Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har ett spørsmål, og det gjelder en " Di Giorgia" den er fra 1972 den er håndlaget i Brasil sa de da jeg kjøpte den ny i 1972 har prøvd å få tak i info. om denne gitaren men uten nytte.

Det som står inni den er Di Giorgia Produksjons.nr:16 og at den er fra 1972.

Håper det er noen som kan hjelpe meg.

Vil tro han er ute etter informasjon om gitaren.

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg har ett spørsmål, og det gjelder en " Di Giorgia" den er fra 1972 den er håndlaget i Brasil sa de da jeg kjøpte den ny i 1972 har prøvd å få tak i info. om denne gitaren men uten nytte.

Det som står inni den er Di Giorgia Produksjons.nr:16 og at den er fra 1972.

Håper det er noen som kan hjelpe meg.

Mvh. Herloff

Jeg går ut fra at du mener Di Giorgio. Her er hjemmesiden deres: Link. Desverre på portugisisk/brasiliansk. Jeg vet ikke om du kan det.

Det finnes ikke så mye informasjon om dem på engelsk, men denne siden har litt: Link.

Geir :)

Lenke til kommentar

Kjem an på. Dei "ordentelege" hiwatt-ampane er i alle fall noko av det grommaste du får av store ampar med høgt headroom. Har du ballar til å skru den på fullt lèt det i alle fall rått. ^^ Dei lét litt Orange, berre litt cleanare og djupare. Perfekt til doom, stoner, sludge, i tillegg til den typiske britiske cleanlyden. Nydeleg spør du meg.

Lenke til kommentar
Vært stille her en stund. Kan friske opp tråden med en fantastisk solo fra en av tidenes beste gitarister, nemlig Prince: While My Guitar Gently Weeps

Fy faen!

Prince som en av tidenes beste gitarist??? Det kan da ikke stemme. Kan ikke huske å ha hørt noe særlig oppsiktsvekkende gitararbeid av ham. Prestasjonen hans i youtube videoen er hva jeg vil kalle middelmådig grei men ikke noe spesielt eller minneverdig.

Lenke til kommentar

Har sjekket hos dem og fant ikke av noe interesse. Det jeg fant dog, er kanskje muligens jeg har en sjelden versjon siden de aller fleste plekterbrettene jeg har sett har enten 11 skruer eller forskjellige plasseringer. Jeg har 8 skruer.

Edit: Måtte bare legge til at jeg vet jeg kan bare kjøpe en 11 skruers og skru der det passer, men fy så stygt det kan bli. Vil helst unngå synlige hull.

Edit 2: La inn bilde. Denne hadde tatt seg ut. :p

6bef_1.JPG

Endret av Myst
Lenke til kommentar
Prince er drøy på gitar.

Av det jeg har hørt er han en helt grei gitarist men er milevis langt ifra å være en av de beste i verden.

Da har du ikke hørt etter. Prince er definitivt en av de beste instrumentalister som finnes. Men i motsetning til mange gitarister har han flere ben å stå på, og de andre sidene av ham har fått langt mer oppmerksomhet.

Og så har han en viktig kvalitet som han deler med mange av mine personlige favoritter: Han trenger ikke å vise hvor fort han kan spille. Soloen skal framheve sangen, ikke omvendt.

Og et viktig handicap når "verdens beste" skal utpekes blant musikkfans: Han er ikke sjangertro. Fans liker ikke overraskelser, de vil helst gå på konsert i 2009 og høre soloen på sin favorittlåt spilt som på plata i 1986 så de kan spille med på sine luftgitarer... ;)

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...