Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har nå fått skrekkelig lyst på en ES-335 eller lignende, men jeg har verken pengene eller lysten til å kjøpe en fra Gibson (Å lese nettsida til Ed Roman gjør at man ikke får så lyst på Gibson ;)).

Noen som veit om noen gode gitarer lignende ES-modellene som ligger i en mer fornuftig prisklasse? Har tittet på Hagstrøm sin Viking-serie, og også litt rundt på eBay etter kopier fra Japan, men har ikke funnet noe enda. Er åpen for det meste, bare det er tøft, av rimelig god kvalitet og ikke koster skjorta. Vibarm er ingen nødvendighet, men har ikke noe imot det.

Holdt nesten på å bestille en Merlin-gitar for noen måneder sida, og den hadde spissere "horn" enn ES-modellene. Kunne glatt få den til $150-$200, men slo ikke til. Uka etter lå den ute til $1100 ...

Har du prøvd å spille på en Gibson ES-335 eller noen av de andre modellene du nevner? I så fall, hvilken likte du best?

Lenke til kommentar
Noen som veit om noen gode gitarer lignende ES-modellene som ligger i en mer fornuftig prisklasse? Har tittet på Hagstrøm sin Viking-serie, og også litt rundt på eBay etter kopier fra Japan, men har ikke funnet noe enda. Er åpen for det meste, bare det er tøft, av rimelig god kvalitet og ikke koster skjorta. Vibarm er ingen nødvendighet, men har ikke noe imot det.

Er du på utkikk etter en 335 fra Japan så foreslår jeg igjen som vanlig en TOKAI!! Ja, jeg er Tokai frelst :blush:

Det er en på ebay akkurat nå. Desverre er den ikke rød.

Lenke til kommentar

huf: Vanskelig å forklare. Enda vanskeligere når du slenger fram et bilde som det, for den gitaren var lekker.

Vel, mangel av lyst skyldes Gibsons ganske så høye priser. Derfor var utsagnet mitt feil. Jeg har lyst på en, men ikke til prisen de vil ha.

Budsjettet er maks. 8-10k, men gjerne under, og det er derfor jeg helst ønsker en fra Japan.

Har sett på den Tokai-gitaren, men liker ikke helt fargen.

Endret av khalif_of_kalif
Lenke til kommentar
Budsjettet er maks. 8-10k, men gjerne under, og det er derfor jeg helst ønsker en fra Japan.

Har sett på den Tokai-gitaren, men liker ikke helt fargen.

Enig om at fargen ikke er den fineste, men med gjevne mellomrom dukker de opp i andre farger og så det er bare å følge med. Jeg har selv lyst på en 335, og blir det til at jeg en gang kjøper en blir det garantert en Tokai. SG like så.

Lenke til kommentar
den er ikke min smak.

liker ikke at den er halvakustisk, liker ikke fargen og liker ikke formen.

Jeg respekterer at du ikke liker fargen og formen. Men du liker ikke at den er halvakkustisk? :lol:

Kalif: Om du har lavt budsjett så er Hagstrøm Viking et meget godt alternativ. Jeg savne kanskje den supervarme og superjazza lyden i den til tider, men det er likevel en duganes god gitar. Gibson har kommet med et par hollowbody'er som er svært like 335 og 345. B.l.a ES-339. Om den er like "bra" som 335 kan jeg ikke si noe særlig om da jeg ikke har prøvd den orntlig, men det er et godt alternativ. Hvilken som helst hollowbody låter rundt og varmt!

:)

Lenke til kommentar
huf: Vanskelig å forklare. Enda vanskeligere når du slenger fram et bilde som det, for den gitaren var lekker.

Det som var poenget. ;)

Går då av og til flotte 335'er til 10-12k på finn, så du kan jo vere heldig. Epiphone har vel også eit par ES-versjonar...

Endret av huf
Lenke til kommentar
Okay. Nå har jeg bestemt meg for at den siste gitaren jeg skal ønske meg er en single coil Guild X-500 eller 550. Og da er det urettferdig å poste sånne bilder. :love:

Geir :)

Unnskyld! :!: Du må nok grave djupt i lommeboka å kjøpe begge deler!

Lenke til kommentar
den er ikke min smak.

liker ikke at den er halvakustisk, liker ikke fargen og liker ikke formen.

Jeg respekterer at du ikke liker fargen og formen. Men du liker ikke at den er halvakkustisk? :lol:

nei jeg liker ikke at den er halvakustisk.

det innbærer egentlig innenfor formen på den, men jeg liker det bare ikke :p

Lenke til kommentar

Jeg har en slik, en Baryton. Jeg hadde ikke kjøpt en slik for å ha som "hovedgitar", uten å ha prøvd den. Det er en merkelig gitar, laget av kjøkkenplate og plast. Den ser ut som et leketøy, men låter ikke som det.

Kvalitetsmessig er den helt OK. Ikke noe problem med noe som helst, men det oser ikke kvalitet. Det kan man da heller ikke forvente til den prisen.

Jeg ser på dette som en typisk "ekstragitar", som man har for å bruke på en spesiell sang, men det er klart, spiller man i et band i denne stilen, og liker looken, så kjør på.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Den småkul i alle fall.

Har ein kompis som har ein slik. Har hatt om ikkje anna, han bytter gitarar saman med undebuksene (annankvar månad ca. Underbuksene altså.) Han brukte den ein del live gjennom ein Dr.Z Carmen Ghia i alle fall og det låt bra.

Endret av KimNK
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg hadde en gitarlærer før som hadde en slik gitar og da jeg kom over en nå fikk jeg litt flashback :)

Jeg er fullstendig klar over at dette er en spesiell gitar som dere sier, men det er litt derfor jeg vil ha den:D

det jeg er mest interesert i her er egentlig lyden og hvordan den er.

Det er heller ikke en hovedgitar, men en "addon" som kan brukes i spesielle tilfeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...