epsil Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Utrolig bra tekst, men ettersom jeg ikke er noe god med navn på grep får jeg ikke spilt den D: Det blir vel noe à la dette: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor (Klikk på notene for å laste ned PDF.) Jeg er ikke sikker på at det ovenstående låter riktig, ettersom det er mange måter å spille Em, F, Fmaj7 og G på. tom waits for alice anmodes derfor om å spesifisere hvilke versjoner av akkordene han bruker, så jeg kan oppdatere notene. Endret 18. november 2008 av ePsiLON47 Lenke til kommentar
Benor Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Her går det mye i Blues, Jazz, Funk o.l. Det blir til tider òg en del country. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Finnes det en side der man kan høre på effekten av ulike pedaler? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Forsøk her: http://www.noiseon.com/ Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Forsøk her: http://www.noiseon.com/ Takker.. Akkurat det jeg var ute etter Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Utrolig hva man finner med et par sekunder på Google. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Et lite teknisk spørsmål! Lurer på hva som er den enkleste måten å koble opp en mic til bandøving? Vi er fire stykker som har begynt å spille sammen. Jeg har en toneport, vi har prøvd å kjøre mic'en inn i den og lyden ut av headsetutgangen og inn i en gitaramp, funket svært dårlig. Hva er den billigste løsningen for å fikse dette? Regner med at noe utstyr må kjøpes. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 tom waits for alice anmodes derfor om å spesifisere hvilke versjoner av akkordene han bruker, så jeg kan oppdatere notene. Det kommer an på arrangementet det. Når jeg spiller den akustisk spiller jeg gjerne tommelgrep på F-en. Da har jeg den lyse e-en åpen og klar til maj'en når jeg kommer til andre verselinje. Låten går ellers vanligvis i 6/8 takt, og det er 2 takter med e-moll, 2 takter med F, og så videre. Da blir akkordene noe sånt: -0--0--3 -0--1--0 -0--2--0 -2--3--0 -2--3--2 -0--1--3 Spill vanlig opp og ned fingerspill på disse strengene: E, D, G, H, G, D. Så er det litt forsiringer underveis, selvsagt. Geir Lenke til kommentar
edge Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 HVA SKJER MED VERDEN?!? Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 HVA SKJER MED VERDEN?!? Gitaren er større enn han. Og; Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Jeg klarer aldri å bli virkelig imponert over disse vidunderbarna. Ytterst få av dem er interessante å høre på. De er fantastiske tekniske, men de spiller slik læreren dems sier de skal spille, og det låter som oftest flatt og kjedelig ut. Unntakene finnes nok. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 er enig med khalif. det er insane at en unge kan spille slikt, og de spiller gjerne bedre enn det jeg klarer, men det er liksom ikke en facesmasher... Lenke til kommentar
epsil Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Når jeg spiller den akustisk spiller jeg gjerne tommelgrep på F-en. Da har jeg den lyse e-en åpen og klar til maj'en når jeg kommer til andre verselinje. Låten går ellers vanligvis i 6/8 takt, og det er 2 takter med e-moll, 2 takter med F, og så videre. Da blir akkordene noe sånt: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor -0--0--3-0--1--0 -0--2--0 -2--3--0 -2--3--2 -0--1--3 Spill vanlig opp og ned fingerspill på disse strengene: E, D, G, H, G, D. Så er det litt forsiringer underveis, selvsagt. Da er notene til «An Evening in the Park» oppdatert, både for akkorder og fingerspill. Fingerspillet er uten forsiringer, så F og Fmaj7 vil låte likt hvis man ikke tar turen oppom 1. streng (og ev. ned på andre bånd på 4. streng). Klikk på notene for å laste ned PDF. Endret 18. november 2008 av ePsiLON47 Lenke til kommentar
Jon_Martin Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg klarer aldri å bli virkelig imponert over disse vidunderbarna. Ytterst få av dem er interessante å høre på. De er fantastiske tekniske, men de spiller slik læreren dems sier de skal spille, og det låter som oftest flatt og kjedelig ut. Unntakene finnes nok. Forsåvidt enig med deg der, men jeg har også sett flere unntak. er etter min mening en av de bedre Jon Martin. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Brian Setzer er en av tidenes beste gitarister, men den kuleste lyden på gitaren har han i denne låta: Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Stray Cats-konserten i Chateu Neuf i 1981(?) er en av de tre beste jeg har vært på noen gang her på berget. (De to andre var Springsteen i Drammenshallen på samme tiden, samt Clash samme sted i 1984.) Som kjent har jeg en Gretsch SSLVO (Setzer Signature Laquer Vintage Orange). En aldeles nydelig gitar. Geir Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Så selv Stray Cats i København nå i August. Ikke like skarpe og livlige som i klippet jeg viste, men de er jo eldre nå enn for nesten 30 år siden. "Storm The Embassy" har de heller ikke spilt på mange år, noe som er trist, for det er en av de beste låtene deres. Endret 17. desember 2008 av khalif_of_kalif Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Veldig lenge siden jeg har vært innom denne tråden nå! Er det noen som spiller noe Tommy Emmanuel her inne? Jeg er over-imponert av den fyren, og prøver å lære meg noen av sangene hans. Hittil har jeg kun spilt på Angelina og Those Who Wait...Noen av hans mer rolige sanger. Har ikke planer om å begi meg ut på f.eks. "The Hunt" eller noen av de andre speed-sangene hans. Noen som har tips til andre sanger av Tommy Emmanuel som er overkommelige? (Type samme vanskelighetsgrad som Angelina og Those Who Wait) Tommy bruker hybrid-picking på mange av sangene sine. Jeg har forsøkt å vende meg til det, men har hittil følt jeg har mest kontroll på kun fingerspill. Ikke ideelt i alle situasjoner, men jeg syns ofte det er vanskelig å justere kraften slik at anslagene med plekter får like høyt volum som fingerspillet.. Endret 17. november 2008 av Knut Marius Lenke til kommentar
jealei Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 heisann, for en stund siden kjøpte jeg meg en squire standar stratocaster i Candy Apple Red finnish en slik: og nå ser den slik ut jeg greide og ryke b strengen under oppstemingen Bortsett fra og skifte farge og pup's så har jeg slengt inn 3 push/push potter, og en 4p5t switch, så nå har jeg ca 45 lyder jeg kan leke meg med Lenke til kommentar
ventle Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Er det bare meg eller er det litt snodige plasser du har klart å slite hull på lakken? Jeg for min del tror aldri jeg er i berøring av det stedet du har klart å slite hull i innsvingen på det som blir oversiden når du holder i gitaren, men nå er ikke jeg særlig dreven som gitarist heller da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå