Stonemeister Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Jeg startet når jeg nettopp hadde fylt 13 og angrer på at jeg ikke begynte tidligere. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Jeg startet når jeg nettopp hadde fylt 13 og angrer på at jeg ikke begynte tidligere. Fikk el-gitar da jeg var 8, men hadde aldri store interessen for det. Begynte å spille først da jeg var 17 og fikk akustisk. Se filmen hos Youtube Lærte meg Tears in Heaven ordentlig i dag, og kom over denne videoen. Ser at han bruker tommelen mye på E-strengen. For meg var dette ukjent. Har alltid brukt en av de andre fingrene. Kan det være lurt å lære seg å bruke tommelen også (vil det for eksempel være nødvendig i vanskeligere sanger?), eller er det bare en vane han som spiller der har lagt seg til? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Tror Mark Knopfler bruker tommelen innimellom, og det blir mye enklere å få til startgrepet på "Sailing To Philadelphia" om du gjør det. Lenke til kommentar
Craap Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Gratulerer Har tenkt på det brettet der selv, men lurer på en ting; Er det i hele tatt noen vits i å tenke på effektbrett og pedaler så lenge man har Cube 15x? Eller er det bare å vent til man oppgraderer til rør..? Tricky spm Det der må du nesten vurdere selv, men kan jo si at jeg spiller på en cube selv når jeg øver hjemme og selvfølgelig er det et poeng med effektbrett og pedaler! Bare kjør forsterkeren på clean og ikke dobbelt opp av effekter. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Tror Mark Knopfler bruker tommelen innimellom, og det blir mye enklere å få til startgrepet på "Sailing To Philadelphia" om du gjør det. Men på f.eks. Tears In Heaven. Er det vanlig å bruke tommelen slik? Jeg vil liksom ikke lære meg til en dum vane Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Jeg vil si det er smak og behag. Jeg gjør det ikke, og jeg tror ikke Clapton gjør det heller.. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Det er bedre å unngå å bruke tommelen. Det er ingenting du kan gjøre med den som du ikke kan gjøre bedre med de andre fingrene. Da slipper du å skifte posisjon og vinkel for hele hånden/armen. Blant klassiske (og utdannede) gitarister er tommel fy-fy. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Det er bedre å unngå å bruke tommelen. Det er ingenting du kan gjøre med den som du ikke kan gjøre bedre med de andre fingrene. Da slipper du å skifte posisjon og vinkel for hele hånden/armen. Blant klassiske (og utdannede) gitarister er tommel fy-fy. Så da er ikke Clapton en "utdannet" gitarist ? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Så da er ikke Clapton en "utdannet" gitarist ? Det vil overraske meg stort om han har noen utdannelse utover grunnskolen. Han var vel knapt 18 da han begynte i Yardbirds. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Så da er ikke Clapton en "utdannet" gitarist ? Det vil overraske meg stort om han har noen utdannelse utover grunnskolen. Han var vel knapt 18 da han begynte i Yardbirds. Hehe, det kan nok stemme, men det var vel heller ikke poenget Utover det tør jeg påstå at han er mer enn godt nok utdannet på gitaren sin Men tilbake til hva det egentlig dreide seg om. Dersom det ikke er noen fordeler ved å lære seg å bruke tommelen, så skal jeg klare meg fint med de andre fingrene mine jeg Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Det fins akkordar der det er nødvendig å legge tommelen i bass, men det er ytterst skjeldan. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Jeg tar D med fiss i bassen med tommelen, ellers bruker jeg den aldri. Lenke til kommentar
huf Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Flott relic-eksemplar. Link. Lenke til kommentar
kalli Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 off... den var sexy Lenke til kommentar
oOF Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Utslitt. Det er det første jeg tenker når jeg ser slikt. Lenke til kommentar
edge Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Utslitt. Det er det første jeg tenker når jeg ser slikt. Hahaha! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Utslitt. Det er det første jeg tenker når jeg ser slikt. Enig, den her er MYYYE fetere!! Lenke til kommentar
Jon_Martin Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Aner man en undertone sarkasme? Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Utslitt. Det er det første jeg tenker når jeg ser slikt. Enig, den her er MYYYE fetere!! ÅH! DEN VAR VÆFFAL PHET! Dritdeilig å sitte med også, jeg har prøvd og det var som å bli født på ny. Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Thunderbird er fortsatt kulest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå