Tremolo Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Darkburst? Tobacco? Ja tenker vel noe i den duren, men er jo noe begrensa hvilke finnisher det er å finne. Er veldig mye sunburst, ebony og goldtop ute og går. En sunburst er forsåvet også kult. Endret 25. desember 2008 av Tremolo Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Vintage Sunburst er jo en perle. Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Ja, Vintage Sunburst hadde vært midt i blinken, men det er heller vanskelig å finne. Endret 26. desember 2008 av Tremolo Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 sweep picking...hvordan skal man sweepe dette: ----------15----------15------------- -------15----------15---------------- ----15----------15------------------- -17----------17---------------------- ------------------------------------- ------------------------------------- skal man ta en finger og legge et lite barrègrep i 15 bånd, eller skal vi bruke 3 fingre? Bruk ringfinger på bånd 17, også setter du pekefinger på 15. bånd på G-strengen. For å ta de to neste tonene ruller du bare pekefingeren innover. Øv sakte, slik at du får spilt det uten klang fra de andre strengene osv! Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 er det jeg har gjort til nå. får det til nå Lenke til kommentar
jealei Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) heisann, da er jeg nå den heldige eier av en Ibanez s320 fikk den for 649 australske dollar, den har en wizard II hals, jeg synes den var vannvittig digg, perfekt tykkelse, og glatt og fin, den har en zero resistance tremolo som er utrolig digg, den holder stemminga veldig bra, meeen... det er et lite men, jeg synes pu'sene som følgte med er alt for "muddy" og det ødelegger litt, så jeg tenker jeg skal bytte pickups, meeeen.... (nok et men her) jeg driter ikke penger akkurat, så jeg tror ikke det blir noen merkevare pu's "seymour duncan osv" så jeg vurderer da gfs pu's, men har ikke noe særlig peiling på dem, jeg har noen singelscoils og en rail humbucker på min squier strat som jeg synes er strålende, men her trenger jeg 2 fullsize humbuckers, og da tenkte jeg en rund "rolig" pu til neck, for cleane mer rolige pratier, og en litt mer hissig humbucker til lead, og når jeg trenger litt ekstra punch, dere kan anbefalle merkevare pu's også viss dere absolutt vil, men helst ikke så dyre:s the pix' Endret 26. desember 2008 av jealei Lenke til kommentar
edge Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Lindy Fralin Snake Bites Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Ja de biter dypt i pengboka også Fra det ene til det andre: Fikk vist mer penger til overs etter julehandelen en det jeg hadde regnet med så har nå bestilt meg en ny gitar. Har lenge sikklet på Lace cybercaster og bestemte meg nå for å bestille en, gitaren kostet opprinnerlig 1400 dollar da den kom i 2002, men er når så godt som ingen kjøpte den så har prisen fallt som en stein og når den lå på "romjulsalg" for 449,50 så var det ikke så mye å tenke på. Når det gjeller selve gitaren så har den en noe spesiell form (ligner på en strukket Fender Jaguar) denne formen er også å finne på Lace Helix bassen og kalles "Lace shape one". Pickupene er Lace Hemi Humbuckere, neck pickupen er 7k mens bridge pickupen er 10k. Forhåpentligvis så er den på vei rett over nyåret, kommer med en tilbakemedling når jeg får den. Lace Cybercaster Specs: * Lace logo neck plate * 25.5 inch scale length * Gloss top headstock * Satin back * Sealed tuners * Medium jumbo frets * Lace Shape One; Cybercaster body design * Rosewood veneer top * Mahogany body, single piece routed out * Maple binding * Black single ply bridge * Volume 250k pot * Tone 250k push pull coil splitable for country playing * Made In USA Lace Hemi humbucker splitable pickups * Limited Production Endret 26. desember 2008 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Utvilsomt en pen gitar. Gratulerer.. Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Ikke helt min greie, men gratulerer! Lenke til kommentar
blarghflargh Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Takk til dere som svarte angående GFS pickups. Noen som har erfaring med pickups fra Bare Knuckle? Sitter med et sett duncan JB59, men de er litt for skarpe etter min smak. Gode pickups, men litt skarpe i lyden Gratulerer med ny gitar! Den ser jo bare herlig ut. Godt å se at noen spiller på noe litt annerledes! Holder selv på å snekre sammen en gitar som ser ut som en sau Ikke helt det samme, men den ser jommen meg annerledes ut Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Angående GFS- har en Tele med en innebygget forsterker, og to blades fra GFS. Det gir gitaren en utrolig stort spenn i lyden du får ut av den, og output kan skrus så høyt at det vrenger en cleankanal om ønskelig. Verdt hver en krone, og får passive systemer til å stå måpende igjen, etter min erfaring. Hvis jeg låner den bort når jeg har besøk av gitarkompiser, får jeg ikke spille på den selv den kvelden.. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Gratulerer med ny gitar! Den ser jo bare herlig ut. Godt å se at noen spiller på noe litt annerledes! Holder selv på å snekre sammen en gitar som ser ut som en sau Ikke helt det samme, men den ser jommen meg annerledes ut Når de fleste gitarene der ute er basert på nesten 50år godt innarbeidede design som Stratocaster, Telecaster (Fender), Les Paul og Flying V (Gibson) så er det vanskelig å komme med noe nytt og lykkes. Cybercastern havner mellom 2 stoler, den er for "moderne" for vanlige kjøpere og for "kjedelig" for folk i metall miljøet. Vil påstå at min Kimberly Apollo 4 fra i 69 vekker mer oppsikt en det Cybercastern blir å gjøre... En annen ting: Jeg synes vi burde få opprettet en "Showcase/worklog" kategori for instrumenter i denne delen av forumet,har sett at det er en del folk her inne som skrur på gitarene sine og som sikkert har erfaringer å dele med andre som driver med det samme, Tenkte på noe ala det samme som er i motordelen av forumet. Men for å få dette til så trengs det litt backing for å få opprettet en slik kategori så jeg har opprettet en tråd med ønske om en "worklog/Showcase" for vi som driver å "mekker" med instrumenter eller som bare vil "lufte" dem for oss andre. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1051537&hl= Lenke til kommentar
jealei Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Heisann, jeg er ute etter en gitar med fast stol, da jeg har 2 med trem, jeg er veldig glad i les paul formen og lyden, men jeg er ikke så veldig glad i halsen, synes det er vanskelig og spille på de øverste båndene, men alle former og fasonger kan foreslåes. en av grunnene til jeg ønsker meg en gitar uten trem er at jeg skal bruke den til og stemme ned, så hadde vært fint om gitaren egnet seg til sånt, også hadde det vært gøy om det hadde vært 24 bånd på den. pris 6-7 tusen kr klassen Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Heisann, jeg er ute etter en gitar med fast stol, da jeg har 2 med trem, jeg er veldig glad i les paul formen og lyden, men jeg er ikke så veldig glad i halsen, synes det er vanskelig og spille på de øverste båndene, men alle former og fasonger kan foreslåes. en av grunnene til jeg ønsker meg en gitar uten trem er at jeg skal bruke den til og stemme ned, så hadde vært fint om gitaren egnet seg til sånt, også hadde det vært gøy om det hadde vært 24 bånd på den. pris 6-7 tusen kr klassen Se på Ibanez gitarer uten trem. http://www.ibanez.co.jp/world/country/frame_norway.html SKikkelig shreddegitarer, ofte med 24 bånd. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Gibson har òg fleire forskjellige halsformer. Foreslår at du prøver 60's Slim Taper. Lenke til kommentar
Benor Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Heisann, jeg er ute etter en gitar med fast stol, da jeg har 2 med trem, jeg er veldig glad i les paul formen og lyden, men jeg er ikke så veldig glad i halsen, synes det er vanskelig og spille på de øverste båndene, men alle former og fasonger kan foreslåes. en av grunnene til jeg ønsker meg en gitar uten trem er at jeg skal bruke den til og stemme ned, så hadde vært fint om gitaren egnet seg til sånt, også hadde det vært gøy om det hadde vært 24 bånd på den. pris 6-7 tusen kr klassen Heisann! Hva med en Telecaster? Du får jo gode Japan-modeller til den prisen. Eller Highway one om du synes det er greit(er personlig ikke noen fan av H1). Lenke til kommentar
huf Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Eg seier god jul ved å bringe til bordet ein flott Nocaster med gullhardware og binding. Lenke til kommentar
Benor Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Eg seier god jul ved å bringe til bordet ein flott Nocaster med gullhardware og binding. Å steike mann! Gratulerer med en fy fela så fet gitar! Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Er det den modellen på bildet? eller er den en som er lik den?. ser ut til å være en fender custom shop modell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå