Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Har ikkje nevnt musikken hans med èitt ord. Det er sjølve fyren eg ikkje kan fordra. Han hadde tedensar til kul i si storheitstid, men det er liksom ikkje like tøft å sjå han kaste gitaren rundt skuldra no som då. Han er jo så rusa og dritings at det lyser.

(Er ikkje så glad i musikken heller, men det gidder eg ikkje å kritisere.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det skal du fullt få lov til å mene! :)

Jeg ser (og så) at du bare skrev "Douchebag"... men, det var bare kommentaren som minnet meg på all Yngwie-hets som faktisk finnes og har vært (ikke nødvendigvis av deg), og jeg følte for å si meningen min..

Så, for all del men gjerne at han er en idiot og ikke lik musikken.. det har jeg ingenting å si på.. men i mange Yngwie-diskusjoner så blir ofte gitarspillingen hans kritisert veldig, og det er det jeg reagerer på..

:)

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg ikke liker Yngwie er mye av det samme som grunnen til at jeg ikke liker Axl Rose. Luftballongegoer begge to, og begge er en skygge av seg selv pr. i dag.

Musikken utsetter jeg ikke noe på. Har aldri falt for sweeping, men jeg kan høre på det om det utføres godt nok. Det at KimNK kaller Yngwie for "Douchebag" skjønner jeg så absolutt, da han etter min mening er nettopp det. Det er personen Yngwie som kritiseres, ikke musikeren/gitaristen Yngwie.

Lenke til kommentar

Okei, da skal jeg fjerne min finger vekk fra deres retning i hvert fall.. :)

For det er argumentene mot hans gitarspilling som jeg reagerer på, når veldig nedsettende argumenter kommer.. (for de kommer mer enn ofte, bare ikke akkurat nå, men det var minnet om temaet som fikk meg til å skrive)..

Axl Rose diskusjonen skal jeg holde meg langt unna.. jeg har et altfor lidenskapelig forhold til den mannen, som jeg anser som en av De Store Gudene, i hvert fall i mitt eget univers.. :)

Lenke til kommentar
Axl Rose diskusjonen skal jeg holde meg langt unna.. jeg har et altfor lidenskapelig forhold til den mannen, som jeg anser som en av De Store Gudene, i hvert fall i mitt eget univers.. :)

Igjen er det personen, og at Axl kan være en kuk en gang i blant har jeg vanskelig for å tro at noen kan nekte for.

Guns n' Roses var et knallband, og Appetite er en av tidenes beste plater, IMHO.

Lenke til kommentar
Har ikke så peiling på gitar :p så hva er egentlig forskjellen på single-coils og humbucker?

sc_and_h.jpg

de to på sidene er humbuckers, den i midten er singlecoil.

forskjellen ligger i lyden. singlecoils gir en mer "chickenpicking" aktig lyd mens humbuckers er best til distortion, og vreng.

Endret av Valkyria
Lenke til kommentar
Okey, men det er ikke noe sånn at humbucker er "best" eller no, (siden det er to?). Det er bare at sigle coil gir annerledes lyd enn humbucker .

Den eine er ikkje "bedre" enn den andre nei.

Singlecoil låter som regel klarare og reinare, men ein humbucker har meir trøkk og bunn. I tillegg støyar den mindre enn ein singlecoil. Det var det som var grunnen til at humbuckeren i utganspunktet vart utvikla, at den skulle redusere såkalla "hum", derav namnet. Dei fleste metalgitaristar foretrekker humbuckers, men som oftast er det berre snakk om personlege preferansar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...