Konnis Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Holder denne gitaren særlig bra på stemminga? Hvor vanskelig er det å stemme den ned (f. eks. drop d)? Lenke til kommentar
edge Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Har den floyd er det tilnærmet umulig å endre stemming uten å inntonere hele skiten.. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Er vel et slags tremolosystem som bygger på Floyd, tror jeg. Zero Resistance kaller de det vel. http://en.wikipedia.org/wiki/Ibanez_ZR Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Off/on topic: Jeg fikk omsider tak i Jeff Beck's Guitar Shop på cd (platekompaniet), og dette må da være pensum for alle gitarister. Strålende album, selv om produksjonen er en smule over the top. Mannen er en legende i sin egen tid, og han spiller hovedsaklig strat. KJØP! Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 På de nyeste S470'ene man får kjøpt nå; er det bølgeinlays: eller "diamanter"? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 sikkert begge. må nok presiseres under bestilling. var hvartfall det med Rhoadsen min. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Tøft. Jeg skal isåfall ha bølger. Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Regner med det er "diamanter" siden det er det det er bilde av på sidene til Ibanez. Syns å huske at det var bølger på bildene der inntil for ikke så alt for lenge siden, så de har vel bytta design, men jeg kan huske feil. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Psst: Sjekk ut Fulltone og RMC Det blir for dyrt! Finner ikke RMC billigere enn 2000,- Og der er det mange forskjellige også, vet ikke hvilke som passer. ZW-45 og Weeping demon er de jeg har funnet som finnes i pris som er overkommelig (ca. 800kr). Hvilke andre alternativer kan anbefales i denne prisklassen? Lenke til kommentar
lille-hl Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Behringer HellBabe!!! NOT! Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Skulle levert inn den akkustiske gitaren min på service. Noen som vet om en bra musikkbutikk i Stavanger? (nettopp flyttet hit) Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Ringte nettopp Musicstore, og trengte visst ikke kvitteringen! Da blir det nok et bytte, betaling av mellomlegg og jeg blir en RMC Wizard wah rikere Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Jeg har i lengre tid tenkt på en Ibanez S470. Er ute etter en lettspilt gitar, som passer til metal og rock osv. Med tremolo, da dette er nødvendig ved enkelte situasjoner Noen som har noen erfaringer om denne Ibanezen? Hey! Jeg har jo en slik. ZR-tremoloen holder ihvertfall, trenger sjeldent å stemme gitaren etter mye aktiv bruk. Lenke til kommentar
Jon_Martin Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Ene strengen min røyk. Burde jeg skifte alle sammen? eller trenger jeg bare å bytte ut den som ble ødelagt? Lenke til kommentar
edge Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Hvor lenge har de stått på? Bytt uansett alle, så slipper du å irritere deg over å ha så mange enkelstrenger liggende.. Skift strenger hver 2-4 uke(etter hvor mye du spiller). Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Skift strenger hver 2-4 uke(etter hvor mye du spiller). Seriøst? Bytter visst bare hver sjette måned jeg Gitaren blir brukt nesten 2 timer hver dag ^_^ Lenke til kommentar
Jon_Martin Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Hvor lenge har de stått på? Bytt uansett alle, så slipper du å irritere deg over å ha så mange enkelstrenger liggende.. Skift strenger hver 2-4 uke(etter hvor mye du spiller). Er vel 4 mnd siden jeg bytta:P og har spilt 2-6 timer hver dag.. Så jeg tror jeg bytter alle Takk for kjapt svar Lenke til kommentar
kalli Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Skift strenger hver 2-4 uke(etter hvor mye du spiller). Seriøst? Bytter visst bare hver sjette måned jeg Gitaren blir brukt nesten 2 timer hver dag ^_^ hehe, sånn er det med meg og ;P jeg sier bytt når du ser du har møkk under strengene og du får vondt i fingra av å spille på dem Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Skift strenger hver 2-4 uke(etter hvor mye du spiller). Hvis du skifter strenger hver 2-4 uke har du for mye penger og for lite å gjøre. Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Bytte strenger er noe helsikkes pes (har floyd -.-) så jeg jeg bytter vaffal ikke oftere enn hver 3. måned. Bruker elixir (coated) strenger så dem skal holde litt lenger.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå