Mojo Pin Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Dette var på ungdomsskolen ja.. Kanskje ikke vanskelig, men låta jeg spilte var faen meg mye vanskeligere enn bæbælillelam uten at jeg fikk 5/6 som andre her : ) Hvilken? Lenke til kommentar
Nuust Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Denne svarte plastbiten som holder strengene i hold (hva heter den? ) i bildet ligger skjevt i forhold til strengenes/fingerbrettets/hodets flate, da den ene skruen som er ringet rundt har løsnet fra sitt grep i treet. Jeg prøvde å skru den ned igjen, men skruefestet til treet er altså ikke som det skal og skruen er for langt opp. Hvor utfallsgivende er dette? Endret 19. oktober 2008 av Nuust Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Funksjonen dens er vel å holde strengene nede slik at de ikke blir ustemte når du låser strengene der oppe, men den er vel ikke noen spesielt vesentlig del. Har en gitar selv der den er brukket av, og jeg kan ikke si at jeg savner den nok til å gidde å kjøpe ny ihvertfall. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Men må jeg gå til butikken der jeg kjøpte gitaren, eller holder det om jeg går til en Ibanez-forhandler? Reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven gjelder mellom kjøper og selger, med andre ord kan du ikke gå til en annen forhandler for å kreve denne. Dersom Ibanez har en eller annen spesiell garanti som fortsatt er gyldig kan det derimot godt hende at en hvilken som helst forhandler kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Men må jeg gå til butikken der jeg kjøpte gitaren, eller holder det om jeg går til en Ibanez-forhandler? Reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven gjelder mellom kjøper og selger, med andre ord kan du ikke gå til en annen forhandler for å kreve denne. Dersom Ibanez har en eller annen spesiell garanti som fortsatt er gyldig kan det derimot godt hende at en hvilken som helst forhandler kan hjelpe deg. Okei. Kjipt da =/ Kjøpte gitaren et helt annet sted i landet enn jeg befinner meg nå.. Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Når jeg satt å spilte gitar, fikk jeg plutselig vondt i finger. Har skjedd før åsså. Det jeg lurer på er hva det skyldes, er det en liten metalbit fra strengen, eller er det en "ødelagt nerve"? Gjør ihvertfall veldig vondt når jeg tar påfingern, og kan dessverre ikke spille gitar. Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 hvilken finger er det snakk om her? og hvilken hånd? den du slår på strengene med eller den du holder grep osv. med? Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Hvor mye ville dere prissatt en Telecaster USA fra 92' ? Strøken med hardcase. Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 hvilken finger er det snakk om her? og hvilken hånd? den du slår på strengene med eller den du holder grep osv. med? Holder grep.... ^_^ Har begynt å gå litt over nå, men i starten gjorde det sinnsykt vondt. Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 men hvordan vondt var det? var det inni selve fingeren i ledd/sener, eller var det huden på fingertuppene? får man smerter i ledd/sener kan det nemlig utvikle seg til noe stygt.. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Når jeg satt å spilte gitar, fikk jeg plutselig vondt i finger. Har skjedd før åsså. Det jeg lurer på er hva det skyldes, er det en liten metalbit fra strengen, eller er det en "ødelagt nerve"? Gjør ihvertfall veldig vondt når jeg tar påfingern, og kan dessverre ikke spille gitar. Jeg tror faktisk det var en bruker her i tråden (for noen titalls sider siden) som beskrev akkurat samme problem for ett par måneder siden. Husker dessverre ikke utfallet av den saken... Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Heisann. Har 010-046-strenger på gitaren min nå (se sig). Må jeg foreta noen endringer i intonasjon eller truss rod hvis jeg klæsjer på et 010-052-sett? Lenke til kommentar
edge Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 46-> 52 er et såpass stort hopp at du sannsynligvis vil oppleve forskjell i inntoneringen. Hvor mye kan jeg ikke si for sikkert, men vær forberedt på å måtte inntonere, værtfall de tre dypeste strengene Lenke til kommentar
Latias Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Vi må spille instrumenter i musikktimene, og jeg har lært meg en sang på gitar: "Bæ bæ lille lam"!Får sekser hvis jeg greier å spille sangen ordentlig, noe jeg kan! Hadde framføring i dag. Gikk helt greit, uten noen problemer, og jeg fikk 6! Vet faktisk ikke hvorfor det er så enkelt å få sekser, men jeg skal ikke gå og klage til læreren. Lenke til kommentar
hawaii2k Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Noen som kan foreslå et godt headsett som jeg kan bruke til Guitar pro? Regner med å måtte bruke to-tre tusinger på det, om ikke mer. Så det er bare å komme med forslag. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) AKG K171 (bruker denne as we speak) eller K271 hvis du vil bruke litt mer peng på komforten Deiligste hodetelefonene jeg noen gang har vært borti. Endret 22. oktober 2008 av fBlikeng Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Noen som kan foreslå et godt headsett som jeg kan bruke til Guitar pro? Regner med å måtte bruke to-tre tusinger på det, om ikke mer. Så det er bare å komme med forslag. Ikke at jeg har spesielt god peiling på GP, men er det ikke gjennomført røten lyd på instrumentene i det programmet, eller kan man legge inn bedre pakker? Lenke til kommentar
hawaii2k Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Doh, mente selvfølgelig Guitar Rig... Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Lurer på en ting, hva må man bruke for å få en nogenlunde lik gitarlyd som på introen til sangen Brass Dogs av <code>? Sangen ligger her: http://www.myspace.com/codeblackmetal Endret 23. oktober 2008 av Tuttebobo Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Har en Ibanez AEL10EBK (akk. m/ mic), som jeg kjøpte til 4000 for 1.5 - 2 år siden. Helt fra noen mnd etter jeg kjøpte gitaren har jeg hatt et problem med at gitaren til tider skurrer. Jeg tok den med inn på førstegangservice, men da skurret den selvsagt ikke. Det har kommet og gått, og for et par måneder siden fant jeg ut hva det kom av. Den virker som om det løsner fliser inne i gitaren. Jeg prøvde å riste på gitaren, og så en liten flis som kom til syne. Fikk fjernet den, og da ble lyden fin Men så kommer det stadig nye fliser som jeg må fjerne. Treflisene kan være opptil 1 cm lange, 2 mm breie, og 1 mm tykke. Burde jeg reklamere på dette? Gjelder garanti fremdeles? Jeg har aldri dunket gitaren borti vegger eller lignende. Den har altså ingen skader utvendig, og jeg har jo heller ikke drivi å tukla innvendig. Hatt den på service nå, og fant ut at det kom fra litt slark ved batteriene. Treverket var det ikke noe galt med, flisene var helt vanlig. (Det var et annet sted enn hvor jeg kjøpte gitaren, så de var nøytrale). Godt å vite at jeg slipper å styre med reklamasjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå