Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Valveking forvrenger nok mer "out of the box", men Classic har MYE bedre clean og er mer kompakt+tøffere "country"-vreng og sånt :) Har du Tubescreamer eller SD-1 så ville jeg ikke nølt engang!

+ At tweed er usannsynlig mye tøffere da :cool:

Lenke til kommentar
Å være god til å lage musikk er mer enn bare hastighet, såklart. Men for å lage god musikk, spessielt i metal-sjangrene så må man kunne spille opptill en viss hastighet i soloene

Kanskje det er derfor jeg ikke lager metallmusikk, da. ;)

Jeg skjønner hva du sier. Men det er en av grunnene til at jeg ikke er så fascinert av metall. Det er så himla formelpreget, og man dømmes for mye etter tekniske kunnskaper.

Om musikken min er god er ikke jeg den rette til å avgjøre, men jeg føler ikke at låtskriviningen min har noe som helst med hastigheten på spillingen min å gjøre. Mange av låtene mine har ikke engang gitarsoloer (et par har ikke gitar i det hele tatt.) Er det ikke god musikk da?

Skulle jeg noen gang trenge en gitarsolo på en låt som jeg ikke klarer å spille, så får jeg heller gå og finne meg en bedre gitarist til å gjøre jobben. Den gangen jeg spilte i band ordnet vi det greit ved å hyre en gitarist til med raskere fingre.

Geir :)

Lenke til kommentar

Har ikke Tubescreamer eller SD-1, men slikt kan jo kjøpes.

Countryvreng trenger jeg ikke.

Jeg skal spille Metallica, Dream Theater + ymse metal og rock, og vil nok supplere med ihvertfall en Big Muff etterhvert.

Så lenge cleanlyden er ok er jeg fornøyd. Og, jeg har hørt litt klipp på Youtube, og cleanlyden virker veldig grei.

Men ja, tweed er kanskje litt tøffere. :ninja:

Lenke til kommentar
Btw, hvis noen selger en Boss MT2 billig, kontakt meg. :)

Jeg holdt på å si at jeg har en her, men det var visst en MZ-2. Ikke er den min heller, den er min svigersønns...

Aner ikke hva forskjellen er. Bråker gjør det uansett... ;)

Edit: Her er en fyr på Finn som har en til 450,-: Link

Edit 2: En til 400,-: Link

Han kisen som selger en til 400 har jeg allerede ringt og avtalt å møtes, så den er nok ikke til salgs etter i morgen.

Lenke til kommentar
Bønne: Min BD-2 er moddet av AnalogMike. Jeg kunne vært snobbete og sagt at den ikke hadde vært bra nok uten, men sannheten er at jeg aldri har prøvet den side ved side med en standard en. Så hvor stor forskjell det er vet jeg faktisk ikke.

Hmm. Var ikke klar over at AnalogMike modder BluesDrivere! Men han er dyktig, den låter nok gull ;)

Broren min kuppet en gitar nå rett før jul: Gibson Les Paul 2000 model, Standard (tror jeg) med orginalstrenger og gitarkasse. Til 8000 kroner. Ganske grei pris det

Originalstrenger? Strenger fra 2000?

Yes, det er orginalstrenger med ;)

Lenke til kommentar

Hvis strengene først er satt på gitaren, og så tatt av vil de vel også ha økt sjanse for å ryke om de blir montert på nytt?

Gitaren er sikkert fin, men det at de originale strengene er tatt vare på gjør vel ingenting fra eller til på verdien i og med at de er mer eller mindre ubrukelige?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...