Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yay! Da var vi i mål. Takk til alle som bidro med forslag. Og husk: Samtlige gitarister tilhører pensum, (selv om et par kanskje ikke er mest kjent for sine gitarkunster), har dere ikke hørt dem før så er det ikke for sent. Sjekk dem ut på YouTube.

Øverst til venstre: Ray Davies (Kinks), Danny Gatton, Buck Owens og Andy Summers (The Police)

Nederst til venstre: Roy Buchanan og deretter Waylon Jennings, Muddy Waters og Merle Haggard.

Øverst til høyre: "The Boss": Bruce Springsteen

I midten til høyre: Steve Cropper (Booker T and MGs), James Burton og Keith Richards (Stones, of course)

Nederst til høyre: Joe Strummer (The Clash) og "The Iceman, Razor Blade and Master of the Telecaster": Albert Collins.

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

gitarhuset.no? Joda. Har bestlit diverse der i fra, blant annet en akustisk gitar, en effektpedal og en haug med plektre. Bare gode ord å komme med..:)

Lenke til kommentar

Jeg har nå tildags 4stk "jalla-gitarer", så jeg tenker å invistere i en Epiphone Les Paul Standard..

Så jeg lurer på hvordan de er? Verd prisen?

ps: jeg skal som regel bare spille rock, heavy osv.. :p

Eller lønner det seg å kjøpe en Epiphone Explorer?

mvh

Lenke til kommentar
Da tror jeg du må fortelle oss litt mer om "jallagitarene" du har. En Epi LP standard er ikke en veldig bra gitar. Det er ikke en dårlig gitar, heller.

Det spørs på hvordan du måler en god gitar. Når fyren har "4 jallagitarer" antar jeg at en Epi LP vil være en stor oppgradering uansett.

Lenke til kommentar

Vel, det spørs vel om man ser på en Epi LP som en oppgradering.

Svaret får vi først nå vi får greie på utstyrsparken, og hvor "jalla" det han har er. :)

En Epiphone LP er etter min mening en overpriset gitar, billigprodusert i Kina, med middels hardware, treverk som vibrerer som anerkjent dempemateriale og katastrofalt dårlige pickups. Men nok om det. Lakken er tykk, det skal de ha! Blankt og fint er det også.

Heldigvis er det stor eksemplarvariasjon, slik at noe gitarer er helt OK.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Vel, det spørs vel om man ser på en Epi LP som en oppgradering.

Svaret får vi først nå vi får greie på utstyrsparken, og hvor "jalla" det han har er. :)

En Epiphone LP er etter min mening en overpriset gitar, billigprodusert i Kina, med middels hardware, treverk som vibrerer som anerkjent dempemateriale og katastrofalt dårlige pickups. Men nok om det. Lakken er tykk, det skal de ha! Blankt og fint er det også.

Heldigvis er det stor eksemplarvariasjon, slik at noe gitarer er helt OK.

Vel, en jeg kjenner har en slik med en av de peneste flammelønnstoppene jeg har sett!

Men, for all del hva man synes om en gitar er jo opp til hver enkelt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...