Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei.

Ein ting er å komme med uinformative og bastante utsagn, men når det i tillegg er totalt feilaktig er det unødvendig å åpne kjeften i det heile. Herrejemini.

Gjer som Castor nevnte over. Hvis du vil unngå å justere må du kjøpe tilsvarande strenger som stod på fra før samtidig som du stemmer opp ein og ein streng etter kvart. Når du har fått på alle strengene stemmer du ein og ein streng (frå e til E) etter kvarandre om og omigjen heilt til tremoloen og stregene kjem i balanse. Kanskje du må stramme tremolofjærene -littegrann- mot slutten.

Lenke til kommentar
Nei.

Ein ting er å komme med uinformative og bastante utsagn, men når det i tillegg er totalt feilaktig er det unødvendig å åpne kjeften i det heile. Herrejemini.

Gjer som Castor nevnte over. Hvis du vil unngå å justere må du kjøpe tilsvarande strenger som stod på fra før samtidig som du stemmer opp ein og ein streng etter kvart. Når du har fått på alle strengene stemmer du ein og ein streng (frå e til E) etter kvarandre om og omigjen heilt til tremoloen og stregene kjem i balanse. Kanskje du må stramme tremolofjærene -littegrann- mot slutten.

den skulle vel hatt seg en liten inntonering ihvertfall. har bestilt samme strenger dimensjon som stod på. er det vanskelig å intonere den selv hvis man har grei teknisk innsikt og en kromatisk tuner? :p

Lenke til kommentar
den skulle vel hatt seg en liten inntonering ihvertfall. har bestilt samme strenger dimensjon som stod på. er det vanskelig å intonere den selv hvis man har grei teknisk innsikt og en kromatisk tuner? :p

Ta deg goood tid og ver forsiktig, så burde du få det til etter kvart hvis du ikkje berre skryt på deg punkta over her. :p

Kanskje lese ein liten guide på forhånd.

Lenke til kommentar

Har aldri spillt gitar før, men har tenkt til å begynne nå. Skal starte med akustisk gitar og lurer litt på hva slags gitar jeg skal ha. Lurer også på om stål- eller nylonstrenger er best for en nybegynner. Den skal helst ikke være alltfor dyr heller, maks 1500-2000kr.

Noen som kan hjelpe?

Endret av kapers12
Lenke til kommentar

Hei kapers12

Viss du har spilt før så ville jeg, ut fra egen erfaring kjøp en akustisk Morgan med innebygd mikrofon å en enorm god lyd fra kassegitaren jeg valgte å sette på 010 strenger , men det er jo en smak sak viss du vill ha en grovere eller litt mer bass. Men er det en stund siden så synest jeg at 010 strenger er kjempe bra klang.

Det er også en gitar som ligger innefor det du hadde tenkt å bruke, rund 15-1600 kr.

Og med tid å stunder så kan du jo kjøpe deg en forsterker så vill jeg påstå at det er like god lyd i en Morgan som en e-gitar i samme prisklasse.

Lykke til

Endret av herloff
Lenke til kommentar

Hei

Jeg har ett spørsmål, og det gjelder en " Di Giorgia" den er fra 1972 den er håndlaget i Brasil sa de da jeg kjøpte den ny i 1972 har prøvd å få tak i info. om denne gitaren men uten nytte.

Det som står inni den er Di Giorgia Produksjons.nr:16 og at den er fra 1972.

Håper det er noen som kan hjelpe meg.

Mvh. Herloff

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...