binko Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Her er jeg igjen. Fint, men sier meg enig med Freebird i at vrengen var litt rar et eller annet sted... - Kalles breakdown'en på 3:40 noe spesielt? Vil gjerne lære meg å inkorporere det her i soloer. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 vet at akkurat den breakdown'en bruks mye i blues, men vet selv ikke hva den heter Lenke til kommentar
kalli Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Seriøst? Kult ^^Synes bare siden høres litt merkelig ut, når det står "sjekk den råååååååe gitttaren her a!!!!!!!!", men når man faktisk må møte karen\kjendisen() som selger gitaren så går det sikkert greit. Han er bare engasjert hehe, han er vel veldig engasjert også da Men er jo bare bra det da...! BTW... For å få tak i han... Er det bare å sende mail til den adressen som står på toppen av sida? Bumper spørsmålet mitt... Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Antar det. Verdt et forsøk hvertfall. Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Seriøst? Kult ^^Synes bare siden høres litt merkelig ut, når det står "sjekk den råååååååe gitttaren her a!!!!!!!!", men når man faktisk må møte karen\kjendisen() som selger gitaren så går det sikkert greit. Han er bare engasjert hehe, han er vel veldig engasjert også da Men er jo bare bra det da...! BTW... For å få tak i han... Er det bare å sende mail til den adressen som står på toppen av sida? Bumper spørsmålet mitt... Ganske sannsynlig, ja. Lenke til kommentar
kalli Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Hmm... Ja, burde jo være den... Men sendte en melding for en uke siden, men har ikke fått noe svar enda... Lenke til kommentar
K_M Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Hei! Jeg trenger litt hjelp fra kompetente gitarister her. Skal kjøpe meg nye strenger til en Ibanez el-gitar, og lurer på om noen har forslag til merker, tykkelse på strenger o.l. siden jeg er ganske blankt på dette området. Jeg spiller mest i rockgenren (antar at det er relevant info. ) Setter pris på alle innspill:) Lenke til kommentar
oOF Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Ernie Ball regular slinky har blitt min favoritt i det siste. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Selv er jeg kjempefornøyd med Elixir NanoWeb, i Medium størrelse. Varer lenge, og låter kanon! Lenke til kommentar
edge Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Ernie Ball Regular Slinky eller D'Addario .010 anbefales. Du kan jo teste Elixir, men personlig synes jeg det er daffe strenger Lenke til kommentar
K_M Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Okei merker meg også at det er brukbar prisforskjell på de disse merkene som er blitt nevnt. Er det en stor kvalitetsforskjell på dem i form av lyd og holdbarhet? Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Ernie Ball eller GHS .11-.56 Lenke til kommentar
edge Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Okei merker meg også at det er brukbar prisforskjell på de disse merkene som er blitt nevnt. Er det en stor kvalitetsforskjell på dem i form av lyd og holdbarhet? Grunnen til at Elixir er dyrere er at de er behandlet med et stoff som skal forlenge livslengden på dem(men det gjør at de låter slapt fra starten av, i tillegg til at prisen er for høy). D'Addario og Ernie koster vel det samme og er vel ganske like. Kjøp en av hver og se hva du liker Lenke til kommentar
kalli Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Når man skal spille med gitaren "a hole step down" altså D,G,C,F,A,D. Burde man bruke tykkere strenger da? Spiller vanligvis i vanlig E,A,A,G,B\H,E tuning med 0.10 strenger, men skal spille mørkere nå. Burde jeg bytte til tykkere strenger? Lenke til kommentar
edge Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Når man skal spille med gitaren "a hole step down" altså D,G,C,F,A,D. Burde man bruke tykkere strenger da? Spiller vanligvis i vanlig E,A,A,G,B\H,E tuning med 0.10 strenger, men skal spille mørkere nå. Burde jeg bytte til tykkere strenger? Hvis du har tremolo på gitaren så har du vel egentlig ikke noe annet valg. Hvis ikke bør det gå greit, sålenge du ikke bryr deg om fretbuzz Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 burde, men trenger ikke. heter forresten D-tuning. spiller selv både D-tuning og drop C-tuning med 0,9 strenger. funker fjell Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) burde, men trenger ikke. heter forresten D-tuning.spiller selv både D-tuning og drop C-tuning med 0,9 strenger. funker fjell Djeeez.. De strengene kan ikke være mye stramme. Skal du droppe en hel tone bør du se på .011 iverfall. Endret 8. februar 2009 av apegryn Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 spiller ikke med D/dropC-tuning ofte nok til at jeg skal gidde å skifte til mørkere strenger. føkker opp standardtuningen Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Ooojea. Incoming flett ny Jazzmaster og Orange. ;D Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg har en Ibanez RG520IX som jeg har lyst til å bytte bridgepickup i. Nå har jeg ToneZone (tror jeg ). Problemet med denne er at den er utrolig grumsete med mye gain, og den eier omtrent ikke punch. Selv stockpickupene i Epi'en min stiller sterkere her. Jeg vil ha en pickup som duger til metal. Den skal takle palmmuting bra, ha tight lyd, IKKE GRUMS. Lyden jeg er ute etter er noe a la Master of Puppets-ish, og samtidig Petrucci-ish, selv om metallyden er viktigere. Skal ikke være aktive. Hva anbefaler dere som metalmic? Har sett på SD TB-6, men merket at denne hadde store mengder mids (men det kan jeg kanskje fjerne med EQ på forsterkeren?), og at den virket litt komprimert og digital. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå