Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Jeg mistenker at den ligger i en pappkartong et eller annet sted, sammen med min Maestro fuzz fra samme tiden. Jeg har en del kartonger fra ulike flyttinger som aldri er blitt pakket opp.

Men den nye er grei nok den. Kjøpte den enkleste modellen, mye for pengene. (På tilbud til 895 kroner for tiden, hos 4Sound butikkene og Sound1.)

Edit: Fant et bilde av Maestro'en:

maestro_fuzztone.jpg

http://www.tonefrenzy.com/effects/maestro_fuzztone.html

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sweep picking...

hvordan skal man sweepe dette:

----------15----------15-------------
-------15----------15----------------
----15----------15-------------------
-17----------17----------------------
-------------------------------------
-------------------------------------

skal man ta en finger og legge et lite barrègrep i 15 bånd, eller skal vi bruke 3 fingre?

Lenke til kommentar

Noen her som har erfaring med pickups fra guitar fetish? Kom nylig over denne siden, og det passet jo bra ettersom jeg ser etter noen gode pickups til moderne metal. GFS link

Nå sitter det et par med SD JB59 i gitaren, men jeg føler at de ikke duger så godt med mye distortion. MEN, jeg er veldig fornøyd med clean i neck og skal derfor kun bytte ut en av dem.

Sett litt på Power Rails og Crunchy Rails, men jeg har hørt blant annet at Crunchy Rails er veldig låst fast til denne ene jobben. EMG er alltids et alternativ, men jeg føler at det er for 'standard'. Ikke for å være vanskelig altså :p jeg er selvfølgelig åpen for andre alternativer =)

Lenke til kommentar

GFS er fine saker det. Selvsagt ikke en erstatning til Lindy Fralin, Lollar, Gibson, Fender CS og den gjengen, men helt streit.

Har det hotteste tele-settet deres(15k bridge, 7k neck), og det låter kult :cool: Har et Vintage-ish sett derifra som låter fett nok det og :cool:

Men om du skal ha metalbucker ville jeg gått for en DiMarzio Super Distortion. Ser ikke like hesteræv ut som EMG, men låter like rått :cool: Låter bra når du splitter den og :wee:

Lenke til kommentar
har akkurat begynt å lære meg det...

ville bare passe på at jeg gjorde det riktig.

en finger i 15. bånd er det eneste jeg klarer med hendene.

Men tror egentlig ikke å spille alle strengene på 15ende bånd er så god sweeping øvelse... Skjelden man spiller alle strengene på ett bånd.

Sweeping er jo akkorder spilt note for note, isteden for samtidig. Spill heller f.eks. 3 streng 12 bånd. 2 streng 11 bånd, og 1 streng 10 bånd.

Er mange videoer om det på youtube som du sikkert kan lære noe av ;)

Lenke til kommentar
Skjelden man spiller alle strengene på ett bånd.

eeh hva?

Det spørs vel hvordan sangen skal gå. Hva du mener er sjeldent er vel irrelevant..

JA, altså skjeldent man spiller alle strengene på samme bånd når man er stemt i E... Men kan jo godt hende han har stemt i noe annet da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...