Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De er jo for all del gode til metal, men til alt annet er de underlegne det aller meste, ...

Det var da voldsomt til generalisering. Jeg har som kjent EMG'er på min Mary Kaye, og jeg synes slett ikke de er "underlegne". De passer ikke til alt, men det gjør ikke noen andre pickup'er heller. Jeg har mange typer, fra 70-talls strat via Gibson humbuckere, Fralins, Rio Grande, TV Jones etc. Har man ikke den luksusen å kunne ha en bunke gitarer så får man prioritere. Og jeg synes faktisk at EMG'ene er relativt anvendelige jeg, spesielt koblet opp med aktive kontroller.

 

og når den dagen kommer at man finner ut at man vil spille en Dire Straits sang så sitter man i det..

 

Se filmen hos Youtube

Se filmen hos Youtube

 

Synes ikke det fungerer så verst jeg. ;)

 

Geir :)

Lenke til kommentar
De er jo for all del gode til metal, men til alt annet er de underlegne det aller meste, ...

Det var da voldsomt til generalisering. Jeg har som kjent EMG'er på min Mary Kaye, og jeg synes slett ikke de er "underlegne". De passer ikke til alt, men det gjør ikke noen andre pickup'er heller. Jeg har mange typer, fra 70-talls strat via Gibson humbuckere, Fralins, Rio Grande, TV Jones etc. Har man ikke den luksusen å kunne ha en bunke gitarer så får man prioritere. Og jeg synes faktisk at EMG'ene er relativt anvendelige jeg, spesielt koblet opp med aktive kontroller.

 

og når den dagen kommer at man finner ut at man vil spille en Dire Straits sang så sitter man i det..

 

Se filmen hos Youtube

Se filmen hos Youtube

 

Synes ikke det fungerer så verst jeg. ;)

 

Geir :)

Ok, Dire Straits var et dårlig eksempel.

 

Og i all hovedsak konsentrerer jeg kritikken min mot EMG 81/85, da det hovedsaklig er de de fleste setter i sine LPs :)

Lenke til kommentar
En kamerat av meg har den. den fungerer som en wah pedal skal fungere, men jeg har ikke hørt noen andre wah-pedaler noe særlig så kan ikke si om den er god "iforhold" til noen andre, men den er god :p

 

Hehe, kanskje ikke så enkelt å vite da nei! Skulle gjerne likt å vite hvordan den i forhold til f.eks. den originale Crybaby'n (GCB-95) som ikke passet meg helt. Lurer på om denne passer meg bedre, i og med at jeg spiller ofte med high-hain innstillinger.

 

Men fant den brukt ganske rimelig, har absolutt ikke planer om å kjøpe den ny, det er den ikke verdt tror jeg.

 

Men lydmessig, er den bra? Har hørt noen klipp og liker det jeg hører, selv om det er begrenset hvor mye man får ut av noen youtube-snutter.

 

Eller hva med Ibanez sin WD7 (weeping demon)?

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...