TordO Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Er det noen måte å "polere" bort småslitasjer som plektermerker og lignende på gitarer? Tenkte å ta en liten overhaling Tord Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Det var noe enklere å finne ja... Edit: Er dette en bedre eller lettere versjon av Cubase 4 Studio? Det er en strippet gratis versjon som følger med lydkort og en del annen hardware. Den fungerer som regel kun med den typen hardware tilkoblet. Hvis noen forsøker å selge den er det lureri. Lenke til kommentar
Benor Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Er det noen måte å "polere" bort småslitasjer som plektermerker og lignende på gitarer? Tenkte å ta en liten overhaling Tord Bilvoks pleier å funke. I allefall på tjukk lakk. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Jeg har brukt sånn "scratch remover" først, og så bilvoks etterpå. Dette funker på gitarer med "vanlig" lakk, altså ikke nitrocelluloselakk. Skal du bruke rubbing og bilvoks, virker slike produkter mye raskere med polergarn enn med for eksempel papir. Endret 4. februar 2009 av CastorFiber Lenke til kommentar
Bonzoor Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Jeg har bestilt Lillebjørns gitarbok og lurte på om den var en grei bok å begynne med. Det er sikkert noen andre her som har den. Endret 5. februar 2009 av kapers12 Lenke til kommentar
TordO Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg har brukt sånn "scratch remover" først, og så bilvoks etterpå. Dette funker på gitarer med "vanlig" lakk, altså ikke nitrocelluloselakk. Skal du bruke rubbing og bilvoks, virker slike produkter mye raskere med polergarn enn med for eksempel papir. Hva kjennetegner nitrocelluloselakk da? Har hørt om det før, og fått intrykk av at det er eksklusivt, men har aldri helt fått med meg hva det er Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Det er den typen lakk som normalt vart brukt på gitarar på 50- og 60-talet. Tynnare og mattare en poly-lakken som vert brukt på det meste i dag, ikkje like slitesterk. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Antar at det er det at den ikke er så slitesterk, som er grunnen til at jeg stadig vekk ser på gitarstativ at det står "Not recommended for guitars with nitro laquer"? Endret 5. februar 2009 av SGE7000 Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Er ikkje sikker, men trur det har noko med ein kjemisk reaksjon mellom lakken og plasten som gjer at lakken rett og slett berre forsvinn. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Gummien på stativet kan reagere med nitrocelluloselakk og kan få lakken til å "boble", sammen med vanlig slitasje kan dette vaske vekk lakken, etter slikt jeg har forstått. Jeg har likevel aldri sett et eneste tilfelle. Har brukt gitar med nitrolakk i stativ ikke egnet for formålet. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Det var noe enklere å finne ja... Edit: Er dette en bedre eller lettere versjon av Cubase 4 Studio? Det er en strippet gratis versjon som følger med lydkort og en del annen hardware. Den fungerer som regel kun med den typen hardware tilkoblet. Hvis noen forsøker å selge den er det lureri. Kjempe... Da leter jeg ikke det Får vel bare spare og punge ut regner jeg med... Vet du kanskje forskjell mellom Studio, fullversjon og VST også? Jeg har skjønt at fullversjonen har controlroom, som ikke sier jeg så meget om jeg trenger eller ei... men har funnet ut at studio nok holder i lange baner til meg, og skulle jeg noen ganger mene noe annet... så går det å kjøpe upgrade til en "rimelig" penge... VST derimot... hva er det for noe? Regner med at jeg må spare i allefall... all den tid at jeg holder på å prøve å finne en god klassisk gitar for tiden... Har bestilt Takamine TC132SC som koster kjappe 11 høvdinger... Fikk gjort det uten noen forpliktelser for kjøp, så jeg gleder meg rått.... Endret 5. februar 2009 av Griffin Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 VST er en type plugins, det er ikke noe versjon av Cubase. http://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_Studio_Technology Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 VST er en type plugins, det er ikke noe versjon av Cubase. http://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_Studio_Technology Kjempeflott... takker for svar. Så da sikter jeg mot Cubase 4 (evt. 5) Studio eller fullversjon... Lenke til kommentar
kalli Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Har sett på en Gibson Flying V 2006 modell for 5000, men det står i annonsen at det er en billig-gibson, hva mener de med det? Er den dårlig liksom? Er den noe å satse på? Legger ved et bilde: Lenke til kommentar
edge Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Surfer på dritfete? Det er jo en helt streit billig-gibbo sammen med Faded-modellene, såvidt jeg vet. Billig er den og! Lenke til kommentar
Berga Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Skal kjøpe gitar og forsterker. En Les Paul eller noe i den duren, og forsterker. Noen som vet om noe bra til la oss si under 4000 kroner til sammen. Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Du får iallefall ikke en Les Paul til under 4000. Kanskje Epiphone Les Paul, men ikke Gibson. Lenke til kommentar
kalli Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Surfer på dritfete? Det er jo en helt streit billig-gibbo sammen med Faded-modellene, såvidt jeg vet. Billig er den og! Hehe, gjør det ass Men... Er den noe å satse på? Eller finnes det noe bedre for 5000 til å bruke til metall? Og btw... Noen som har erfaring med dritfetegitarer.no? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Ikkje first hand, men han skal vere ein av dei meir seriøse folka du kan handle av. Liten sjangs for å gjere bomkjøp når du er nødt til å møte opp for å få gitaren. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Eieren, Ole Petter Andreassen, er gitarist i The Cumshots og Thulsa Doom, trommis i Black Debbath, og seriøs når det kommer til overskuddslageret av gitarer han har. Som Kim sa, den eneste sjangsen for bomkjøp er feil man selv gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå