/dev Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Når det står for eks: G - C - C/H - Am Hva vil den H'en der si? Jeg skal vel ikke spille både C og H når der står C/H? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Nei, det skal du ikke. Det betyr at du skal spille en C- akkord, men at du skal ha tonen H i bassen. Da får du en nedgang fra C og ned til A-moll- akkorden, en bassgang. Et par andre variant er som er mye brukt: G- G/H- C G- D/F# Em Endret 27. oktober 2008 av CastorFiber Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Var på min tredje Hellbillies-konsert i går, og eg må seie at Lars Håvard leverte betre enn nokon gong. Han sluttar ikkje å imponere meg live den karen der. Utruleg tight og solid speling. Second that, liker ikke Hellbillies, men den fyren er et unikum! Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Dog er organisten den kuleste i Hellbillies. Tidenes beste orgel og forsterker, og den kuleste spillemåten noensinne. Han kan finne på å hoppe opp på orgelet mens han spiller en vill solo. Drithyggelig og. Når vi snakker om organister? Noen som har sett organisten i Nicles & Dimes spille? Samme karen. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Skal kjøpe nye strenger til min Epiphone Les Paul Standard. De som sitter på nå er d'Addario 010-046, med andre ord helt standard strenger. Strengene er gull den første måneden, men etterhvert synes jeg strengene blir "tørre", mindre glatte, sorte og skitne (gamle hudceller som samler seg under strengene, vet dere. Men dette gjelder jo alle strenger). Jeg orker ikke bytte strenger hver måned for å beholde glatte og rene strenger, så derfor lurer jeg på om jeg skal kjøpe et sett Elixir neste gang. Hvordan er spillbarheten med Elixir i forhold til helt vanlige strenger? Hvordan er lyden...? Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Elixir er bra stranger. Selv bruker jeg de billige Ernie Ball strengene, siden jeg har et lavt budsjett. Men, jeg syns de fungerer utmerket. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Støtter Ernie Ball. Bruker det selv på min Epi LP Std og synes de er mye bedre å spille på og gir mye penere lyd enn de som sto på da jeg kjøpte den. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 di'addario eller hvordan det staves har knallstrenger elixir synest jetg har for glatte strenger Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Jeg pleier å vaske meg på henda før jeg spiller gitar, og tørke over strengene med litt fuktig dasspapir minst en gang om dagen, men allikevel blir strengene sorte, uglatte og jævlige. Jeg regner med at dette probemet fortsatt er hos Ernie Ball-strengene, som med d'Addario? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Jeg kan gjøre et forsøk, da. Neste gang jeg kjøper strenger (som blir om noen dager) kan jeg enten kjøpe Ernie Ball for å teste det, Elixir for å teste det eller bare fortsette med d'Addario. Hva sier folket? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Skifte strengeeeer folkeens! Eit strengesett held ikkje eit heilt år. Ikkje eit halvt heller, det er dei ikkje laga for. Lenke til kommentar
Benor Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Strenger er jo en personlig sak også. Og det kommer litt an på gitaren. Elixir er topp strenger det hvis du liker de meget sprø lyden av dem og venner deg til at de er så glatte Jeg er enig i det som sies om Ernie Ball her Er personlig glad i den litt varme og bluesy sounden jeg får fra de. SIT(Stay in Tune) er og topp strenger, men de varer ikke mer enn ei uke for mi del og da faller valget gjerne på Ernie Ball. Hvor ofte pleier du og tenker du å skifte strenger? Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Lekte meg litt mer med den Rhoas custom shopen, og dette ble resultatet. Håper den faller bedre i smak Chrome Floyd Rose Recessed, Gibson Chrome bridge og neck pickup. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Gidder ikke bytte oftere enn en gang hver fjerde måned, maks. De jeg har på nå, har stått der siden midten av mai. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Ja da er det på høy tid og skifte, mener nå jeg. Gamle strenger er noe av det jævligste å spille på. Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Selv har jeg ikke byttet strenger på akustiske gitaren min siden rundt jul i fjor. Har mest konsentrert meg om spilling på el-gitar. Menmen, det er vel på tide å skifte strenger på både akustiske og elgitaren. Foretrekker selv D'Addario. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 På akustisk gitar er det annerledes for meg og. Der spiller man jo stort sett grep lang oppe på halsen, og trenger ikke ha god glid på strenger til slide'r osv. Så der kan strengene mine sitte på i minst et år Nå spiller jeg mer elgitar enn akustisk og, da. Lenke til kommentar
Benor Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Det er ikke for bra at gitarstrengene står på gitaren lenge. Strengene er elastiske i starten. Etter hvert mister strengene elastiteten, selv om du ikke spiller på den, og begynner i stedet å trekke mer i treverket i gitaren. Noe som kan føre til halsvridninger o.l. Absoludt minimum for strengeskift bør være annenhver måned. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Øh? Kilder? Jeg vil da tro at det vil være motsatt. Når strengene er ny vil de trekke i treverk, og må strekkes litt. Jo lenger de står jo mer vil de vel strekke seg. (Med forbehold om at gitaren får rett temperatur og rett luftfuktighet). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå