Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eller komponer ditt eige effektbrett. Lønner seg i lengda. :) Til 4k får du bra delay, reverb og drive.

Og hva kan jeg komponere brettet med? Bør jeg holde meg innenfor noen spesielle merker?

Har en telecaster og en les paul, lille-hl. Forsterkeren min er så dårlig at det ikke er verdt å nevne. Skal byttes ut den også etter en stund.

Lenke til kommentar
Her er skjema for hvordan du skal koble det.

Min årelange erfaring i paint gir deg noe jeg vil mene du bør forstå om du først skal begynne å lodde i gitaren din.

Vil jo ha en knapp som gjør at pickupene slåes av når jeg holde knappen inne, og slåes på når jeg slipper den igjen. Daå må det jo være en Normally Closed Impuls bryter, må det ikke det da?

Lenke til kommentar

Hva kunne du tenkt deg av forsterker etterhvert? Med tanke på at en effekt kan høres digg ut med en VOX og bullcrap med en mesa... Dårlig eksempel, men du forstår sikkert. :p

Sound1 har et tilbud nå for tia, kjøp tre BOSS-pedaler og få en gratis pedalkoffert med plass til tre bosspedaler... Følger med Daisy-Chain, så du trenger da bare adapter til en pedal...

Boss er greie pedaler, men en viss KimNK vil nok vite mer om pedaler enn jeg, og kanskje være LITT uenig?...

Lenke til kommentar
Eller komponer ditt eige effektbrett. Lønner seg i lengda. :) Til 4k får du bra delay, reverb og drive.

Og hva kan jeg komponere brettet med? Bør jeg holde meg innenfor noen spesielle merker?

Har en telecaster og en les paul, lille-hl. Forsterkeren min er så dårlig at det ikke er verdt å nevne. Skal byttes ut den også etter en stund.

Tja. Kvalitet foran kvantitet er eigenteleg det eg kan tilføye. Ellers går det på personlge preferansar. Handlar du hos vintagegitar.no er du garantert kvalitet til god pris i alle fall. Vanskeleg å feile når du handlar hos han :)

Lenke til kommentar
Her er skjema for hvordan du skal koble det.

Min årelange erfaring i paint gir deg noe jeg vil mene du bør forstå om du først skal begynne å lodde i gitaren din.

Vil jo ha en knapp som gjør at pickupene slåes av når jeg holde knappen inne, og slåes på når jeg slipper den igjen. Daå må det jo være en Normally Closed Impuls bryter, må det ikke det da?

Du skal ha en unlatched bryter hvor jeg har tegnet inn bryter i skjemaet jeg laget til deg.

En normally closed impuls-bryter høres rett ut :)

Lenke til kommentar
Etter å ha sett hva gitaridolene mine bruker, så tror jeg at jeg ender opp med en SD-1, RV-3 og en Small Stone. Så får jeg heller bygge på etter behov.

Høres ikke så dumt ut. Jeg kan anbefale Carl Martin Red Repeat(Delay) og Fulltone OCD(overdrive). Den første er en god delay som ikke koster all verden:) Minuset er at den ikke har tap-tempo. Den siste er verden beste overdrive-pedal(mener jeg). Jeg kødder ikke. Har du en god clean i ampen får du verdens feteste vreng av denne! ;) Den fungerer ikke så godt som boost da den ikke har buffer, men det er vel derfor vi har boost-pedaler :)

Lenke til kommentar

jeg har tenkt å ønske meg en bag til min Jackson randy rhoads. problemet er at formen på gitaren gjør at man må ha noe spesialdesignet shit for å kunne ha bag til den.

er det noen som vet om det er noen nettsider man kan kjøpe bagger som passer RR formen?

helst norske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...