Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bare lurer på om det skjer noe med pickupene etterhvert om den blir trukket magnetisk mot dem. Jeg føler på meg at det går fint, men det er greit å finne ut.

Det skal såvidt jeg forstår ikke ha noe betydning. Signalet fra pickup'ene oppstår når magnetene vibrerer (vekselstrømssignal). En slik minicymbal liggende i ro vil bare holde magnetene i ro i en litt annen hvilestilling, og så lenge de er i ro vil det ikke induseres noe signal (hva som skjer når den beveger seg vil teknisk sett ikke skille seg mye fra når strengene beveger seg (lyden vil nok riktignok påvirkes)).

Lenke til kommentar

Vi haddre huskonsert på skolen i går... Da jeg skulle opp på scenen snubla jeg i ei ledning og landa med hele overkroppen oppå gitaren min. Både jeg og gitaren slapp billig, men jeg må si jeg hadde høy puls da jeg skjønte hva som skjedde :p

Lenke til kommentar
Tja, du får vel ikke en meget god lyd av strengene når du har en cymbal på utsiden men ellers så er det vel ikke noen svære problemer med saken :)

"God" lyd er høyst subjektivt ;)

Tenkte på at en streng låter dårlig når den dempes av et metallobjekt :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79
Noen som har anbefalinger til en drit bra pedal med masse snæks som kan brukes både live og i studio? Eller bør jeg kjøpe masse forskjellige å samle meg opp til et eget pedalbrett?

Er bosspedalene noe å satse på?

Boss GT-10

Da skulle du ha mye å leke med i lang tid..

Lenke til kommentar

En dritbra pedal med masse snæks?

Hva legger du i det? Alle pedaler kan brukes både live og i studio.

Jeg liker å ha det mer simpelt, med 2-3 overdrivepedaler, en wah og innimellom phaser og chorus.

Om du ikke en gang vet hvilken pedal du vil ha, er Boss mer enn godt nok :) Men ville ikke kjøpt noe med en lavere kvalitet, fordi det en gang sikkert går opp for deg hvilken lyd du vil ha, og en billig pedal gjør at du for for mye signaltap osv.

Boss har en buffer (google it) som gjør at fuzz-pedaler ol vil låte vepsete. Men har du lange kabelstrekk er det lurt å ha en buffer et sted i kjeden, for å ungå signaltap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...