Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

AKG K171 (bruker denne as we speak) eller K271 hvis du vil bruke litt mer peng på komforten :) Deiligste hodetelefonene jeg noen gang har vært borti.

En stemme til for AKG. De er forøvrig kommet i nye modeller, og heter nå K 172 og K 272. Bruker K 141 selv, når jeg testet dem i sin tid synes jeg de farget lyden minst. De er halvåpne, så om bakgrunnsstøy er et problem kan 170/270-serien være bedre.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis jeg skal kjøpe en akkustisk gitar som gir mest mulig lyd for pengene, hva bør jeg velge? Maks 7000 kr

 

Jeg har ikke prøvd denne selv men mange har tidligere svart i denne tråden at Furch Durango er en voldsomt bra sak.

 

Ja, jeg har også hørt veldig mye positivt om Furch generelt. Har prøvd et par stykker også, og begge har hatt en kasseklang som er noe helt annet enn Ibanez gitaren jeg har nå :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Tenkte jeg kunne slenge ut et gitaropptak jeg gjorde her for en kort tid tilbake..:)

 

Jeg har kun gjort gitar-soloen, det andre skal jeg ikke ha noe creds for. Jeg er klar over at det krever noe finpussing.

 

Fletcher_Memorial_Home_08.mp3

 

Utstyr:

Ibanez RG1570 Prestige

BOSS OS-2

Roland Cube 60X

Presonus Firestudio

Cubase SX 3

 

Freebird!..:)

Lenke til kommentar
En stemme til for AKG. De er forøvrig kommet i nye modeller, og heter nå K 172 og K 272. Bruker K 141 selv, når jeg testet dem i sin tid synes jeg de farget lyden minst. De er halvåpne, så om bakgrunnsstøy er et problem kan 170/270-serien være bedre.

 

Geir :)

 

Hehe, jeg har ikke prøvd K141 selv, så det kan kanskje stemme det du sier. En av grunnene til at jeg bruker K171 og ikke K271 eller K141 er at K171 stenger all annen lyd helt utrolig bra ute, mye bedre enn de to andre nevnte (eller, jeg vet jo ikke om den stenger lyden bedre ute enn K141, men som du sier er de halvåpne).

Lenke til kommentar

Noen som vet om det lar seg gjøre å rette tilbake lokk selv? Er snakk om en 12-strenger som har stått lagret tørt og kaldt i rundt 2 år, med strenger på. Lokket har hevet seg litt og stolen har løftet seg ørlite bak, dog sitter godt fast ennå. Gitaren har nok blitt stemt opp om sommeren, og blitt latt værende over 2 tørre vintrer, hvor spenningen nok har blitt mer enn hva gitaren har tålt.

 

Vi snakker laminert topp (ibanez AEL2012).

 

Jeg lurer på om det f.eks. hadde vært mulig å legge lokket i press (med en tvinge) mens treet fikk tilført fuktighet?

 

Ellers blir gitaren fin å ha på veggen :)

Lenke til kommentar

Det er sikkert mulig å rette ut lokket, men tror det er job for en gitartekniker. Det kan da tenkes at det koster såpass mye at det er like greit å kjøpe en ny gitar. Man må nesten høre med noen, tror jeg.

 

Kan jo tenkes du finner noe på nettet, også, her er et tips, uten at jeg har lett. Dette er noe lignende:

 

http://ackegura.proboards50.com/index.cgi?...2823&page=6

Lenke til kommentar

God kveld, godtfolk!

Fikk i dag prøvd en Gus G. signaturmodell (den øverste), og ble ærlig talt helt betatt fra første øyeblikk.

Jeg prøver derfor å lete opp hvor jeg kan få den billigst.

Musikkforetningen jeg prøvde den i ville ta 24000 svenske kroner for den, men ettersom jeg antar lavere priser er å oppdrive, hører jeg her med dere først.

 

Forøvrig - Andre erfaringer med denne nydelige gitaren?

Finnes det kanskje en ikke-signaturmodell som er nesten helt tilsvarende, men til halve prisen?

 

Takker for all hjelp ;)

 

-Johannes

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...