Khalifen Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Da har jeg klart å rote meg fram til noen alternativer for en ny gitar. Haster absolutt ikke å kjøpe noe enda, så jeg ser helst etter brukt. Alternativene er som følger: Gretsch Electromatic 5120 Epiphone Sheraton II Hagstrøm Viking Kanskje en pre-lawsuit fra Japan, eller en god post-lawsuit? Andre alternativer? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Dei tre er i alle fall veldig gode alternativ. Trur eg hadde gått for Gretschen sjølv, men kan hende det lønnar seg å skifte PU's i den. Japsegitarar er veldig varierande, men ein kan ha flaks og finne gull innimellom. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Noen TV-Jones i Gretschen hadde nok blitt småtøft. Har kontaktet en som har en Sheraton til salgs, så nå venter jeg på svar. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hei. Har vurdert å gå til anskaffelse av en ny gitar, og da har jeg sett litt på en Danelectro Danelectro Er det noen her som har erfaringer med en slik gitar? Jeg spiller helst litt Blues/rock, Funk.. Dano gitarene er dritfete. Jeg kjøpte en dano 59 i høst, da jeg falt for utseende. Knall lipstick PU, og gitaren synger høyere enn noen andre solidbody gitarer jeg har prøvd. Du SER at denne er produsert i billigste plast og bordplater, men det gjør ingenting da den fungerer akkurat slik den skal. Jeg har 11 gitarer tror jeg.. men bruker kun dano og fenderen. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Det er en snasen gitar ja, Geir! Men jeg sikler nok mer på denne: Starfire er gøy, men ikke min favoritt. Og jeg vil ha en single coil boks. Har alt en Gretsch SSLVO med TV Jones, den får representere humbuckersiden. Det er forøvrig en '68 Starfire på eBay til 1500 dollar: Link. (Edit: Det er flere av dem der, men denne var i samme farge som din...) Geir Endret 9. januar 2009 av tom waits for alice Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Har noen andre vært borti fender supersonic? Lyst på : ) Lenke til kommentar
Benor Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Fin og ganske dynamisk forsterker. Men den har noe spiss lyd. Veldig clean men en smule dårlig vreng. Men nå er ikke Fender kjent for kjempegod vreng heller Det er ikke den siste ampen jeg hadde kjøpt nei Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 What? God vreng? Absolutt. Mykje vreng? Absolutt ikkje. Lenke til kommentar
Callisto Star Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Kjøpte noen tykke strenger for Drop C tuning, men når jeg spiller på den mørkeste av dem kommer det en stygg knirkete lyd! Er det sånn at jeg må skru på de greiene der hvor strengene kommer opp? Er det vanskelig? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Du har satt på shit-ass heavy strenger utan å justere noko som helst? Det meste må antagelegvis justerast på nytt. Både stolen (i alle fall hvis du har floyd), action og intonasjon må fiksast. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Er 3.5 kg gitar mye for 11-12-åringer? Det ringte en kar som ville kjøpe gitaren min (Epiphone LP), men han hadde i ettertid blitt fortalt at disse modellene kunne være for tunge for barn i denne alderen. Jeg synes ikke gitaren er spesielt tung, men så er ikke jeg 11-12 år heller. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Nei. Det mener jeg de skal overleve. Vi bassister starter jo gjerne med en 4+ kg tung bassgitar, så da får steike meg dere tåle en gitar som veier mer enn 3 kg Lenke til kommentar
Callisto Star Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Du har satt på shit-ass heavy strenger utan å justere noko som helst? Det meste må antagelegvis justerast på nytt. Både stolen (i alle fall hvis du har floyd), action og intonasjon må fiksast. Har ikke floyd. Det er ikke lyden i forsterkern som er fucked, det er gitaren som lager lyden. Lenke til kommentar
o0 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Kan man koble en el-gitar rett i pc'en? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Du kan. Blir det bra? Nei. Du burde minst ha eit buffer før lydkortet, helst kjøpe eit lydkort berekna for bruket. Lenke til kommentar
Benor Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 What? God vreng? Absolutt. Mykje vreng? Absolutt ikkje. Vel, vi har nok litt forskjellig oppfatning av den Det er ikke mye vreng i den nei. Og den vrengen som var der syntes jeg var for fissete. Men så lenge man har noen gode pedaler og en fin clean-kanal så går det veldig bra! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Akkurat med den der veit eg ikkje, men det er lite som vrenger finare enn ein skikkeleg Fender på fullt. Lenke til kommentar
Benor Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Akkurat med den der veit eg ikkje, men det er lite som vrenger finare enn ein skikkeleg Fender på fullt. Til sitt bruk vil det funke veldig bra ja! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå