kalli Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Seriøst? Kult ^^ Synes bare siden høres litt merkelig ut, når det står "sjekk den råååååååe gitttaren her a!!!!!!!!", men når man faktisk må møte karen\kjendisen() som selger gitaren så går det sikkert greit. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Har grusomt lyst på Gretschen han har inne. Dritfet. RD-bassen er også sinnsykt tøff. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Seriøst? Kult ^^Synes bare siden høres litt merkelig ut, når det står "sjekk den råååååååe gitttaren her a!!!!!!!!", men når man faktisk må møte karen\kjendisen() som selger gitaren så går det sikkert greit. Han er bare engasjert Lenke til kommentar
kalli Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Seriøst? Kult ^^Synes bare siden høres litt merkelig ut, når det står "sjekk den råååååååe gitttaren her a!!!!!!!!", men når man faktisk må møte karen\kjendisen() som selger gitaren så går det sikkert greit. Han er bare engasjert hehe, han er vel veldig engasjert også da Men er jo bare bra det da...! BTW... Får å få tak i han... Er det bare å sende mail til den adressen som står på toppen av sida? Lenke til kommentar
binko Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Her skal jeg til å tørke støv (faktisk tørke støv altså, spiller hver dag. Duh) av min litt billige Cort, og hva skuler mine uskyldsblå? Noe ser ikke helt riktig ut. Det blir plutselig klart. Hvor fort den blir ustemt - hvordan jeg ikke en gang kan STARTE på en skala før b og g går helt ut av tone. Den.. den TINGEN der bak, det monsteret som skal holde strengene i et godt grep, den gjør ikke jobben sin, eller dvs. det gjør den kanskje, men for godt? Den ser rimelig elevert ut. Strengehøyden er høyere nærme bridgen enn den er på halsen. Kan dette ha noen sammenheng? Er det andre grunner til ustemthet fortere enn du selv kan spille? (Fun-pun). Altså, strengene blir fort ustemt og venner seg ikke til ny tuning så bra. Har dette noe med bridgen å gjøre? Er dette noe en relativt uerfaren gitarmekker (undertegnede) kan fikse selv? Legger ved et par bilder. Legg merke til at jeg ikke orket tørke støv likevel. Takk for svar eller tips! Endret 7. februar 2009 av Binko Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Herrejemini! Sånn skal det jo absolutt ikke se ut. Tremoloen skal ligge parallelt med gitarkroppen. Du må stramme fjærene i luka på baksida av gitaren, fordi at strengene nå drar mye hardere i tremoloen enn det fjærene gjør. Det du nå må gjøre er å slakke på strengene mye, ellers vil de bli for stramme når du strammer fjærene. Når tremoloen ligger parallelt med gitarkroppen stemmer du dem opp, og da vil antakeligvis tremoloen ha vippet på seg igjen, så du må bare gjøre denne prosessen om igjen og om igjen helt til strengene holder på tuningen etter at du drar og strekker litt på dem. Tror jeg. TWFA og KimNK har sikkert en bedre metode, men de er gitarleksikon, mens jeg bare har gjort dette to ganger, improvisert. Resultatet har blitt bra for min del, men jeg aner ikke om det er riktig fremgangsmåte. Endret 7. februar 2009 av Stonemeister Lenke til kommentar
binko Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Aha. Takk for det, kikker litt rundt videre og sånt. Lurer på når og hvordan dette har skjedd. Kan ikke si jeg har løftet den etter... Noe sånt. Endret 7. februar 2009 av Binko Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Det du nå må gjøre er å slakke på strengene mye, ellers vil de bli for stramme når du strammer fjærene. Når tremoloen ligger parallelt med gitarkroppen stemmer du dem opp, og da vil antakeligvis tremoloen ha vippet på seg igjen, så du må bare gjøre denne prosessen om igjen og om igjen helt til strengene holder på tuningen etter at du drar og strekker litt på dem. Funker det. Lenke til kommentar
binko Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Flott, da prøver jeg det, forhåpentligvis uten å ryke noen sener, strenger eller knekker noen halser og sånt. Sååeh skal holde dere oppdatert. EDIT: Skal jeg skru på skruene under? Altså. Skal jeg legge ved et bilde, kanskje. Er vel bare ett par skruer her, så... Endret 7. februar 2009 av Binko Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Funker det. Til Binko: Et bilde hadde ikke vært å forakte. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Bakpå gitaren din er det er avlangt deksel. nder der er det fjærer som er spent i tremoloen og skrudd fast i gitarkroppen. Dei skruane skal strammast parallellt. Hvis skruane allerede er ganske langt inne må du ha på fleire fjærer. Lenke til kommentar
binko Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Var ikke så vakkert på innsiden. Er strengt tatt kun ett par skruer her som sagt, men KAN jo hende.. Tja. De helt til venstre, ved loddinga? EDIT: Jeg ringet rundt, til og med! Endret 7. februar 2009 av Binko Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Oi, shit. Hadde nok slengt på eit par fjærer til først ja. Lenke til kommentar
binko Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Mm? Er det spesielle størrelser innenfor de også muligens? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Neida. Dei kostar to småstein og ein tyggis på gitarsjappa. Lenke til kommentar
binko Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Heh. Så bra. Da gjør jeg det aller først. Tusen takk for hjelpen Kim og steindude. Lenke til kommentar
edge Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Jeff Beck - A Day In The Life Så utrolig følsomt og vakkert! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Fantastisk flott spilt, dog må jeg si at jeg ikke likte vrengen hans.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå