Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var noe enklere å finne ja...

Edit: Er dette en bedre eller lettere versjon av Cubase 4 Studio?

Det er en strippet gratis versjon som følger med lydkort og en del annen hardware. Den fungerer som regel kun med den typen hardware tilkoblet. Hvis noen forsøker å selge den er det lureri.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt sånn "scratch remover" først, og så bilvoks etterpå. Dette funker på gitarer med "vanlig" lakk, altså ikke nitrocelluloselakk.

Skal du bruke rubbing og bilvoks, virker slike produkter mye raskere med polergarn enn med for eksempel papir.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Jeg har brukt sånn "scratch remover" først, og så bilvoks etterpå. Dette funker på gitarer med "vanlig" lakk, altså ikke nitrocelluloselakk.

Skal du bruke rubbing og bilvoks, virker slike produkter mye raskere med polergarn enn med for eksempel papir.

Hva kjennetegner nitrocelluloselakk da?

Har hørt om det før, og fått intrykk av at det er eksklusivt, men har aldri helt fått med meg hva det er :p

Lenke til kommentar

Gummien på stativet kan reagere med nitrocelluloselakk og kan få lakken til å "boble", sammen med vanlig slitasje kan dette vaske vekk lakken, etter slikt jeg har forstått. Jeg har likevel aldri sett et eneste tilfelle. Har brukt gitar med nitrolakk i stativ ikke egnet for formålet.

Lenke til kommentar
Det var noe enklere å finne ja...

Edit: Er dette en bedre eller lettere versjon av Cubase 4 Studio?

Det er en strippet gratis versjon som følger med lydkort og en del annen hardware. Den fungerer som regel kun med den typen hardware tilkoblet. Hvis noen forsøker å selge den er det lureri.

Kjempe...

Da leter jeg ikke det :whistle:

Får vel bare spare og punge ut regner jeg med...

Vet du kanskje forskjell mellom Studio, fullversjon og VST også?

Jeg har skjønt at fullversjonen har controlroom, som ikke sier jeg så meget om jeg trenger eller ei... men har funnet ut at studio nok holder i lange baner til meg, og skulle jeg noen ganger mene noe annet... så går det å kjøpe upgrade til en "rimelig" penge...

VST derimot... hva er det for noe?

Regner med at jeg må spare i allefall... all den tid at jeg holder på å prøve å finne en god klassisk gitar for tiden... Har bestilt Takamine TC132SC som koster kjappe 11 høvdinger... Fikk gjort det uten noen forpliktelser for kjøp, så jeg gleder meg rått....

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Surfer på dritfete? ;)

Det er jo en helt streit billig-gibbo sammen med Faded-modellene, såvidt jeg vet.

Billig er den og!

Hehe, gjør det ass :p

Men... Er den noe å satse på? Eller finnes det noe bedre for 5000 til å bruke til metall?

Og btw... Noen som har erfaring med dritfetegitarer.no?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...