Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+1242

hei! Jeg har spilt gutar i 1 uke nå kansje, og er ikke spesielt flink :p

Men så var det en sant jeg virkelig har lyst å kunne, ihvertfall begynnelsen, men jeg fårstår ikke tab'sene jeg fant.

http://www.mxtabs.net/tab_versions.php?pat...ace+Lord,101027

Kunne noen være så vennlig og fortelle meg hva "x"ene betyr?

Vet den er vanskelig for en nybegynner, men så er den får tøff :love:

Endret av Slettet+1242
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1242

Jeg tror jeg fattet, men det er vell bare en litt for vanskelig sang :S

Dette var en lettere versjon ihvertfall :http://www.tabcrawler.com/archive.php?action=view&file_id=117614&artist=monster%20magnet&song=spacelord

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor jeg kan få tak i en Gripmaster? Selles de i f.eks. G-Sport butikker eller noe?

Bor ikke så langt ifra Ålesund, er det noen butikker som seller Gripmaster i området der? En Gripmaster er foresten en liten dings som du holder i med ene hånda, så trykker du ned noen 'knotter'. Dårlig forklart, men denne øvelsen styrker fingrene og skal visst hjelpe på gitar-spilling. Trenger styrke i lillefinger'n! :D

Foresten: Hjelper det noe å styrke høyrehånda?

Lenke til kommentar

Har et lite spørsmål angående tabs. Hvordan spiller jeg dette? Slå på begge strengene samtidig uten å slå på den imellom...

|--------------------------------------------------------------------------------------------|

|--------------------------------------------------------------------------------------------|

|-9--9--9--9--9--9--9--9-----4--4--4--4--4--4--4--4---------------------------------|

|----------------------------------------------------------------5--5--5--5--5--5--5--5--|

|-7--7--7--7--7--7--7--7-----2--2--2--2--2--2--2--2---------------------------------|

|----------------------------------------------------------------3--3--3--3--3--3--3--3--|

Lenke til kommentar
Har et lite spørsmål angående tabs. Hvordan spiller jeg dette? Slå på begge strengene samtidig uten å slå på den imellom...

|-9--9--9--9--9--9--9--9-----4--4--4--4--4--4--4--4---------------------------------|

|----------------------------------------------------------------5--5--5--5--5--5--5--5--|

|-7--7--7--7--7--7--7--7-----2--2--2--2--2--2--2--2---------------------------------|

|----------------------------------------------------------------3--3--3--3--3--3--3--3--|

Ja.

Lenke til kommentar

du plukker med fingrene! tommel på 5estreng, pekefinger på 3estreng, osv, så plukker du på strengene samtidig, fort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...