tom waits for alice Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Flott om noen har heite tips til en fin singlecoil i humbuckerstørrelse og en god humbucker med litt vintage blues-lyd. Og mens jeg først er i gang, hvor stort prosjekt er det å skifte pickups selv? Anbefaler at du tar en titt på Rio Grande pickups. Jeg bruker dem i min Tux. De har en P-90 i humbucker størrelse: Link. (Bastard og Fat bastard, sistnevnte med mere trøkk, du får dem med eller uten cover.) De har bra humbuckere også, har en i neck position på Tux. Ellers er jeg glad i Fralins for klassisk tone. Å skifte dem selv går helt greit. Be leverandøren legge med koblingsdiagram, så du vet hva fargekodene på ledningene betyr. Geir Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Har sett på det der, ser og høres bra ut. Får du tak i disse i Norge? Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 De har en P-90 i humbucker størrelse: Link. (Bastard og Fat bastard, sistnevnte med mere trøkk, du får dem med eller uten cover.) Flotte navn på de pickupene Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Har sett på det der, ser og høres bra ut. Får du tak i disse i Norge? Nja, tror ikke det. Min gitarbygger Henki (Eugen Guitars) her i Bergen bruker dem i sine gitarer, men driver vel ikke med videresalg. GMF i Sverige har dem, men har en smule avanse på toppen av Rio's priser... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Mhm, tenkte meg noe slikt. FÅr følge med på eBay, eventuelt sende en mail og finne ut hva som lar seg gjøre etterhvert. Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Noen her som vet hvordan man vasker halsen på en el-gitar som kunne tenkt seg å delt kunnskapen med meg? q: har så masse dritt og møkk på halsen at det er helt fælt :\ Lenke til kommentar
Bone Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Noen her som vet hvordan man vasker halsen på en el-gitar som kunne tenkt seg å delt kunnskapen med meg? q: har så masse dritt og møkk på halsen at det er helt fælt :\ Finnes jo slike rensemidler på spraybokser som du får kjøpt i en gitarbutikk! Det bruker jeg.. Fungerer som bare rakker'n det! ..mens du er der, så spør etter sitronolje som du kan kline på etterpå også! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Noen sa for en god stund siden i denne tråden at man skulle skrike dersom man kom over en PRS til under 10k. http://www.musikkweb.no/musikkpraksis/ann/ads.php?aid=72594 Lenke til kommentar
EskildO Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Noen som har erfaring med Gibson Les Paul Special Faded? Det er en av de billigste LP'ene, og det jeg lurer på er om dette bare er billig maijnsjit eller om den er av kvalitet. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Special Faded er drit, så vidt jeg har hørt. Lenke til kommentar
EskildO Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Special Faded er drit, så vidt jeg har hørt. Vet du hvorfor? Grunnen til at jeg tenkte på den er at jeg har funnet en ny for 7000 Kroner Lenke til kommentar
hylo Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Noen som har erfaring med Gibson Les Paul Special Faded?Det er en av de billigste LP'ene, og det jeg lurer på er om dette bare er billig maijnsjit eller om den er av kvalitet. Foreslår at du sparer deg opp litt til, så du får råd til en Gibson Les Paul Studio. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Special Faded er ikkje verdt strengane som står på den eingang. Lenke til kommentar
EskildO Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Hva er det som trekker ned på den? Har tenkt på en i Ibanez RG Prestige serien, vet at de er bedre, men de er også mye dyrer... Endret 21. juli 2005 av EskildO Lenke til kommentar
teveslave Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Special Faded er drit, så vidt jeg har hørt. Special Faded er ikkje verdt strengane som står på den eingang. Kan dere utdype? For det første er dette en USA-produsert Gibson, noe som (i de fleste tilfeller) er ensbetydende med god kvalitet. For det andre bruker denne gitaren nøyaktig de samme humbuckerne som Les Paul Supreme, som koster rundt 30k. Og det er ikke til å legge skjul på at nettopp mekanikken til el-gitarer er viktig. Etter det jeg har lest, er ikke forskjellen mellom de dyrere Gibson Les Paul-modellene og Special Faded så veldig store. De dyre modellene har mer forseggjort finish og archtop, samt stiligere inlay i båndene. Men jeg vil tro lyden, spillbarheten og kvaliteten er god i en Special Faded også. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) SF er generelt ræv å spele på. Kan ikkje samanliknast med t.d ein Studio. Det er ein grunn til at den er så billig og alikevel omtrent ikkje selg eit einaste eksemplar foe å sei det slik. Og det er nettopp lyden, spelbarheita og kvaliteten som står for dette. Endret 21. juli 2005 av Satrucci_ Lenke til kommentar
teveslave Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 SF er generelt ræv å spele på. Kan ikkje samanliknast med t.d ein Studio.Det er ein grunn til at den er så billig og alikevel omtrent ikkje selg eit einaste eksemplar foe å sei det slik. Og det er nettopp lyden, spelbarheita og kvaliteten som står for dette. Flott argumentasjon Du skal selvsagt få mene akkurat hva du vil, og naturligvis, gitarpreferanser variere fra person til person. Men jeg har lest en del anmeldelser av denne gitaren på nett, og det virker som majoriteten av anmelderne liker den; http://www.harmony-central.com/Guitar/Data...al_Faded-1.html http://www.music123.com/Gibson-Les-Paul-Sp...3.music?t=4#tab http://www.wholenote.com/resources/revmain.asp?i=6007 Jeg tror ikke Gibson ville satt sitt velrennomerte navn på en lavkvalitetsgitar. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Jeg syns det blir som å sammenligne en Japan-Jackson som knapt noen menneskehånd har rørt, med en Amerikansk custom shop fornøyelse. Likhetene er der, men den kommer aldri til å kunne måle seg med sin storebror når det gjelder følelsen av kvalitet, og følelsen av halsen i hånden er også veldig forskjellig og tonen mangler det lille ekstra som er til stede i amerikanern og utseendemessig bærer den preg av økonomi, man finner foreksempel ikke spor av perlemor eller kvalitets-binding. I gitarverden så er det som regel slik at du for hva du betaler for, men i 20 000 + klassen så er det som oftest bling, glitter og alder som man betaler ekstra for, eller ultra-ekslusivt AAAA treverk. Prøv og sammenlign så mange gitarer du kan, så du selv kan avgjøre hva som passer for deg Har en venn som banker meg på Les Paul'en sin, men ikke føler seg bekvem med noen av mine superstrater. Har også en blues-kompis som sverger til telecaster som føler seg helt fremmed på en soloist med jumbo-frets. Noen nekter å røre single-coils, mens andre sverger til dem og skyr humbuckere som pesten. Personlig er jeg glad i S/S/H & H/S/H oppsettet, men foretrekker H/H (eventuelt H/H/H, men føler ikke noe behov for det) i en ren rockegitar. Ta deg en tur til nærmeste musikksjappe og prøv alt de har av interresse, tro meg det er verdt det! Endret 21. juli 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå