Seriøst? Kult ^^

Synes bare siden høres litt merkelig ut, når det står "sjekk den råååååååe gitttaren her a!!!!!!!!", men når man faktisk må møte karen\kjendisen(:p) som selger gitaren så går det sikkert greit.

Han er bare engasjert :p

hehe, han er vel veldig engasjert også da :p Men er jo bare bra det da...!

BTW... For å få tak i han... Er det bare å sende mail til den adressen som står på toppen av sida?

Bumper spørsmålet mitt...

Lenke til kommentar
Seriøst? Kult ^^

Synes bare siden høres litt merkelig ut, når det står "sjekk den råååååååe gitttaren her a!!!!!!!!", men når man faktisk må møte karen\kjendisen(:p) som selger gitaren så går det sikkert greit.

Han er bare engasjert :p

hehe, han er vel veldig engasjert også da :p Men er jo bare bra det da...!

BTW... For å få tak i han... Er det bare å sende mail til den adressen som står på toppen av sida?

Bumper spørsmålet mitt...

Ganske sannsynlig, ja.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg trenger litt hjelp fra kompetente gitarister her. Skal kjøpe meg nye strenger til en Ibanez el-gitar, og lurer på om noen har forslag til merker, tykkelse på strenger o.l. siden jeg er ganske blankt på dette området. Jeg spiller mest i rockgenren (antar at det er relevant info. :hmm: )

Setter pris på alle innspill:)

Lenke til kommentar
Okei :) merker meg også at det er brukbar prisforskjell på de disse merkene som er blitt nevnt. Er det en stor kvalitetsforskjell på dem i form av lyd og holdbarhet?

Grunnen til at Elixir er dyrere er at de er behandlet med et stoff som skal forlenge livslengden på dem(men det gjør at de låter slapt fra starten av, i tillegg til at prisen er for høy). D'Addario og Ernie koster vel det samme og er vel ganske like. Kjøp en av hver og se hva du liker :)

Lenke til kommentar

Når man skal spille med gitaren "a hole step down" altså D,G,C,F,A,D. Burde man bruke tykkere strenger da? Spiller vanligvis i vanlig E,A,A,G,B\H,E tuning med 0.10 strenger, men skal spille mørkere nå. Burde jeg bytte til tykkere strenger?

Lenke til kommentar
Når man skal spille med gitaren "a hole step down" altså D,G,C,F,A,D. Burde man bruke tykkere strenger da? Spiller vanligvis i vanlig E,A,A,G,B\H,E tuning med 0.10 strenger, men skal spille mørkere nå. Burde jeg bytte til tykkere strenger?

Hvis du har tremolo på gitaren så har du vel egentlig ikke noe annet valg.

Hvis ikke bør det gå greit, sålenge du ikke bryr deg om fretbuzz :)

Lenke til kommentar
burde, men trenger ikke. heter forresten D-tuning.

spiller selv både D-tuning og drop C-tuning med 0,9 strenger. funker fjell

Djeeez.. De strengene kan ikke være mye stramme. Skal du droppe en hel tone bør du se på .011 iverfall.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Jeg har en Ibanez RG520IX som jeg har lyst til å bytte bridgepickup i. Nå har jeg ToneZone (tror jeg :p). Problemet med denne er at den er utrolig grumsete med mye gain, og den eier omtrent ikke punch. Selv stockpickupene i Epi'en min stiller sterkere her.

Jeg vil ha en pickup som duger til metal. Den skal takle palmmuting bra, ha tight lyd, IKKE GRUMS. Lyden jeg er ute etter er noe a la Master of Puppets-ish, og samtidig Petrucci-ish, selv om metallyden er viktigere. Skal ikke være aktive.

Hva anbefaler dere som metalmic?

Har sett på SD TB-6, men merket at denne hadde store mengder mids (men det kan jeg kanskje fjerne med EQ på forsterkeren?), og at den virket litt komprimert og digital.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...