Stonemeister Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Sier bare Jim Root, jeg. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 De er jo for all del gode til metal, men til alt annet er de underlegne det aller meste, ... Det var da voldsomt til generalisering. Jeg har som kjent EMG'er på min Mary Kaye, og jeg synes slett ikke de er "underlegne". De passer ikke til alt, men det gjør ikke noen andre pickup'er heller. Jeg har mange typer, fra 70-talls strat via Gibson humbuckere, Fralins, Rio Grande, TV Jones etc. Har man ikke den luksusen å kunne ha en bunke gitarer så får man prioritere. Og jeg synes faktisk at EMG'ene er relativt anvendelige jeg, spesielt koblet opp med aktive kontroller. og når den dagen kommer at man finner ut at man vil spille en Dire Straits sang så sitter man i det.. Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube Synes ikke det fungerer så verst jeg. Geir Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Sier bare Jim Root, jeg. Har ikke han fått seg en tele med EMG da? Endret 16. oktober 2008 av Mr. Bønne Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Sier bare Jim Root, jeg. Har ikke han fått seg en tele med bøkkere da? Det er en Tele. Det ble ikke sagt noe om hvilke pickups den skulle ha. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Den har EMG'er ja. Link Geir Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Trur den kunne ha vore togtøff Esquire-style. Lenke til kommentar
edge Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 De er jo for all del gode til metal, men til alt annet er de underlegne det aller meste, ... Det var da voldsomt til generalisering. Jeg har som kjent EMG'er på min Mary Kaye, og jeg synes slett ikke de er "underlegne". De passer ikke til alt, men det gjør ikke noen andre pickup'er heller. Jeg har mange typer, fra 70-talls strat via Gibson humbuckere, Fralins, Rio Grande, TV Jones etc. Har man ikke den luksusen å kunne ha en bunke gitarer så får man prioritere. Og jeg synes faktisk at EMG'ene er relativt anvendelige jeg, spesielt koblet opp med aktive kontroller. og når den dagen kommer at man finner ut at man vil spille en Dire Straits sang så sitter man i det.. Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube Synes ikke det fungerer så verst jeg. Geir Ok, Dire Straits var et dårlig eksempel. Og i all hovedsak konsentrerer jeg kritikken min mot EMG 81/85, da det hovedsaklig er de de fleste setter i sine LPs Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Minner meg om at jeg snart må få tatt meg selv i nakken og gjort ferdig min Twangbucker Esquire. Mangler lakkering, men det er et styr med binding og maskering og greier... Geir Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Du må gi deg med den der bindinga di. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Du må gi deg med den der bindinga di. Nja... Min neste (og i teorien siste ) gitar skal bli en Guild X-500 eller 550. Så da blir det bindingstid igjen vet du. Enten en original 50-talls: Eller en Gonzalez signature (om de i det hele tatt er å få tak i): Geir Endret 16. oktober 2008 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Den var ment som en spøk, den RRen. But still, hadde vært litt tøft med en gitar som er fullstendig annerledes alle andre sin. Lenke til kommentar
edge Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Den var ment som en spøk, den RRen. But still, hadde vært litt tøft med en gitar som er fullstendig annerledes alle andre sin. Tja, i metal-miljøet er nok en fet tele med hot-rails ganske skjeldent, men mye kulere Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Nå er vel jeg egentlig ikke i noe miljø... Anyways, tenker kjøpe en Les Paul 100 i svart. Og en Cube 60. Gleder meg til jul Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Noen som har formeninger om Dunlop Zakk Wylde - wah? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 En kamerat av meg har den. den fungerer som en wah pedal skal fungere, men jeg har ikke hørt noen andre wah-pedaler noe særlig så kan ikke si om den er god "iforhold" til noen andre, men den er god Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) En kamerat av meg har den. den fungerer som en wah pedal skal fungere, men jeg har ikke hørt noen andre wah-pedaler noe særlig så kan ikke si om den er god "iforhold" til noen andre, men den er god Hehe, kanskje ikke så enkelt å vite da nei! Skulle gjerne likt å vite hvordan den i forhold til f.eks. den originale Crybaby'n (GCB-95) som ikke passet meg helt. Lurer på om denne passer meg bedre, i og med at jeg spiller ofte med high-hain innstillinger. Men fant den brukt ganske rimelig, har absolutt ikke planer om å kjøpe den ny, det er den ikke verdt tror jeg. Men lydmessig, er den bra? Har hørt noen klipp og liker det jeg hører, selv om det er begrenset hvor mye man får ut av noen youtube-snutter. Eller hva med Ibanez sin WD7 (weeping demon)? Endret 17. oktober 2008 av Martin-sama Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Psst: Sjekk ut Fulltone og RMC Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Jeg har i lengre tid tenkt på en Ibanez S470. Er ute etter en lettspilt gitar, som passer til metal og rock osv. Med tremolo, da dette er nødvendig ved enkelte situasjoner Noen som har noen erfaringer om denne Ibanezen? Endret 17. oktober 2008 av Konnis Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 castorfiber har vel ein slik som han er glad i. Og det er vel alt i alt ein ganske allsidig gitar. Og lettspelt er jo fornavnet til Ibanez. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå