Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dog er organisten den kuleste i Hellbillies. Tidenes beste orgel og forsterker, og den kuleste spillemåten noensinne. Han kan finne på å hoppe opp på orgelet mens han spiller en vill solo. Drithyggelig og.

 

Når vi snakker om organister? Noen som har sett organisten i Nicles & Dimes spille?

Samme karen. :)

Lenke til kommentar

Skal kjøpe nye strenger til min Epiphone Les Paul Standard. De som sitter på nå er d'Addario 010-046, med andre ord helt standard strenger. Strengene er gull den første måneden, men etterhvert synes jeg strengene blir "tørre", mindre glatte, sorte og skitne (gamle hudceller som samler seg under strengene, vet dere. Men dette gjelder jo alle strenger). Jeg orker ikke bytte strenger hver måned for å beholde glatte og rene strenger, så derfor lurer jeg på om jeg skal kjøpe et sett Elixir neste gang.

 

Hvordan er spillbarheten med Elixir i forhold til helt vanlige strenger?

Hvordan er lyden...?

Lenke til kommentar

Strenger er jo en personlig sak også. Og det kommer litt an på gitaren. Elixir er topp strenger det hvis du liker de meget sprø lyden av dem og venner deg til at de er så glatte :) Jeg er enig i det som sies om Ernie Ball her :) Er personlig glad i den litt varme og bluesy sounden jeg får fra de. SIT(Stay in Tune) er og topp strenger, men de varer ikke mer enn ei uke for mi del og da faller valget gjerne på Ernie Ball.

Hvor ofte pleier du og tenker du å skifte strenger?

Lenke til kommentar

Det er ikke for bra at gitarstrengene står på gitaren lenge. Strengene er elastiske i starten. Etter hvert mister strengene elastiteten, selv om du ikke spiller på den, og begynner i stedet å trekke mer i treverket i gitaren. Noe som kan føre til halsvridninger o.l. Absoludt minimum for strengeskift bør være annenhver måned.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Øh? Kilder?

 

Jeg vil da tro at det vil være motsatt. Når strengene er ny vil de trekke i treverk, og må strekkes litt. Jo lenger de står jo mer vil de vel strekke seg. (Med forbehold om at gitaren får rett temperatur og rett luftfuktighet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...