Jøtul Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 røk en streng på gitaren min nå. er en ibanez sa med sat pro 2 tremolo. noe jeg må passe på med hensyn til tremoloen når jeg bytter strenger? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Det er jeg slettes ikke enig i! For at du ikke skal kaste bort masse tid når du strenger opp på nytt, så er det to ting du bør passe på: - Kjøp samme strengetykkelse som det sitter på gitaren i dag - Bytt en og en streng, og stem de opp så godt det lar seg gjøre etter hvert. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Da har jeg kjøpt meg en RG520IX av en kar i Stavangerområdet. Knallbarsk gitar, litt Petrucci-style Haugesund er ikke i Stavangerområdet! Mener da å huske at Ibanezer holdt til i Sandnes? Eller var det der han var på jobb, bare? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Nei. Ein ting er å komme med uinformative og bastante utsagn, men når det i tillegg er totalt feilaktig er det unødvendig å åpne kjeften i det heile. Herrejemini. Gjer som Castor nevnte over. Hvis du vil unngå å justere må du kjøpe tilsvarande strenger som stod på fra før samtidig som du stemmer opp ein og ein streng etter kvart. Når du har fått på alle strengene stemmer du ein og ein streng (frå e til E) etter kvarandre om og omigjen heilt til tremoloen og stregene kjem i balanse. Kanskje du må stramme tremolofjærene -littegrann- mot slutten. Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Nå har vel ikke SA-serien flytende tremolo? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Den må fortsatt balanserast. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Noen som vet hvor jeg finner et bra tablatur for åpningen på "Looking out my back door" av CCR? Det eneste jeg finner er dette: http://www.guitaretab.com/c/creedence-clea...vival/4355.html. De første høres riktig ut, men på slutten gjør det ikke. Noen som vet om et bedre tablatur? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) har ikke en bedre tab, men har en bedre verisjon Endret 13. januar 2009 av Valkyria Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 har ikke en bedre tab, men har en bedre verisjon laawl, fy faen så tidig Lenke til kommentar
edge Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Children of Bodom bedre enn CCR?!? Hahahahahahahaah Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Seff er det bedre, det går jo mange ganger så fort og med masse meir vreng. Dust (Sry, måtte) Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Nei. Ein ting er å komme med uinformative og bastante utsagn, men når det i tillegg er totalt feilaktig er det unødvendig å åpne kjeften i det heile. Herrejemini. Gjer som Castor nevnte over. Hvis du vil unngå å justere må du kjøpe tilsvarande strenger som stod på fra før samtidig som du stemmer opp ein og ein streng etter kvart. Når du har fått på alle strengene stemmer du ein og ein streng (frå e til E) etter kvarandre om og omigjen heilt til tremoloen og stregene kjem i balanse. Kanskje du må stramme tremolofjærene -littegrann- mot slutten. den skulle vel hatt seg en liten inntonering ihvertfall. har bestilt samme strenger dimensjon som stod på. er det vanskelig å intonere den selv hvis man har grei teknisk innsikt og en kromatisk tuner? Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Bodom har lagd en coverlåt som var bedre enn originallåta, og det er den av Oops, I Did it Again. Denne gangen? Ikke fullt så heldig. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 den skulle vel hatt seg en liten inntonering ihvertfall. har bestilt samme strenger dimensjon som stod på. er det vanskelig å intonere den selv hvis man har grei teknisk innsikt og en kromatisk tuner? Ta deg goood tid og ver forsiktig, så burde du få det til etter kvart hvis du ikkje berre skryt på deg punkta over her. Kanskje lese ein liten guide på forhånd. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Noen som har anbefaling på en god hodetelefon for bruk med gitarforsterkeren? Kanskje en av disse: Sennheiser typer Bør være under 700,- . Takk på forhånd. Endret 14. januar 2009 av Myst Lenke til kommentar
Bonzoor Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Har aldri spillt gitar før, men har tenkt til å begynne nå. Skal starte med akustisk gitar og lurer litt på hva slags gitar jeg skal ha. Lurer også på om stål- eller nylonstrenger er best for en nybegynner. Den skal helst ikke være alltfor dyr heller, maks 1500-2000kr. Noen som kan hjelpe? Endret 16. januar 2009 av kapers12 Lenke til kommentar
herloff Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Hei kapers12 Viss du har spilt før så ville jeg, ut fra egen erfaring kjøp en akustisk Morgan med innebygd mikrofon å en enorm god lyd fra kassegitaren jeg valgte å sette på 010 strenger , men det er jo en smak sak viss du vill ha en grovere eller litt mer bass. Men er det en stund siden så synest jeg at 010 strenger er kjempe bra klang. Det er også en gitar som ligger innefor det du hadde tenkt å bruke, rund 15-1600 kr. Og med tid å stunder så kan du jo kjøpe deg en forsterker så vill jeg påstå at det er like god lyd i en Morgan som en e-gitar i samme prisklasse. Lykke til Endret 16. januar 2009 av herloff Lenke til kommentar
herloff Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Hei Jeg har ett spørsmål, og det gjelder en " Di Giorgia" den er fra 1972 den er håndlaget i Brasil sa de da jeg kjøpte den ny i 1972 har prøvd å få tak i info. om denne gitaren men uten nytte. Det som står inni den er Di Giorgia Produksjons.nr:16 og at den er fra 1972. Håper det er noen som kan hjelpe meg. Mvh. Herloff Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 @ herloff: Hva er det du lurer på, egentlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå